TheoSimm Geplaatst May 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2009 Hallo collega's, De motor van mijn XJ ( 1997 ) loopt niet OK, hij loopt al een tijdje op 5 cilinders en da's niet zo lekker. Wie weet wat ik hiermee kan doen? Elekrtrisch heb ik de verdelerkap, rotor, bougiekabels en bougies al vervangen, hiermee veranderde er niets. Het lijkt erop dat de 4e cilinder 'niet mee doet', hooguit alleen bij stationair draaien van de motor, er zit een 6 cilinder-in lijn blok in. De bougies vonken wel allemaal goed. De compressie gemeten van de cilinders geeft de volgende uitslagen; 1e cil 11 bar 2e cil 12 bar 3e cil 10,5 bar 4e cil 9 bar 5e cil 11 bar 6e cil 12 bar Wie wil zo vriendelijk zijn, mij verder op weg te helpen, wie weet waar ik nu naar moet zoeken? Met vriendelijke groet, Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst May 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2009 (bewerkt) Hallo. Je zou nog een leak-down test (100 psi of 7 bar) kunnen doen op cilinder #4. Echter de compressie loopt ook al achter , dus ik ben bang dat cilinder of de in/uitlaatklep of koppakking problemen geeft. Met de cilinder op HDP,op de bougiegat een luchtcompressor met een meter, dan moet de druk een poosje tot 90 psi blijven. Door te luisteren bij de inlaat of uitlaat kan je misschien de lekkage horen. Zie je geen luchtbelletjes in de koelvloeistof? May 23, 2009 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TheoSimm Geplaatst May 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2009 Hai Wim, Hartstikke bedankt voor de snelle reactie, ik ga er mee aan de slag, en zal je binnenkort laten weten wat m´n bevindingen zijn, als je tenminste zo vriendelijk wilt zijn mijn perikelen te volgen... Luchtbelletjes in de koelvloeistof heb ik nog niet gezien, kun je zeggen waar moet ik dan kijken.. Met vriendelijke groet, Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2009 In het koelvloeistof reservior. Je garage kan ook testen of er verbrandingsresten in de koelvloeistof zit, dan weet je het zeker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.