Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Voor dezelfde GC 3.0 bouwjaar 2006, geruime tijd op zoek naar wat fraaiere velgen. Ik mik op 18"/19" * 7,5 - 8,5 met banden 245-255 * 60/65.

De volgende vragen:

  1. Wat is de juiste steekmaat en de juiste CE-waarde?
  2. Heeft iemand ervaring tot hoe groot en hoe breed je kunt gaan voor de GC?
  3. Wat is de platste band die nog geschikt is voor terrein rijden en nog de hobbels in de weg goed dempt?
  4. Mijn GC heeft TPMS; moeten de velgen aan speciale eisen voldoen?

Bijvoorvbaat dank.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben niet zo'n WJ kenner.. maar wat betreft puntje drie:

De standaard maat band is prima voor het licht offroad rijden, veel platter zou ik zeker niet gaan. Ze moeten mee kunnen geven en die straatbanden zijn juist gemaakt op stugheid voor de grip op asfalt.

Hoe meer rubber hoe beter is het devies.

Een keuze zou dan zijn om een beetje rond te kijken voor een (gebruikt?) setje voor offroad en die je nu gaat kopen voor de weg te houden.

Scheelt uiteindelijk een hoop Euries. Die platte dingen + de velg zijn binnen no-time aan gort gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die jongens in Tiel weten daar wel raad mee.

Ik heb het omgekeerde probleem. Standaard 17" velgen ipv de 16" en voor die 17" zijn bijna of geen offroad banden te vinden of erg duur, terwijl voor de 16" de keus groot genoeg is. Heb nu dus een setje 16" met banden.

Want vorige maand in den Limburg op mijn winterbandjes was er niet veel mee aan te vangen. En dan toch nog cardan omzeep helpen. Zotte kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben onder onze 2004 Overland 4.7 v8 Startech velgen zitten met maat 275/45/20. Dit zorgt voor veel betere rijeigenschappen op de weg en zelfs in het terrein zijn ze beter dan de originele goodyear wranglers :bye1: (ik weet het, klinkt ongeloofwaardig maar het is toch echt zo). U bent trouwens in het bezit van de WK serie en niet zoals ik van een WJ dus er zit wel verschil in qua ruimte in de wielbakken. Bij ons loopt ie net een tikkeltje aan. maar veel suc6 met de zoektocht verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die jongens in Tiel weten daar wel raad mee.......

En dan toch nog cardan omzeep helpen. Zotte kosten.

Welke jongens in Tiel?:lol:

Je cardan aan gort?.. Die onderkant is mijn zorg ook. Heb ff ondergekeken en mis naar mijn mening, onderkantbeschermers. Ik heb verschillende bedrijven gevraagd, of ik krijg geen reactie, of ze verkopen het niet...;)

Dus mocht je nog een goed adresje weten, dan heel graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben onder onze 2004 Overland 4.7 v8 Startech velgen zitten met maat 275/45/20............

Mag ik vragen:

Welk merk banden heb je gemonteerd?

Waar heb je de velgen en banden aangeschaft?

De dealer in mijn woonplaats vraagt namelijk €3500,00 voor velg en band....:lol: Lijkt me een tikkeltje duur, of toch niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk mag je dat vragen :lol: de banden zijn van Hankook.. Het zijn zeker niet de duurste banden maar naar mijn mening wel een van de beste.. ze slijten niet snel en het rijd gewoon heel goed. Ik heb de Velgen en banden van marktplaats.. Ze kosten mij dus veel minder ondanks dat zowel de velgen als banden nog bijna nieuw waren.. maar als je het idd nieuw gaat aanschaffen dan kosten de Startech (en andere) velgen aardig wat geld. Hier staan de prijzen: http://www.startech.de/Preisliste_Pricelist_JEEP_Grand_Cherokee_Lo_2008-08.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...