Spring naar bijdragen

wederom ruis/rollend geluid


Recommended Posts

Beste medeJeepers,

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een GC 4.7 van 2000.

En sinds dezelfde tijd lid van het forum, Hallo allemaal!:)

Ik rij nu enkele dagen en ik kan een rollend geludi waarnemen vanuit de

rechtervoorzijde, eveneens in de neutraalstand, boven 40 kil. wordt het

hoorbaar, voornamelijk bij het loslaten van het gaspendaal.

Ik heb gezien dat er in het verleden al genoeg geschreven is maar zie

door de bomen het bos niet meer in de discussies.

Ziu er iemand een simpele juiste routing willen en kunnen aangeven voor

de mogelijkheden en mijn niet technische onderzoek??

Het is niet superstorend maar ben bang dat het ernstiger wordt als ik er niets aan doe, laat doen....

Thanks voor meedenken met dit groentje!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn WJ grolt al lang...Heb al prijs gevraagd voor een diff revisie en ben aan het sparen.Maar het wiellager links voor is ook verdacht. Vandaar, heb ik een nieuw uitprobeersel gedaan: Ik heb het wiel verwijderd, de remschijf eraf en toen kon ik het wiellager (dit is een ferme grote kanjer bij de WJ) grondig bestuderen.heb tussen de spleet, waar het lager draait eens wat kruipolie gedaan.en guess what ? Na alles terug te hebben gemonteerd is het geluid praktisch verdwenen !Dus conclusie: het wiellager is gaar !ps. die truuk met die olie is enkel tijdelijk hoor, na een paar 100 km komt het geluid terug.Maar in ieder geval is dit een simpele manier om te oordelen of het lager grolt of niet ! Indien niet, is het differentieel ook verdacht.

bewerkt door fransdemers
zucht...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben jullie ook een kat? Twee...Maar de reden van deze post is dat het hier nog steeds niet piekfijn werkt om te antwoorden op een topic. Ofwel krijg ik dat de boodschap langer moet zijn dan 4 tekens, ofwel kan ik geen smileys plaatsen, ofwel lukt er niks...Vandaar dit testje. (ondertussen edited)

ps. kan geen quote's plaatsen evenmin...

ps2: en de enters werken niet, alle zinnen plakken aan elkaar...

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben jullie ook een kat? Twee...Maar de reden van deze post is dat het hier nog steeds niet piekfijn werkt om te antwoorden op een topic. Ofwel krijg ik dat de boodschap langer moet zijn dan 4 tekens, ofwel kan ik geen smileys plaatsen, ofwel lukt er niks...Vandaar dit testje. (ondertussen edited)

ps. kan geen quote's plaatsen evenmin...

ps2: en de enters werken niet, alle zinnen plakken aan elkaar...

Misschien off topic, maar heb je Firefox als browser?

ik had precies hetzelfde met Firefox, er zat een vervelende add-on tussen. Alles verwijderen, opnieuw installeren en kaal gebruiken werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste medeJeepers,

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een GC 4.7 van 2000.

En sinds dezelfde tijd lid van het forum, Hallo allemaal!:lol:

Ik rij nu enkele dagen en ik kan een rollend geludi waarnemen vanuit de

rechtervoorzijde, eveneens in de neutraalstand, boven 40 kil. wordt het

hoorbaar, voornamelijk bij het loslaten van het gaspendaal.

Ik heb gezien dat er in het verleden al genoeg geschreven is maar zie

door de bomen het bos niet meer in de discussies.

Ziu er iemand een simpele juiste routing willen en kunnen aangeven voor

de mogelijkheden en mijn niet technische onderzoek??

Het is niet superstorend maar ben bang dat het ernstiger wordt als ik er niets aan doe, laat doen....

Thanks voor meedenken met dit groentje!:)

Beste Jeepers,

Met de reactie van Frans kan ik zeker wat, ga hetzelfde proberen alvorens naar de garage te gaan...

Ben eveneens benieuwd of tip werkt om de auto op te krikken en dan het wiel te draaien..? daar bereik ik waarschijnlijk niet de startsnelheid mee (van het geluid) vanaf 30 km. per uur....? maar goed proberen waard!

Frans, by the way, je tip inzake kit in tweeterrand spuiten is gelukt hoor, TOP!!

Thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahummm, als we het toch over geluidjes hebben "een veel voorkomend" probleem bij de Grandjes!. een piepend geluidje als je over "kinderkopjes" rijdt, linksachter, weinig smering op een bepaald deel??:frusty: Aha weer een Hagene(e)s(eze) erbij:rolleyes:

bewerkt door DATZZ5.9
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben vandaag gaan rijden: hoe langer de kruipolie in het lager zit, hoe stiller dit wordt...Is dus serieus gaar.Maar geen nood, eind mei koop ik een nieuw lager in Oppenheim (Duitsland) tijdens mijn vakantie in het zwarte woud. 100 euro ipv. de stealerprijs hier bij ons (> 300 euro !!)dus , ik hou mijn grollend lager nog wat aan de praat met olie en dan volgende maand steek ik er een nieuw op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...