Spring naar bijdragen

GW Kentekenplaten USA formaat of normaal


wierda72
 Share

Recommended Posts

M'n GW is vorige week goedgekeurd door RDW. Helaas wilde de keurmeester niets horen over smalle 'usa formaat' kentekenplaten.

Er moeten dus normale, brede op.

Zat te denken om 2 paar te bestellen: normale en smalle. Zet de smalle erop en vervang ze voor normale bij de jaarlijkse APK keuring.

Weet iemand wat de boete is als er verkeerd formaat platen op de auto zitten?

Gr,

KW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Ruud Verhof
M'n GW is vorige week goedgekeurd door RDW. Helaas wilde de keurmeester niets horen over smalle 'usa formaat' kentekenplaten.

Er moeten dus normale, brede op.

Zat te denken om 2 paar te bestellen: normale en smalle. Zet de smalle erop en vervang ze voor normale bij de jaarlijkse APK keuring.

Weet iemand wat de boete is als er verkeerd formaat platen op de auto zitten?

Gr,

KW

€60 of €65

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet wat het bouwjaar is van je GW maar mijn Wago is van '82 en destijds werd door een handelaar mijn Wago samen met 2 andere wago's gekeurd, 2 (waarvan die van mij) kwamen terug met de smalle Amerikaanse platen en 1 met normale platen, die laatste had iets hogere banden en men dacht dat het misschien daar aan lag maar er was bij die aparte gasten van de RDW geen speld tussen te krijgen. Mazzel gehad blijkbaar :ph34r:.

Het is blijkbaar complete willekeur, zeker achterop is zo'n lange plaat eigenlijk geen gezicht.

greetz Joost

PS die boete, ik kan me haast niet voorstellen dat daarop gelet wordt, tenzij je zo'n giga controle tegenkomt waarbij ze ter plekke een "APK" keuring doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rij al meer als een jaar rond met achterop mijn yj een "amerikaanse" plaat en voor een normale nog nooit problemen mee gehad geef bij de apk altijd even de normale plaat erbij en word zo weer gekeurd. Eventueel bij een grootscheepse controle politie/douane en dergelijke zou je problemen kunnen krijgen maar ja de kans dat dat gebeurd is mijn inziens minimaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rij al meer als een jaar rond met achterop mijn yj een "amerikaanse" plaat en voor een normale nog nooit problemen mee gehad geef bij de apk altijd even de normale plaat erbij en word zo weer gekeurd. Eventueel bij een grootscheepse controle politie/douane en dergelijke zou je problemen kunnen krijgen maar ja de kans dat dat gebeurd is mijn inziens minimaal.

Maar hoe kom je tegenwoordig nog aan die kleine platen

Gr Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar hoe kom je tegenwoordig nog aan die kleine platen

Gr Nico

Heb die van mij laten maken bij de automaterialen zaak, maar zijn geen goed gekeurde platen. Kan niet moet dan speciaal op kenteken gemeld zijn en per kenteken kan er maar een keer een paar goedgekeurde platen afgegeven worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu heb ik ook de normale er op zitten op de TJ, maar ik heb ook de kleine versie dus, amerikaanse. ik dacht dat je die er alleen maar op mocht hebben als die vanuit amerika geimporteerd was....

of heb ik dit verkeerd??:lol:

gaat om de beschikbare ruimte waar de originele plaat zat. als er een uitsparing is die laag bij de grond zit mag je kleine platen en als de ruimte wat meer is wordt je geacht vierkante platen te voeren.

weet de precieze maat niet maar was destijds bij de chevy van mijn vader wel zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb vroeger ook kleine platen op m'n Jeep gehad

via via originele kleine platen laten maken (met stempel)

echter dit formaat stond dus niet op m'n papieren

was toen bij APK geen probleem

maar toch 'n keer van de weg gehaald en bekeuring voor gekregen

is al wat jaartjes geleden en kostte toen 110 gulden

daarna bij RDW verzoek ingediend om kleine platen te voeren

allerlei redenen opgegeven maar toch afgewezen

oordeel van RDW: als er ruimte is voor grote platen (langwerpig of vierkant) dan geen toestemming voor kleine platen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb vroeger ook kleine platen op m'n Jeep gehad

via via originele kleine platen laten maken (met stempel)

echter dit formaat stond dus niet op m'n papieren

was toen bij APK geen probleem

maar toch 'n keer van de weg gehaald en bekeuring voor gekregen

is al wat jaartjes geleden en kostte toen 110 gulden

daarna bij RDW verzoek ingediend om kleine platen te voeren

allerlei redenen opgegeven maar toch afgewezen

oordeel van RDW: als er ruimte is voor grote platen (langwerpig of vierkant) dan geen toestemming voor kleine platen

:lol: Klopt helemaal zo is het mij ook uitgelegd bij de automaterialenzaak. Dus rij ik nu maar achter "illegaal" klein. Dit door tirecarrier ander bumper en dergelijke. Heb hem onder me achterlicht op een klapplaat houder voor me benzinetank opening

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Ruud Verhof
heb vroeger ook kleine platen op m'n Jeep gehad

via via originele kleine platen laten maken (met stempel)

echter dit formaat stond dus niet op m'n papieren

was toen bij APK geen probleem

maar toch 'n keer van de weg gehaald en bekeuring voor gekregen

is al wat jaartjes geleden en kostte toen 110 gulden

daarna bij RDW verzoek ingediend om kleine platen te voeren

allerlei redenen opgegeven maar toch afgewezen

oordeel van RDW: als er ruimte is voor grote platen (langwerpig of vierkant) dan geen toestemming voor kleine platen

Ik heb het gekregen omdat een APK keurmeester het chassisnummer en kentekenplaat achter niet (goed) kon lezen, en de auto afkeurde.

Ik heb de warn bumper met tirecarrier achter.

De RDW keurmeester is streng maar rechtvaardig kleine plaatjes zijn wel goed te lezen.

Nw chassisnummer en kleine plaatjesvermelding: Kosten RDW €85:(

kenteken1.jpg

By jeepertj at 2009-05-08

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...