Spring naar bijdragen

houthakkers gezocht


dezperado
 Share

Recommended Posts

Ik heb een grote den in mn tuin en veel last van een grote berk in de tuin van de buurman.

Heb het aan de brandweer gevraagd maar dan ben ik pas in November aan de beurt.

Liefhebbers voor het hout zijn er genoeg

Takken zal ik moeten afvoeren. Heb een aanhanger dus dat komt wel goed.

Ze kunnen vrij vallen. Wie kan me op een nader te bepalen datum helpen

en heeft een motorzaag.

We kunnen daarna bij mij in mn tuintje lekker BBQen

zal even een paar fotos maken van de situatie

imgp8259.jpg

imgp8261.jpg

imgp8260.jpg

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kenneth kan mooi ook zn lier gebruiken zodat we het omvallen onder controle hebben.

En ik heb GEEN kapvergunning nodig

Bomen in je eigen tuin binnen de bebouwde kom mag je zo omhalen

enige uitzondering is als je een boom hebt die op de lijst bizondere bomen staat. Grappige is dat ze eigenlijk op gemeente grond staan want ik heb 20 jaar geleden mn tuinhek een paar meter verplaatst omdat ik anders klimmende kinderen er niet uit kon sturen. Toen we veranderde van gemeente van Angerlo naar Zevenaar hebben ze wel geconstateerd dat de grens niet helemaal klopte. Nadat ik het hek had verplaatst en de overheid niet ingreep heeft iedereen hier in de rij hetzelfde gedaan.:ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dezperado,

Gewoon kappen die bomen maar er zijn wel degelijk regels die betrekking hebben op het kappen van bomen zowel op privegrond als gemeentegrond. Een gemeente heeft zijn regels maar kan wel degelijk op het matje geroepen worden door de provincie. Hieronder zie je een aantal regels die gelden voor alle provincies en die betrekken hebben op het kappen van bomen.

Alle leden van dit jeepforum houden de mond wel dicht tegen de gemeente als we ook uitgenodigt worden op de BBQ. Er is al een BBQ bij Menno. Een extra BBQ bij jou is ook wel wat :ph34r:

Succes met kappen en wees voorzichtig allemaal!

Wanneer heb ik een kapvergunning nodig?

Voor de volgende handelingen heeft u geen kapvergunning nodig:

  • Het kappen van bomen die op 1.30 m. hoogte (gemeten langs de stam vanaf de grond) een stamomtrek van 30 cm. of minder hebben;
  • Het kappen van bomen in achtertuinen van woningen, waarvan
    • de tuin niet groter zijn dan 50 m2 en;
    • de tuin en daarmee ook de bomen niet zichtbaar zijn vanaf openbaar toegankelijk gebied en;
    • de bomen op 1.30 m. hoogte (gemeten langs de stam vanaf de grond) een stamomtrek hebben van minder dan 90 cm.

    [*]Periodieke snoei van een al geknotte of gekandelaberde boom.

Voor de volgende handelingen heeft u wél een vergunning nodig:

  • In alle overige gevallen die hiervoor niet beschreven zijn;
  • Ingrijpende handelingen aan een boom, zoals het knotten, kandelaberen of het snoeien van meer dan 30 procent van het kroonvolume.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dezperado,

Gewoon kappen die bomen maar er zijn wel degelijk regels die betrekking hebben op het kappen van bomen zowel op privegrond als gemeentegrond. Een gemeente heeft zijn regels maar kan wel degelijk op het matje geroepen worden door de provincie. Hieronder zie je een aantal regels die gelden voor alle provincies en die betrekken hebben op het kappen van bomen.

Alle leden van dit jeepforum houden de mond wel dicht tegen de gemeente als we ook uitgenodigt worden op de BBQ. Er is al een BBQ bij Menno. Een extra BBQ bij jou is ook wel wat :ph34r:

Succes met kappen en wees voorzichtig allemaal!

zeg maar dat rammie het heeft gedaan :P tegen de gemeente die houd niet zo van regels alleen van werken

Wanneer heb ik een kapvergunning nodig?

Voor de volgende handelingen heeft u geen kapvergunning nodig:

  • Het kappen van bomen die op 1.30 m. hoogte (gemeten langs de stam vanaf de grond) een stamomtrek van 30 cm. of minder hebben;
  • Het kappen van bomen in achtertuinen van woningen, waarvan
    • de tuin niet groter zijn dan 50 m2 en;
    • de tuin en daarmee ook de bomen niet zichtbaar zijn vanaf openbaar toegankelijk gebied en;
    • de bomen op 1.30 m. hoogte (gemeten langs de stam vanaf de grond) een stamomtrek hebben van minder dan 90 cm.

    [*]Periodieke snoei van een al geknotte of gekandelaberde boom.

Voor de volgende handelingen heeft u wél een vergunning nodig:

  • In alle overige gevallen die hiervoor niet beschreven zijn;
  • Ingrijpende handelingen aan een boom, zoals het knotten, kandelaberen of het snoeien van meer dan 30 procent van het kroonvolume.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja maar naar de stort rijden van groen kost niks en een goede versnipperaar ben je lang mee bezig, of je moet er een hebben achter een trekker met een opvangbak. daar kunnen hele bomen in.

Heb zelf zo'n huis tuin keuken ding gehad tot 5 cm is niks waard.

En ik heb met gemeente gebeld en gevraagd wat mag en wat niet mag.

Ik doe nooit iets wat niet mag :ph34r:

en heb dus echt GEEN vergunning nodig

en als ik BBQ is iedereen welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zaterdag morgen 8 uur in Apeldoorn zijn om een houtversnipperaar bij Boels verhuur te halen.

Moet vervoerd worden op een aanhanger maar kan takken tot 150 mm aan

met benzine motor. Maandag terug brengen dus kan het weekend lekker de takken vermalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Desperado en zaagknechten.

Letten jullie wel een beetje op de mooie hardtop die daar ngr ergens in de tuin staat?

Ik heb de hoofdruimte hard nodig, dus geen boompje erop laten vallen aub.....:lol:.

Veel plezier morgen, aan het weer zal het niet liggen :):B.

Groetjes Lucien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...