Spring naar bijdragen

geen remdruk meer


Driver
 Share

Recommended Posts

Hey van de een op de andere dag is me remdruk weg. nu heb ik der ffies onder gekeken en zag olie onder de versnellingsbak leek tussen de motor en de versnellingsbak vandaan te komen.. olie was erg zwart dus lijkt mij meer motorolie.. moet morgen nog even kijken had niet zoveel tijd vanavond. Mijn vader had laatst met de renault bestelbus een lekke koppelingscilinder.. toen was de koppelingsdruk weg. daarzo bleek de koppeling en de rem dezelfde vloeistof te gebruiken en ook het zelfde reseward. De yj die ik heb is een automaat maar heb geen iedee of daar het zelfde principe gebruikt word. mischien dat de medemens hier op het forum ideeen heb.

bij de vorrige rit rook ik ook een beetje een koppelings luchtje na even goed vast te hebben gezeten in de dikke drap. kan het der mee te maken hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

koppeling heb ik niet in een automaat.. of misschien wel maar ik weet niet precies hoe dat systeem in elkaar zit. op rempendaal geen druk meer. :D

Ik denk dat er 2 dingen aan de hand zijn.

1:Je achterste keerring van je motor(krukas) is lek.

2:Kan zomaar zijn dat één van de remcilinders lek is en dan raak je ook je remdruk kwijt.

Maar foto's doen wonderen.

ja had ook zo'n idee van de krukas kering. maar zoals ik ook al beschreef had nog niet echt tijd gehad om der naar te kijken.. hoop dat morgen de tijd der is want wil eigenlijk nog wel rijden zondag :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leg dit eens uit als je wilt ?

als je wiellagers voor voor teveel speling/eruit liggen dan staat je wiel en de schuif schuin tov de remklauw dan moet je eerst een paar keer pompen voor je weer wat remdruk krijgt

kijk eerst bij je achterwielen aan de binnenkant of deze niet vochtig zijn van de remolie

is dit dan zij een van de remcylinders lek

wel alle 2 vervangen alsmede de remvoering

wat ook kan is dat je hoofdremcijlinder lek is

om dit te controleren kan je de hoofdremcijlinder erafhalen deze zit met 2 moeren op de bekrachtiging even naar voren trekken en kijken of ie lek is

let wel op dat je dit goed doet als je dit nog nooit gedaan hebt

het zijn wel je remmen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat noem ik geen "slecht" wiellager meer... :unsure:

Ook slecht gestelde achterremmen kunnen trouwens een dergelijk resultaat hebben.

Hoe dan ook: Ik zou als eerste eens even naar het remvloeistof niveau kijken.... Als dat goed is, kun je lekkage bij de wielen en op de leidingen al nagenoeg uitsluiten. De hoofdremcilinder kan dan hoostens intern nog een probleem hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey ben vandaag druk bezig geweest met zoeken.. heb alle wielen der af gehad en nergens een lekkage kunnen vinden. wel zijn mijn remschoenen achter erg versleten ( in januari vervangen :unsure: ) de trommels zijn te slecht denk zullen afgedraaid moeten worden of remschijven monteren. heb ook de hoofdcilinder bekeken en die ziet der droog uit. het reseward is ook niet leeg. ben maar aan het ontluchten gegaan. viel niet mee want is weer is een insh maat die nippeltjes.. 1 zat der zo gruwlijk vast ben der een uur mee bezig geweest.. maarja dat heb je als je geen goed gereedschap heb. :(. heb nu wel weer wat druk maar achterremmen doen weinig. volgende week maar weer kijken.

ook heb ik even tussen de motor en de versnellingsbak gekeken bij de lekkage.

hier wat fototjes ze zijn niet zo duidelijk zo hoog is die ook weer niet om fatsoenlijk foto's te maken :yes: maar ben toch bang dat de krukaskering stuk is. [ATTACH]4057[/ATTACH] [ATTACH]4058[/ATTACH] [ATTACH]4059[/ATTACH]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij al 2 jaar met lekke achterste krukaskering heel europa door dus dat is niet echt dringend.Mits je oliepeil hard zakt.

Als je remreservoir vol blijft is het vreemd. Als je voeringen versleten zijn trap je em wel wat verder in. Zou maar eerst nieuwe blokken en remschoenen monteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij al 2 jaar met lekke achterste krukaskering heel europa door dus dat is niet echt dringend.Mits je oliepeil hard zakt.

Als je remreservoir vol blijft is het vreemd. Als je voeringen versleten zijn trap je em wel wat verder in. Zou maar eerst nieuwe blokken en remschoenen monteren.

het liefste zet ik der schijven onder maar dat is nog wel een aardig klusje zoals ik al gelezen heb op dit forum. ik weet ook niet precies wat voor achteras der onder zit.. maar morgen eerst maar lekker rijden :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leg dit eens uit als je wilt ?

de wiel lagers zorgen ervoor dat je wiel mooi rondt draait. als deze zodanig versleten zijn gaat je wiel schuin staan als je bv een bocht neemt. en dan wordt de remzuiger of hoe da ook heet wordt dan in gedrukt en als je dan remt is het als of je geen druk meer hebt op je remmen. maar als je een paar keer met de pedaal pompt heb je weer druk, tot je weer een bocht neemt.

en hoe ik dit weet, heb het zelf al mee gemaakt;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...