Spring naar bijdragen

Tire Carrier


Moto
 Share

Recommended Posts

Heb nu een groot wiel gemonteerd op mijn achterdeurtje van de YJ. Hierdoor gaat deze niet meer helemaal open zodat ik mijn achterraam van de hardtop niet open krijg. Band komt ook tegen mijn achterlicht aan.

Ik weet dat hier tire carriers voor zijn. Zit ik dan ook gelijk vast aan een andere bumper. Heb nu bumperettes.

Wat is hiervoor een relatief eenvoudige en economisch verantwoorde oplossing. Heb de laatste tijd even genoeg geld uitgegeven aan de Jeep (vrouw zeurt niet, maar kijkt wel bedenkelijk). Ben benieuwd naar creatieve oplossingen.

Kees

jeep7.JPG

bewerkt door Moto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb nu een groot wiel gemonteerd op mijn achterdeurtje van de YJ. Hierdoor gaat deze niet meer helemaal open zodat ik mijn achterraam van de hardtop niet open krijg. Band komt ook tegen mijn achterlicht aan.

Ik weet dat hier tire carriers voor zijn. Zit ik dan ook gelijk vast aan een andere bumper. Heb nu bumperettes.

Wat is hiervoor een relatief eenvoudige en economisch verantwoorde oplossing. Heb de laatste tijd even genoeg geld uitgegeven aan de Jeep (vrouw zeurt niet, maar kijkt wel bedenkelijk). Ben benieuwd naar creatieve oplossingen.

Kees

jeep7.JPG

Hoi Kees.

Ik heb zelf een tirecarier gemaakt (Ik heb wel een bumper) en heb het zelfde probleem dat m´n achterraam niet meer open gaat ,Ik had dit op kunnen lossen door hem ca 10cm meer naar rechts te zetten. Maar omdat ik een bus (Scharnier) IN de bumper heb gelast laat ik dit maar zitten. (Als m´n softtop er op zit heb ik er geen last meer van:lol:)

Misschien kun jij door middel van een adapterplaat (Neem de orginele gaten van je huidige steun over op een staalplaat en las daar de steun weer op de juiste plek op) de plek van je reservewiel veranderen (Meer naar rechts zodat je achterruit weer open gaat en iets hoger zodat de band meer ruimte heeft bij je achterlicht) Let wel op dat het niet te zwaar wordt (Mijn reservewiel alleen weegt al bijna 50kg) denk niet dat de scharnieren van de achterdeur dat leuk vinden.

Suc6

Gr Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andere vrouw die het niet erg vind........

Nee ff zonder gekheid, ik heb zelf een warn bumper met tire carrier is wel aan de prijs inderdaad. Maar me kameraad aad v. ook hier op het forum heeft er zelf een gemaakt anders moet je hem maar ff pmen. Hoe en wat en heel misschien kan die ook wel wat voor jou maken...... Maar dat moet je maar aan hem horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is vast niet de oplossing die je wil horen maar ik heb destijds (omdat ik op dat moment geen keus had!) rechter onderkant van raam de polyester weg geslepen zodat raam net over band gaat. Betere en veel mooiere oplossing zijn andere achterlichten( inbouw, ongeveer 25 dollar per stuk) zodat je deurtje verder open gaat. Tire carrier is de allerbeste oplossing en ook beter voor je achterklep die het nu veel zwaarder te verduren heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...