Spring naar bijdragen

Blokjes ophoging achteras


Bonusheld
 Share

Recommended Posts

Wie o wie kan mij aan een schets, of een matenplannetje helpen waarme ik zelf wat pasblokken kan maken tussen mijn verenpakket en achteras zodat ik mijn Jeepie weer horizontaal krijg ?

lengte breedte, positie gat en doorsnede bout (die door verenpakket gaat) zou voldoende moeten zijn.

Alle andere tips und tricks zijn ook welkom om hem weer level te krijgen.

Is een kwestie van +/- 2 cm omhoog.

En mocht er tenslotte iemand zijn die dergelijke blokjes heeft gevonden op de stoffige zolder van zijn achterneef, dan hoor ik dat ook graag :blink:

bewerkt door Bonusheld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shackles zijn al maximaal :blink:

Het gaat me echt puur om de laatste cm om hem vlak te zetten.

Maar desalnietteplus bedankt voor je reactie

Wedden dat je shackels nog langer kunnen! :blink:

Pasblokken maken is niet zo moeilijk als je het juiste gereedschap hebt.

Ik heb een stuk massief metaal genomen en ben dat gaan snijden in de juiste vorm en afmetingen. Mijn blok had de volgende afmetingen ( 160 mm x 60 mm x 20 mm en 40 mm ) en had dus de vorm van een keg om de achteras goed in lijn te krijgen. Dat heb jij niet nodig omdat jij niet zo verhoogd bent. Deze blokken kan je ook kant en klaar kopen bij B&S of Nico's in diverse hoogtes. Ze zijn er al vanaf 2.5 cm dacht ik.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, ik zal mijn verhaal wat verder toelichten.

Voor is hij nu 3,5" omhoog met nieuwe veren, achter AAL ook 3,5".

Het verenpakket achter is niet meer piepjong, zeg een jaar of 17...maar nog wel acceptabel. Op het oog staat ie nu vlak, hooguit een ietsepietsie te laag achter.

Maaaar, omdat ik er 33" onder wil, gaat ie nog een stukje verder. 2" spacer aan de voorkant extra erbij, en teraflex shackles aan de achterkant.

Nu weet ik dat die teraflex niet de ophoging geven die op de doos staat, dat samen met het ietsepietsie wat ie nu al heeft wil ik oplossen door als alles eronder zit de boel met een blok (met eventueel een shim eraan) uit te lijnen.

Ik zal Nico eens bellen wat die zo standaard heeft liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...