Jos-Jeep Geplaatst March 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 (bewerkt) Het begin is er;). Vandaag zijn we begonnen met project ombouw van de schakel naar een automaat. We hebben de Jeep naar zijn tijdelijke rustplaats gebracht:bye1:, zodat we in alle rust kunnen gaan werken. Morgen gaan we de donor auto ophalen bij Jos Reuling. Dan zien we wel weer verder<_<. Ik houd jullie op de hoogte. Groeten (ook mede namens mijn zoon), March 13, 2009 bewerkt door Jos-Jeep foto toegevoegd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst March 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2009 leuk projectje, welke bak komt erin? ben zelf ook van handgeschakeld naar automaat gegaan en ben zeer tevreden met de ombouw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2009 WAT??? Ga je de CJ castreren, Jos?? Hoe dat zo?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst March 15, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2009 WAT???Ga je de CJ castreren, Jos?? Hoe dat zo?? lijkt me beter rijden? Gemak dient de mens, toch? Heb wel andere beelden bij castratie! Heb je nog een pm gestuurd. Nog geen reactie gehad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst March 15, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2009 leuk projectje, welke bak komt erin?ben zelf ook van handgeschakeld naar automaat gegaan en ben zeer tevreden met de ombouw Er komt een AW4 uit een Cherokee in. De Dana300 tussenbak blijft, wordt nog een leuke uitdaging Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2009 lijkt me beter rijden? Gemak dient de mens, toch? Heb wel andere beelden bij castratie!Heb je nog een pm gestuurd. Nog geen reactie gehad Geen PM ontvangen.... Dus ook geen reactie gegeven... Raar.... Wil je het nogmaals proberen? AW4... prima keuze. Denk je wel aan het TPS signaal? Afhankelijk van het bouwjaar van de donorauto komt dat uit de TPS zelf ( kan niet bij een HO) of uit de PCM ( bij een HO) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst March 21, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2009 (bewerkt) Vandaag een begin gemaakt met de demontage van de bak en toebehoren uit de donor Cherokee. Donor en de CJ die ongeduldig staat te wachten Alle bekabeling en leidingen losgehaald van bak en tussenbak. Ook beide aandrijfassen losgehaald. Daarna de draagbalk van de bak verwijderd, door de kanteling is er makkelijker bij de bovenste bouten waarmee de bak aan het blok zit te komen. Helaas was een van deze torx-bouten dolgedraaid waardoor deze uitgeboord moest worden Niet echt een handige plek om met een boormachine aan de gang te gaan... Na het uitboren van de bovenste torx-bout en het losdraaien van de overige bouten was de bak makkelijk los te halen. De beide olieleidingen hebben we voorlopig nog helemaal laten zitten. Even kijken hoe dit precies in de Cj komt te zitten met de koeler. De AW-4 met NP231 tussenbak, de tussenbak zal niet gebruikt worden. Hiervoor komt de Dana300 uit de CJ in de plaats. Bak zal voor montage goed schoongemaakt worden en voorzien van nieuw filter en ophangrubber De PCM van de automaat achter het dashboard verwijderd. Ook al de schakelconsole uitgebouwd. Overige kabels zoals gaskabel, kickdown en PCM bedrading moeten nog Koppelomvormer en vliegwiel moeten nog gedemonteerd worden Dat was het voor deze keer. Volgende keer de laatste onderdelen en bedrading uit de Cherokee halen en de boel schoonmaken. Dan is de CJ aan de beurt voor demontage. Wordt vervolgd March 21, 2009 bewerkt door Jos-Jeep tiepvaut.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst March 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 vraagje: de radiator is aan vervanging toe. Nu zoek ik dus een nieuwe radiator met oliekoeling. Immers door het wisselen van de bak moet er ook een oliekoeler geplaatst worden. Wie weet waar ik op moet letten? Heeft iemand suggesties, tips of aanvullende opmerkingen? Zijn er radiatoren te koop inclusief oliekoeling? Enig idee wat ze moeten kosten? Het gaat dus om een 4.0 HO uit 1992 en automaat uit 1992 AW 4. De jeep is CJ-7. Dus als iemand wat weel, laat met even weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 vraagje:de radiator is aan vervanging toe. Nu zoek ik dus een nieuwe radiator met oliekoeling. Immers door het wisselen van de bak moet er ook een oliekoeler geplaatst worden. Wie weet waar ik op moet letten? Heeft iemand suggesties, tips of aanvullende opmerkingen? Zijn er radiatoren te koop inclusief oliekoeling? Enig idee wat ze moeten kosten? Het gaat dus om een 4.0 HO uit 1992 en automaat uit 1992 AW 4. De jeep is CJ-7. Dus als iemand wat weel, laat met even weten. bij de meeste radiatoren bij bv 4wd staat er bij of er olie koeler inzit of niet. Ik heb er een in mijn radiator zitten en daarnaast nog een op de radiator (was iets van 30usd) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Check ook ff of de CPS sensor van de motor gelijk is aan die van jou, Jos. Eerlijk gezegt weet ik niet zeker of er voor de motoren met automaat een ander type gebruikt wordt, maar ff checken kan geen kwaad.... Verder heb je de koppeling tussen PCM en automaat nodig. Dus pak zoveel mogelijk de stekkers van de koppeling tussen motor en automaatbedrading mee. Dat vergemakkelijkt het aansluiten van de diverse modules. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst March 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 De CPS lijkt op het eerste gezicht anders (smaller) maar hier nog niet echt goed naar gekeken. Vandaag weer een paar uurtjes aan de uitbouw van diverse delen besteed, zo zijn nu de koppelomvormer en meeneemplaat (vliegwiel) eraf Daarna begonnen aan het uitbouwen, volgen en splitsen van de bedrading, altijd een fijn klusje Als eerste de connector van de PCM naar het motorcompartiment gehaald Daarna de tape en kabelhulsen verwijderd om de draden zoveel mogelijk vanaf de originele aansluitingen los te kunnen halen Er zitten niet heel erg veel draden aan de PCM maar ze gaan helaas wel heel veel verschillende kanten op... volgende keer verder met de spaghetti Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2009 En, hangt 'ie er al onder? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 16, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2009 Even een kleine update, Na een pauze van enkele weken ivm. vakantie (iemand moet het toch doen, nietwaar!!!), zijn we vandaag weer verder gegaan. Het wou vandaag niet vlotten. Dit komt te meer omdat we er achter kwamen dat de radiateur die we hadden gekocht niet bleek te passen. Inmiddels wel al kontakt opgenomen met de leverancier, maar die begint nu terug te krabbelen. Ik zou niet de juiste informatie hebben gegeven. Wat is dat toch met leveranciers. Het eerste wat ze doen is ontkennen en zorgen dat ze niets hoeven te doen. Ik vermeld nog niet de naam, maar als het niet veranderd doe ik dat wel. Kunnen lezers van dit forrum hun voordeel mee doen. Dus als iemand een radiateur met ingebouwde oliekoeling voor automaat zoekt voor een Wrangler met 4,2 ltr, zeer waarschijnlijk heb ik er een liggen. Daarmee gelijk een oproep: wie heeft voor mij een radiateur met ingebouwde oliekoeling voor een automaat. Afmetingen zijn 62 cm breed, 42 cm hoog en de slangopeningen hebben een diameter van 4 cm. Dit zijn de afmetingen van het koelgedeelte. Tot zover. Foto's volgen nog. Groeten, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 17, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2009 En hierbij de foto's; Om de nieuwe radiateur onbeschadigd te kunnen inbouwen de grille verwijdert. Helaas bleek na uitbouw de nieuwe radiateur niet te passen Overigens geen overbodige luxe om de radiateur te vervangen, de kraan aan de onderkant zat alleen nog maar met vloeibare pakking vast en een aantal rijen zaten dicht of zijn beschadigd. Ook even de tussenbak gepast op de automaat om te kijken wat er precies aangepast moet worden en hoeveel er eventueel van de as af moet. Nog steeds niet helemaal zeker hoe we het gaan doen, de as vanuit de bak inkorten of er een ring tussen zetten. Als iemand nog tips heeft, graag Verder nog het top lager aan het krukas einde uitgeboord. Moet hier voor een automaat nog een lager in of kan dit gewoon "leeg" blijven? Tot zo ver, met Hemelvaart hopen we het nodige te kunnen doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2009 heeft iemand nog een antwoord op de vragen die ik heb gesteld? Ik zou graag morgen verder willen:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gtfour Geplaatst May 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2009 ik heb de dana 300 ingaande as iets ingekort en een vulring er tussen gezet,werkt perfect Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2009 waar kan ik die vulringen kopen? groeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gtfour Geplaatst May 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2009 ik weet niet of die in de handel te krijgen zijn,ik heb deze zelf gemaakt en is opzich niet zo moeilijk als je iemand weet die een draaibank heeft en mag gebruiken een paar gaten er in boren en klaar wel zul je langere bouten nodig hebben bij mij was de vulring 12 mm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2009 Vandaag weer lekker aan de gang geweest en diverse dingen gedaan. Eerst een nieuwe afdekplaat gemaakt voor de automaathandle. De pook voor de handbak vervalt. Nieuwe plaat van traanplaat gemaakt, moet nog afgerond worden en een gat voor de tussenbakpook gemaakt worden. De automaatbak verder schoongemaakt, oude olie af laten lopen en nieuw filter erop. Omdat de bak, vliegwiel e.d. er op het moment toch afligt ook maar besloten om de achterste krukaskeering te vervangen. Leuk klusje... eerst de carterpan eraf gehaald, hier zal helaas de rechter motorsteun in de weg. Dus met veel geduld en heen en weer geschuif uiteindelijk de pan kunnen verwijderen. Daarna is het onderste deel makkelijk te vervangen, het bovenste is wat lastiger. Daarna begonnen om de bak en tussenbak passend te maken, dit schiet al aardig op. De as van de automaatbak is ingekort, alleen lijkt het erop dat de adapterplaat achter de bak ook aangepast moet worden omdat het gat nu te klein is voor de aansluiting van de Dana300. Zie laatste foto met rode pijl. Iemand een idee? Morgen toch maar even verder, gang zit er nu lekker in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gtfour Geplaatst May 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2009 mischien even een tip controleer ook even de alu behuizing van de ingaande dana300 as,deze willen wel eens scheuren,was bij mij ook en ik heb een nieuwe gedraait Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2009 Verder nog het top lager aan het krukas einde uitgeboord. Moet hier voor een automaat nog een lager in of kan dit gewoon "leeg" blijven? Toplager wordt niet meer gebruikt. Je vliegwiel wordt vervangen door een meeneemplaat met starterkrans, waarop de koppelomvormer vastgebout wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2009 Okido, dank je wel! informatie die ik had gevonden was wat tegenstrijdig. Dan laten we het mooi zo. Van het weekend verder, meeste onderdelen zijn nu binnen. Wachten is alleen even op de aanpassing van de adapter in de tussenbak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2009 En nu? Moet ik al een tripje plannen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst July 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2009 Hoi Rob! "Beetje" late reactie... Je bent altijd welkom hier maar we zijn nog niet zo ver. Door drukte en andere werkzaamheden zit er helaas wat vertraging in. Dit weekend pakken we de boel weer op! We houden je op de hoogte! Groeten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst September 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2009 Zo maar weer eens tijd voor een update! Door tijdgebrek de afgelopen weken (maanden..) niet al te veel kunnen doen. Wel is de Dana300 tussenbak helemaal gereviseerd en zo aangepast dat deze achter de AW4 automaatbak past. Dat was iets meer werk dan gedacht, de adapter waarin de aandrijfas vanuit de tussenbak zit moest behoorlijk afgedraaid worden om te passen in het staartstuk van de AW4. Door het afdraaien was er geen ruimte meer voor het oorspronkelijke lager. Deze zit nu aan de binnenkant van de adapter en het geheel past feilloos in elkaar. Helaas alleen vandaag tijdens het passen en monteren het staartstuk van de AW4 gebroken Dus op zoek naar een andere... Hier een foto van de gereviseerde tussenbak met het staartstuk van de AW4 eraan vast; Schiet dus nog niet echt op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.