bossie Geplaatst March 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Deze heb ik maar die klopt niet.. Hebben jullie ook een idee wat ik bedoel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst March 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Dus de eerste keer kan ie nooit starten en de 2e keer wel??Vind je 't gek dat ik 't niet snap??? Ik denk dat jullie elkaar niet begrijpen. Maar tussen starten en aanslaan zit wel verschil als hij niet wil starten draaid de motor niet maar hij kan ook starten zonder aan te slaan grt herman We zijn samen al tot de conclusie gekomen dat alles via de computer moet lopen.. Daarom ben ik ook terug bij af, heb nu alles zo orgineel ingebouwd en moet nu dus ook een orgineel schema hebben dat alles aan 't lopen kan.. Dus starten doet ie nu al zeker niet, laat staan dat ie loopt.. Maar alvast bedankt voor het meedenken.. Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Red Wrangler Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Ik denk dat jullie elkaar niet begrijpen.Maar tussen starten en aanslaan zit wel verschil als hij niet wil starten draaid de motor niet maar hij kan ook starten zonder aan te slaan grt herman We zijn samen al tot de conclusie gekomen dat alles via de computer moet lopen.. Daarom ben ik ook terug bij af, heb nu alles zo orgineel ingebouwd en moet nu dus ook een orgineel schema hebben dat alles aan 't lopen kan.. Dus starten doet ie nu al zeker niet, laat staan dat ie loopt.. Maar alvast bedankt voor het meedenken.. Gr.Karel. Mischien een idee om een computer en kabelboom van een wrangler te gebruiken Zitten in ieder geval niet zoveel aansturingen aan die storingen kunnen veroorzaken grt Herman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst March 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Mischien een idee om een computer en kabelboom van een wrangler te gebruiken Zitten in ieder geval niet zoveel aansturingen aan die storingen kunnen veroorzaken grt Herman Stel dat ik 'm met deze niet aan de gang krijg kan dat altijd nog.. Ik vind 't wat jammer en onnodig om 'n paar honderd € er tegenaan te gooien als ie eest altijd gelopen heeft met deze kabelboom.. Kijk... En als ie dadelijk loopt is het makelijk knippen om te kijken wat er af kan.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Zal toch wel goed komen, ik heb een linkje voor met alle schema's van cherokee motoren en ecm's. Veel plezier maar weer, moed houden:wacko: http://oljeep.com/gw/elec/cherokee/91076b23.pdf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Kan ook niet, van een Wrangler is altijd een HO. Overigens loopt bij de oudere Wranglers ( voor '90) met 2.5 motor, de bedrading van de pomp ook binnenlangs. Zelfs bij de 4.2 ligt die draad er ( oranje van kleur) Overigens loopt het startcircuit NIET via de computer, maar via de keuze handle. En da's meteen het enige wat, kwa versnellingsbak, de motor van starten kan weerhouden. Het startcircuit is dus het circuit van de startmotor. Verder werkt alles! Als de motor wel op de startmotor loopt, maar niet aanslaat, hoef je het niet in of bij de automaat te zoeken. Als er helemaal niets gebeurt, dus de startmotor werkt ook niet, dan kan het de bedrading van de keuzehandle zijn. De ECU van de automaat heeft geen enkele functie bij starten of lopen van de motor. Dat je connectorschema niet klopt, kan ik wel verklaren. Je hebt namelijk nog geen HO motor. Bij de XJ van '91 was die al standaard, dus is de bedrading geheel anders. Je moet dus een ouder schema hebben, bijv. uit '89. Zoniet klopt er echt geen snars van.... En daar zit het probleem van de Haynes: Tussen 1984 en 2001 behandelen die boeken. Dat betekend een 2tal 4-cilinder motoren en een 5 á 6 tal 6-cilinders. Waarbij je de 4.0 liter alleen al, grofweg, in 4en kunt delen. ( eigenlijk zelfs 5...) Om alles info te hebben zijn er dus ongeveer minimaal 7 verschillende schema's in zo'n boek nodig. Eigenlijk zelfs 8! En dan nog wijken er soms draadkleuren af.... Snap je nu waarom ik je de FSM van het betreffende modeljaar adviseer? Letwel: het modeljaar, niet het jaar van afgifte kenteken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst March 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 1 1 Country : USA 2 J Manufacturer: Jeep (USA) 3 4 Type: MPV 4 F GVWR (Gross Vehicle Weight Rating ) : 1819-2272 kg 5 J Model: Cherokee - 4WD 6 7 Series: Limited oder Country 7 8 Body type 4-door 8 S Engine 4,0 litres, I-6, HO 9 6 Control digit: Has passed check 10 M Year: 1991 11 L Plant: Toledo #1 12-17 582707 Serial number 582707 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst March 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Hij is van 91 maar de kabelboom heeft de kleuren van 88.. Zover ben ik al gekomen. Maar das bekend van Jeep dat ze niet altijd even goed zijn in kabelbomen en kleurtjes:whistle:. Volgende week zaterdag(mischien al ff eerder) kijken wat ik met alle schema's kan doen.. Wordt vervolgt!.!.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Il á une petit mèche courte Hij is een beetje kort..... O ja...... Hans de koffie staat nog klaar daar he.....misschien dat ik volgende week zaterdag ochtend even een bakkie kom doen als alles loopt volgens plan. En wat betrefd het probleem hier.....ik lees lekker mee. Heb toch geen verstand van Jeeps.....hoorde ik in een wandel gang ha ha:D Mijn naam is haas..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 nou kijk hier maar even er is een hoop om te lezen maar ook veel in het frans de electrique is zelfs in het frans maar is makkelijk te begrijpen met een beetje hulp van een woorden boek http://pagesperso-orange.fr/morbius/jeep.cherokee/technique_entretien.html bonne chance:bye1: plus belle la vie en jeep grand cherokee zj Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst April 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2009 Ff een korte update.. Alle kabels en zo terug gebracht naar orginele staat.. Nu heeft de bobine/onstekingsmodule wel stroom maar ik krijg toch GEEN vonk op de verdelerkap:no:... Iemand sugesties?? Heb gemeten en vanaf de computer krijg ik wel gewoon signaal(4,8 vold) Heb 'm al omgeruild van een goed lopende Cherokee en nog steeds niets.. Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst April 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2009 hallo is het geen probleem met die contacteur d'allumage in de stuurbehuizing Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst April 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2009 Heb denk ik al een klein beetje antwoord gekregen.. Het schijnd dat de onstekking via de massa aangestuurd wordt. Iemand hier ervaring mee? Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst April 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2009 Volgens mij de rest nog vergeten te zeggen.. Nu alles via de orginele weg loopt, hoor je de benzinepomp inderdaad eerst ff aanslaan als je 'm op contac zet. Daarna stopt de pomp en begint weer als je de sleutel doordraaid om te starten.. Als ie dat dan ook eens deed.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2009 Volgens je kenteken (VIN) is het een '91er... Maar de kleuren komen overeen met een 88er. Weet je nu al 100% zeker of het wel of niet een HO is? Da's zeer belangrijk! ( '91 zou HO moeten zijn, volgens de VIN....) Je kunt het aan verschillende dingen zien. ff snel: kijk naar de gasklepsensor. Deze is HO: Niet HO: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst April 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2009 Volgens je kenteken (VIN) is het een '91er... Maar de kleuren komen overeen met een 88er.Weet je nu al 100% zeker of het wel of niet een HO is? Da's zeer belangrijk! ( '91 zou HO moeten zijn, volgens de VIN....) Je kunt het aan verschillende dingen zien. ff snel: kijk naar de gasklepsensor. Deze is HO: Niet HO: Tis een Low volgens mij..weet ik eigenlijk wel (bijna)zeker. Een Hig heeft een zwarte computer en een Low een alu kleurige.. (wat ik aan mijn andere YJ en Cherokee kan zien..) Daarbij, De Cherokee is wel gebouwd met lo en hi en de YJ niet..(wat ze mij verteld hebben..) En volgens de rest maakt 't nix uit want als de comp hem niet aan sruurd via de - dan start ie niet..(bij de Lo en Hi word ie altijd via de - gestuurd..) Maar alle hulp is weklom! Ik heb zelfs het dachboard van de Cherokee aangesloten omdat ik gehoord heb dat ie anders niet KAN lopen... Wie heeft de oplossing?? Ik nodig anders iedereen uit om lang te komen want anders breng ik 'm weg omdat(vooral ik) er te weinig kennis is over de injectie motoren.. En ik moet 't leren want iedereen moet er aan.. de carb motoren(hoe erg ik 't vind) hebben gewoon de beste tijd gehad... gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst April 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2009 Deze zit in een Hi Output.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2009 Jup. Goed, jij hebt dus een LO. De ontsteking is daarbij totaal anders dan bij een HO. Bij jouw motor is de bobine tevens de ontstekingsmodule. Bij een HO niet, daar regelt de PCM alles, inclusief het aansturen van de bobine. En dat doet 'ie massagestuurd, idd Je dash heb je niet nodig om een LO aan het lopen te krijgen. Ook niet bij een HO trouwens... Het signaal dat je gemeten hebt, is het stuursignaal naar de ontstekingsmodule. Met een universeelmeter kun je daar weinig mee, om het te beoordelen moet je met een oscilloscoop meten. Wel kun je de overige signalen op de module meten: - Gele draad op de 2 polige stekker moet weer die 4,8 v hebben. - De zwarte draad op de 3 polige stekker is massa. (belangrijk!) - De gele draad op de 3 polige stekker moet 12V krijgen, bij contact aan. Als dat klopt, en je hebt nog steeds geen vonk, moet je toch verder gaan meten bij de PCM. Zijn alle spanningen en massa's aanwezig? Zoja, twijfel ik toch een beetje aan de CPS... Ik lees dat je de 3 bak gebruikt hebt, met het koppelinghuis van de 4.0. Maar welk vliegwiel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst April 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2009 - Gele draad op de 2 polige stekker moet weer die 4,8 v hebben. Heb ik. - De zwarte draad op de 3 polige stekker is massa. (belangrijk!) Heb ik. - De gele draad op de 3 polige stekker moet 12V krijgen, bij contact aan.Heb ik ook.. Alleen wat bedoel je met de CPU? Is dat de ontstekings module/bobine? Die heb ik namelijk zaterdag uit een lopende Cherokee gehaald en meteen aangesloten.. En wat betreft de PCM, daar moet ik dan weer de schema's voor opzoeken en kijken of ik kan zien van ALLE draden of er wel of geen stroom of min op moet zitten.. Ik kan mischien kijken of ik van die andere Cherokee de PCM aan kan om 'm een keer te proberen of ie dan anders reageerd. Vliegwiel is gewoon een standaard van een 4.0 met schakelbak. Heb ook al gekeken of de sensor op 't vliegwiel goed zit, heb 'm schoon gemaakt en weer terug gezet. Kan ik 'm nu wel uitlezen om te kijken wat voor storing hij geeft of is dat gevaarlijk voor de uitlees computer? Ik wil dat wel proberen maar heb er geen zin in als ik dan de uitleescomputer van een garage om zeep help.. Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2009 (bewerkt) Vliegwiel van een standaard XJ 4.0 met schakelbak... Ja, ok... Maar wel van een LO dan? Want da's anders dan een HO... LO HO CPU heb ik het, dacht ik, niet over gehad, wel over de CPS, ofwel krukassensor. Als die stuk is, of verkeerde signalen afgeeft, werkt er niets. Als er een verkeerd vliegwiel gebruikt wordt, zal er ook niets gebeuren... April 10, 2009 bewerkt door 87wrangler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst April 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2009 Vliegwiel van een standaard XJ 4.0 met schakelbak...Ja, ok... Maar wel van een LO dan? Want da's anders dan een HO... LO HO CPU heb ik het, dacht ik, niet over gehad, wel over de CPS, ofwel krukassensor. Als die stuk is, of verkeerde signalen afgeeft, werkt er niets. Als er een verkeerd vliegwiel gebruikt wordt, zal er ook niets gebeuren... Ik ben bang dat ik iemand heel erg op z'n klote moet gaan geven morgen:frusty:!.!.!.. Heb een vliegwiel gekocht in Waalwijk en dat was het goede hebben ze mij verteld! Zal het voor de zekerheid morgen ff na kijken maar weet bijna 100% zeker dat er dan de verkeerde in zit... Morgen meer.. Moet er ff een nachtje over slapen wat het makelijkste is.. Of dit blok weer helemaal uit bouwen,ander vliegwiel te pakken zien te krijgen,wéér terugbouwen en beginnen bij af om te kijken dat ie dan aan de gang gaat. Of(en daar denk ik nu héél hard aan) een compleet ander blok wat ik toch heb liggen er in. Das er een wat ik 3 maanden geleden uit een lopende Cherokee heb gehaald,wel een hi output dus minder koppel onderin,maar met standaard een AX 15 er achter dus veel minder kans op storing. En geen cruise control,met een nóg grotere en complete kabelboom er bij,dus lijkt me makelijker... Gr.Karel.. Alvast heel erg bedank voor 't meedenken (al ben ik nu niet blij met het laatste bericht:cry:) maar nu weet ik in ieder geval waarom hij 't niet doet.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst April 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2009 Ik weet niet hoe ik 't zal zeggen.. De meeste zouden gewoon op zoek gaan naar 'n ander vliegwiel. Nu had ik geen ander vliegwiel liggen maar wel een ander blok(sorry..ik weet 't.. ik heb te veel rommel liggen..) Het vorige blok is er nu uit, andere blok uit "de opslag" gehaald,versnellingsbak er af gehaald(daar had ik 'm eigenlijk voor gekocht maar kreeg er ineens het blok bij voor nix..) Nu ligt er dus een Hi output in i.p.v. de Lo. Heb 'm nog niet aangelsoten want de dagen zijn te kort. Deze heeft een héél stuk minder elecrtonica er aan hangen. Er zat geen cruise control op en geen automaat. Andere computer en veel completer gesloopt. Zelfs het dachboard zou er zo in kunnen want die stekkers zitten er ook nog aan,ook de verlichting samen met de schakelaar. Iemand op voorhand al sugesties waar ik rekening mee moet houden als ik 'm aan ga sluiten?? Ik hou het maar bij deze discussie want hij loopt nog niet.. Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst April 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2009 veel geluk :D :wacko:rustig blijven:wacko: :whistle:alles goed aansluiten:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2009 Als je hem inclusief PDC ingebouwd hebt, valt het aansluiten wel mee. In de basis zijn het maar een paar draden, die voeding moeten krijgen. Als je de toerenteller van je CJ weer wilt gebruiken, moet je bij een HO wel ff een aftakking bij de bobine maken. Het signaal dat de toerenteller van een HO gebruikt komt uit de PCM, en is niet bruikbaar voor een "normale" toerenteller. Succes! En als er vragen zijn: Posten! ( Maar dat wirst je al ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst April 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2009 Ik had ff snel de klemmen op de accu gezet vandaag.. Viel niet tegen dat 't dachboard al wat meters aangaf!.!.. De temperatuurmeter steeg al en de oliedruk meter..(benzine ook maar die zit niet aangesloten dus blijft héél lang vol aangeven:yes:) Er tikken wel wat relais met het contact aan zetten maar de startmotor ging nog niet rond(zal wel komen omdat de grote massa kabel los hangt naar 't blok zelf toe) Voor de rest ff kijken waar de voeding voor de brandstofpomp in de tank ergens zit want dit zijn allemaal weer andere stekkers dan van de Lo output, en ook allemaal andere kleuren wat ik zo snel heb kunnen zien. En wat betreft de vragen.... Als ie na alles aan te sluiten ineens gaat lopen geen vragen meer maar FEEST:blush::D!.!... Tot zover.. zaterdag weer meer.. Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.