Spring naar bijdragen

Hoe veel kan ik mijn zj verhogen met standaard veren en schokbrekers?


Recommended Posts

Zeker weten dat je moet gaan trimmen! Denk aan je bumpers vooral. En wat je zegt, vooral veel lezen en kits vergelijken. En kijk ook eens op de US versie van jeepforum. Daar staat echt ontzettend veel goede info.

En over 2 weken hoef je niet al 4inch gelift te zijn, jij kan ook zó het terrein in, dus gewoon komen lijkt me...! :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zo af en toe;) .....een hintje?, wil ook wat hoger maar met een liftkit, heb 33 inch liggen dus moet wel een stukkie hoger dan de 2 inch van nu!, maar dan wel met side steps want ben klein van stuk:lol:.Maar wat betreft verhogen ben wel een muggezifter en wil dan gelijk alles perfect en doordacht.(en het is veelal de looks, niet dat veel dat zullen toegeven, en een zware terreinrijder ben ik zeker niet, maar vindt het wel een kick zo af en toe).We komme mekaar wel weer tegen he Ramon:P P.s: mijn ideetje, 3inch liftkit voor ZJ met 1 inch blokken voor en achter en goeie shocks(zeer belangrijk, want dat maakt door mijn ervaring zeeer veel uit), dus julie mening hierover aub.

Hey Haagse vriend,

Die 33 ers moet je echt vergeten als je max 4 inch ga verhogen vriend. Ik weet hoe jij over trimmen denkt en daar ontkom je echt niet aan dan. Volgens mij kost een complete 3 inch liftkit minder als een 4.5 liftkit maar die is nooit zo compleet als een 4.5 inch kit en met een blok erbij kom je toch op die 4 inch uit. Ik zou gewoon even geduld hebben en toch gaan voor een complete 4.5 inch kit. Zoals jij al aangaf en ik al weet:lol: ben jij een muggezifter en dan zou ik gewoon geduld hebben en ineens de complete set halen. Is die 4.5 inch kit niet meer te koop dan?

Is dit niks?

3,5" Lift Kit Superflex ZJ [RE8003] 1.000,00 EUR Federn, untere Längslenker, Quick Disconnects vorn, Track Bar Bracket hinten, Bremsleitungen, Achsanschläge

See you laterssssssss

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb deze 5.5" liftkit samen met 1.25" wielspacers en en redelijk wat trim, dan passen de 33 ers er goed onder .

zonder wielspacers moet je je stuuruitslag beperken.

http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=rustys&Product_Code=RK-550A-ZJ&Category_Code=sus_zj_kit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Mich!,

Je hebt helemaal gelijk,staat nog te koop(gelukkig,maar ben nog aan het sparen!:wub:),Ga dan toch voor die 4,5 inch:frusty:, ik zit met die 33ers dus:lol:, spreek je ook laters , King of the Lift:worshippy:(p.s., waar staat die advertentie?).

Hey Haagse vriend,

Die 33 ers moet je echt vergeten als je max 4 inch ga verhogen vriend. Ik weet hoe jij over trimmen denkt en daar ontkom je echt niet aan dan. Volgens mij kost een complete 3 inch liftkit minder als een 4.5 liftkit maar die is nooit zo compleet als een 4.5 inch kit en met een blok erbij kom je toch op die 4 inch uit. Ik zou gewoon even geduld hebben en toch gaan voor een complete 4.5 inch kit. Zoals jij al aangaf en ik al weet:lol: ben jij een muggezifter en dan zou ik gewoon geduld hebben en ineens de complete set halen. Is die 4.5 inch kit niet meer te koop dan?

Is dit niks?

3,5" Lift Kit Superflex ZJ [RE8003] 1.000,00 EUR Federn, untere Längslenker, Quick Disconnects vorn, Track Bar Bracket hinten, Bremsleitungen, Achsanschläge

See you laterssssssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Mich!,

Je hebt helemaal gelijk,staat nog te koop(gelukkig,maar ben nog aan het sparen!:wub:),Ga dan toch voor die 4,5 inch:frusty:, ik zit met die 33ers dus:lol:, spreek je ook laters , King of the Lift:worshippy:(p.s., waar staat die advertentie?).

Die advertentie staat op www.4x4garage.de

Als je dan een 3.5 inch lift neem en dan blokken gebruik van 1 inch kom je ook op 4.5 inch uit. Maar die set in Belgie is mijns inziens nog steeds heel gaaf en super compleet!

Laters Vriend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vriend!, zijn die 2 inch blokken die ik dan overhoudt van Skyjacker(Ja!geen rotzooi voor mij, zelfs niet bij een BB)niks voor jou:lol:;)

Die advertentie staat op www.4x4garage.de

Als je dan een 3.5 inch lift neem en dan blokken gebruik van 1 inch kom je ook op 4.5 inch uit. Maar die set in Belgie is mijns inziens nog steeds heel gaaf en super compleet!

Laters Vriend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

tekeningen BB 2"liftkit:

http://www.jeep.auto.ru/Grand_Cherokee/suspension/lifting/spacers.htm

sinds vandaag zitten ze eronder,hiervoor reed ik zonder deze liftkit maar wel met 31 ers eronder ,gaf geen problemen op de weg.

nu 2"en 31 ers,staat stukken beter.

nu nog in het terrein proberen.;):rolleyes::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

ik heb 1,75 inch ringen laten maken......waar heb je anders goede vrienden voor......

maar nu was ik op het net en in het forum aan het zoeken hoe je deze ringen moet plaatsen, ik weet dat ik ooit ergens foto's en een complete beschrijving heb gezien. niet dat het mij moeilijk lijkt maar toch altijd goed om iets te bekijken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus de montage kan beginnen:

Vooras:

Zet de voorzijde van de auto op assteunen, echter wel onder de auto en niet onder de as! Wielen eraf en schroef de endlinks van de stabi.stang los een beide zijdes, evenals de onderzijde van de schokdempers (je kan ze ook volledig weghalen voor meer ruimte) Begin met 1 kant! Zet veerklemmen op de veer en pers deze ineen. Met beetje hulp om de as wat naar benenden te bewegen met je voet krijg je ruimte om de veer eronderuit te halen. Nu kun je die rubbere rond bol (bumpstop) er met een schroevendraaier weg halen. In dat kommetje wat je nu ziet zit een bout, schroef deze los. Nu kun je je ringen plaatsen. Schroef vervolgens de het kommetje weer terug en zet je bumpstop terug. Nu de veer weer monteren en laat de rest aan die zijde nog ff los. Zet wel je klip onder aan de as weer ff vast. Op deze manier doe je de andere zijde en daarna schroef je alles weer vast.

Achteras is nagenoeg het zelfde, alleen heb je geen demontage van de bumpstop, die zit naast je veer.

Wees zel ZEER alert op het gebruik van de veerspanners!!! Een flink opgespannen veer die los mocht schieten is een ongeleid projectiel!!

Succes!!

Oh, ik heb er trouwens geen beschrijving van gevonden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Ramon,

ik heb ergens een complete beschrijving gezien met foto´s wel uit de usa.

Nu heb ik 2 verschillende schijven 2 met een afgevlakte kant komen die achter of voor:huh:

Thankx

Klopt, de schijf met de vlakke kant komt achter, dat zie je vanzelf als je ze los haald. Er loopt daar een rand in je wielkast waar die zijde van het blok tegenaan legt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

ha eindelijk vrijdag hoop ik tijd te hebben om de Jeep te verhogen en 245 banden er onder te zetten.

ik heb ook de foto's gevonden die ik bedoelde op de site.

het verhaaltje van Ramon2 met foto's

http://www.docstoc.com/docs/4899055/Jeep-TJ-XJ-ZJ-Coil-Spring-Spacer-Instructions-XJ

ik laat in het weekend de foto's zien.....als het gelukt is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja hoor het is gelukt...............maar........het lijkt mij achter niet "echt je van het" het lijkt of de veer makkelijk weg kan schieten of heb ik iets verkeert gedaan. ik bedoel dus dat de buis waar de 2"ring over gaat bijna niet te zien is zoals bij de voor as.

de foto's van de complete auto met de nieuwe grotere banden 245/70/16

komen bij "wat heb jij vandaag aan je jeep gedaan" te staan

post-2912-12873025741508_thumb.jpg

post-2912-1287302574829_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja hoor het is gelukt...............maar........het lijkt mij achter niet "echt je van het" het lijkt of de veer makkelijk weg kan schieten of heb ik iets verkeert gedaan. ik bedoel dus dat de buis waar de 2"ring over gaat bijna niet te zien is zoals bij de voor as.

de foto's van de complete auto met de nieuwe grotere banden 245/70/16

komen bij "wat heb jij vandaag aan je jeep gedaan" te staan

Volgens mij zitten ze bij mij ook zo. Kan morgen wel even een foto maken. Tot nu toe nog geen problemen, ook niet in het terrein. In Veldhoven wel flink geflexed, en ik heb de veren nog :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...