Spring naar bijdragen

Wat zijn kruisjes en wat doen deze?


Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een WJ 4.7 van 2002 en hoor vanaf 50 kmh voor mijn gevoel van links achter een soort vroemend afrolgeluis wat steeds meer wordt naarmate je harder gaat rijden..

Ik lees hier het eea over kruisjes, wat zijn dit en hoe werken deze?

Kan dit te maken hebben met mijn probleem?

Ik heb net bij de dealer de olie van de diffs voor en achter + LS en automaatbakolie laten verversen, maar dat heeft geen invloed gehad.

Tevens zitten er sinds vandaag twee nieuwe geluidsarme achterbanden op, de vorige waren gecubed, maar ook dat maakt het verschil niet...

Groet Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor de hele vlotte reacties, ga er dinsdag of woensdag meteen naar kijken! Nog een toevoeging aan info voor de deskundige Jeep doktoren hier:

Gas loslaten lijkt het geluid niet heel ernstig te beïnvloeden, wel is het zo dat het klinkt van links achter en dat ik het niet vind veranderen wanneer ik voorwaards een bocht naar links neem, maar neem ik een bocht naar rechts (snelheid nou 40km/h is 80 km/h maakt niet uit) dan wordt het beduidend minder..

Jeep dealer in Schimmen, waar ik overgens echt helemaal super behandeld ben, heeft de diagnose gesteld slijtage achteras (vrij ruim begrip) en revisie achter differentieel waar een indicatie voor staat tussen de 700 en 1300 euro, afhankelijk wat er versleten is, wat ik nog wel wil overwegen, alleen wil dan wel dat het ook echt weg is en niet achteraf een wiellager oid blijkt te zijn..

De auto heeft nu 199dkm gereden.

Nadeel van in Maastricht wonen is dat er hier in buurt volgensmij geen gerenomeerde forumadressen zitten waar ik hiermee naar toe kan... :P

Groet Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus Ivo in Brunssum zou misschien wel een as kunnen reviseren?!

Volgensmij is ie hier toch ook lid op het forum, zal hem eens benaderen en laat jullie weten hoe of wat...

Thx voor de tip!

ps Dutchdaan, jij komt uit Heerlen zie ik! Slechte ervaring gehad bij 4x4 Valkenburg, of ...?

Misschien is het niet eens nodig om de as te reviseren, Laat Ivo er eens naar kijken en je krijgt een eerlijk antwoord!

Ik ben niet de enige Limburger die een slechte ervaring heeft met 4x4 Service Valkenburg... ik heb hier genoeg mensen aan de deur gehad die voor een klein mankement een vermogen kwijt waren en dat er reparaties uitgevoerd diende te worden die niet nodig waren.... hij speelt heel makkelijk met mensen die er weinig of geen verstand van hebben, en dat vind ik niet correct.... dat is puur geldklopperij.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...