Spring naar bijdragen

Motor probleem Ford! F150


Driver
 Share

Recommended Posts

Hey ,

Ik hoop dat hier een aantal technische mensen zitten die mij kunnen helpen...

We hebben een ford f150 van bouwjaar 2004/2005 met benzine/gas Nu maakt de auto al een heel poosje een tikkend geluid onder de motorkap.. maar omdat het verder geen problemen gaf dachten we komt wel met de servicebeurt Ik dacht misschien een bougi die slecht contact maakt ofzo.. maar nu gisteren tijdens het rijden begon de wagen gigantish te stotteren.. dus motorkap open gegooit en toen hoorde ik al gou dat het tikkende geluid bij de injectoren vandaan kwam.. ook brand het motor lampje nu... nu weet ik niet of het alleen de gas injectoren zijn die boven op zitten. of ook van de bezine.. Mischien dat iemand weet hoe ik het kan oplossen of hoe ik eventueel storingen kan lezen.. want ben bang dat de garage geen monteurs aanwezig heb vandaag. en morgen gaan we terrein rijden in groesbeek dus moet de auto eigenlijk voor de aanhanger staan.

alvast bedankt

[ATTACH]3649[/ATTACH]

[ATTACH]3650[/ATTACH]

[ATTACH]3651[/ATTACH]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem doet zich alleen voor op gas, of ook op benzine? Je zegt injectoren van gas instalatie, heb je VSI?

Kan een slecht werkende injector zijn, waardoor de motor op 1 cilinder minder loopt. Probeer eens met draaiende motor, 1 voor 1 de stekketjes van de injectoren eraf te halen. Als er geen verandering optreed, zijn het de injectoren iig niet.

Op gas en benzine proberen, mss maakt dit nog verschil.

Jammer dat het nu al tussen de middag is, de meest garage's zijn er wel s'morgens. bv Wil de Kwik(Noordwijkerhout), Rijnzicht (gasboer Katwijk), Century (UScars Hillegom)

Owja, 4x4 Katwijk al geprobeerd?

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gaan ook gewoon rijdend Aad en Ik (noordwijk en katwijk) vorig jaar ook geweest met heen en weer rijden ongeveer 3/4 tank verreden. Maar daar is het probleem van je auto niet opgelost. Je zou inderdaad ruud van beelen in katwijk (4x4 Katwijk) kunnen proberen die is er meest wel op zaterdag dacht ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zijn nog even bij century geweest in hillegom (de auto komt daar vandaan)

gelukkig was der een monteur aanwezig en die heeft de computer der even aangehangen... het blijkt toch dat der een injector soms wel en soms niet goed functioneert schijnt iets met de aansturing te zijn ofzo want hij krijgt benzine en gas tegelijk op 1 cilinder. Moeten onderdelen besteld worden.. kan wel rijden zonder dat we stil komen te staan zeggen ze...

Iedergeval toch bedankt voor de reacties.. was toch ff bang dat we een probleem hadden :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
zijn nog even bij century geweest in hillegom (de auto komt daar vandaan)

gelukkig was der een monteur aanwezig en die heeft de computer der even aangehangen... het blijkt toch dat der een injector soms wel en soms niet goed functioneert schijnt iets met de aansturing te zijn ofzo want hij krijgt benzine en gas tegelijk op 1 cilinder. Moeten onderdelen besteld worden.. kan wel rijden zonder dat we stil komen te staan zeggen ze...

Iedergeval toch bedankt voor de reacties.. was toch ff bang dat we een probleem hadden :)

Mischien een leuke hint...

http://www.usatrucks.nl

Zit ik ook op met m'n Dodge.

Daar kennen ze veel van Ford,Dodge,Chevy en alle andere USA trucks..

Gr.Karel.

bewerkt door bossie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...