Spring naar bijdragen

start probleem


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen een probleem bij het starten van mijn Jeep. Wat gebeurt is dit. De motor slaat gewoon aan, maar als ik niet meteen gas geeft slaat hij weer meteen af. Zolang ik wat gas geef is er niets aan de hand maar zodra ik het loslaat slaat de motor onmiddellijk af. Kan het wat met de kou te maken hebben en moet ik hem wellicht hoger stationair stellen? Naar een keer of 15 starten blijft hij meestal wel lopen.

Verder lekt hij sinds vandaag behoorlijk koelvloeistof bij de poelie van de waterpomp. Ik vermoed dat hij langs de keering lekt. Kan dit mogelijk er iets mee te maken hebben dat men bij de Jeep garage verleden week een spanrol en de multibelt heeft vervangen.

Bedankt alvast voor jullie reactie.

Roy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by thejudge@Dec 12 2004, 18:44

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen een probleem bij het starten van mijn Jeep. Wat gebeurt is dit. De motor slaat gewoon aan, maar als ik niet meteen gas geeft slaat hij weer meteen af. Zolang ik wat gas geef is er niets aan de hand maar zodra ik het loslaat slaat de motor onmiddellijk af. Kan het wat met de kou te maken hebben en moet ik hem wellicht hoger stationair stellen? Naar een keer of 15 starten blijft hij meestal wel lopen.

Verder lekt hij sinds vandaag behoorlijk koelvloeistof bij de poelie van de waterpomp. Ik vermoed dat hij langs de keering lekt. Kan dit mogelijk er iets mee te maken hebben dat men bij de Jeep garage verleden week een spanrol en de multibelt heeft vervangen.

Bedankt alvast voor jullie reactie.

Roy

<div align="right">

Hoi daar,

Kan zijn dat je automatische choke defect is en dat komt vaak tot uiting bij kou.

Alsde snaar te strak staat kan dit tot gevolg hebben dat de waterpomp defect gaat.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ehhh.... automatische choke zit er niet op.... deze heeft injectie. wink.gif

En de waterpomp kan idd defect raken door een te hoge snaarspanning! Echter ook als gevolg van slijtage natuurlijk.....

Maar door die waterpomp slaat hij niet af, misschien dat er ergens een sensor aan vervanging toe is? Lastig uit te vinden in ieder geval... Is de auto aan een beurt toe? Voer die dan eerst eens uit, misschien is het dan al over!

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Heb hetzelfde gehad met mijn '93 GC. Bij het starten worden alle kleppen in de Throttle Body goed gezet. Als de spanning van de accu wat laag wordt (winter en/of status van de accu) komen de kleppen niet helemaal in de goede startpositie voor de actuele temperatuur. Na plaatsen van een nieuwe accu was ik een tijd van de problemen af. Na veel korte ritjes (accu slecht bijgeladen?) komt het wel eens terug. Kreeg de tip van een monteur bij de dealer die ook een GC reed, om als het probleem zich voor heeft gedaan, na de volgende koude start de motor eerst even 15 minuten stationair te later draaien. De TB kleppen doorlopen dan weer eens de hele opwarmcyclus, hetgeen opgeslagen wordt in memory. Daarna afzetten, weer starten en rijden. Ik ben dan weken tot maanden van het probleem af. Als het weer eens terugkomt, herhaal ik de hele procedure en ben ik er weer een hele tijd (meestal maanden) vanaf. De laatste maanden rij ik alleen langere stukken en wordt de accu steeds goed bijgeladen. Het probleem heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan.............

Succes,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Lui,

Bedankt voor alle reacties. Kon f niet checken want ben net vader geworden van een tweeling. Thonge wat ben ik blij met zo'n grote auto.

Voor wat betreft de waterpomp, die is inmiddels vervangen, Volgens de dealer gewoon kwestie van slijtage, Ik mag toch aannemen dat ze daar bij het vervangen van de multibelt wel opletten of de spanning niet te hoog is.

Overigens heeft de auto net een grote beurt gehad bij de dealer.

Ik zal eens proberen of het aan de accu ligt en ik zal ook de moter eens 15 minuten stationair laten draaien. Ik rij nu al weer een aantal dagen zonder startproblemen.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Mazzel,

Judge

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...