wierda72 Geplaatst February 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2009 (bewerkt) Hallo allemaal. Heb vorige week eindelijk mijn '88 Grand Wagoneer opgehaald na transport vanuit Canada. Staat nu thuis in garage en moet 'm nog bij het RDW laten keuren en op kenteken zetten. Heb vaak advertenties zien staan van de latere types GW op zogenaamde 'oude chassis'. Bijvoorbeeld een '91 GW op klassieker kenteken. Kan me niet voorstellen dat dit echt het geval is en lijkt me meer een 'truc'. Vroeg me af hoe dit is te onderbouwen naar RDW toe? Foto's van restauratie? Heeft iemand hier ervaring mee? Gr, Kaj February 4, 2009 bewerkt door wierda72 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst February 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2009 Denk dat de keurmeesters die auto niet (meer) kennen. Dus zal er niet verteld worden dat de jeep op een ander chassis staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2009 Ze (rdw keurmeesters)weten meer dan je denk alleen om het 'hard' te maken valt in de meeste gevallen niet mee.......en of ze daar al zin in hebben. De meest zijn niet omgebouwde Wagoneers maar omgekat d.w.z.oude chassis met een nieuw lees: oud chassis nummer. Moet ik nog duidelijker uitleggen....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2009 Dat is iig strafbaar. Een oud chassis, met papieren, gebruiken en daar een nieuwere koets opzetten, kan wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2009 Is in meer of mindere geval ook al strafbaar. Ik weet van een garage die dit ook met range rovers deden en kregen ook de rdw over de vloer. Ik heb vorige maand een rdw keurmeester gesproken en als je die treft met een twijfel geval zoals hij het noemt. Kan je de hele Wagoneer latenstaan bij de rdw en gaat je Wagoneer rechtstreeks naar de domijnen. En eigenlijk (en nu ben ik even Roomser dan de Paus) dat het gewoon ook niet klopt. Maar ach ,de hele regel is natuurlijk zo achterlijk als maar kan........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2009 Je mag -binnen de type goedkeuring- wijzigingen aanbrengen in de carrosserie, zolang dit geen constuctieve wijzigingen zijn. Vervangen van plaatwerk, bumpers, grille enz. voor een nieuwer model mag dus, meer niet. Bij een chassis auto mag je de komplete opbouw vervangen, mits constructief gelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2009 Exact. Bovendien schreef ik: Met papieren.... Dus de RDW heeft het nakijken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Th.Meijer Geplaatst February 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2009 (bewerkt) Hallo allemaal.Heb vorige week eindelijk mijn '88 Grand Wagoneer opgehaald na transport vanuit Canada. Staat nu thuis in garage en moet 'm nog bij het RDW laten keuren en op kenteken zetten. Heb vaak advertenties zien staan van de latere types GW op zogenaamde 'oude chassis'. Bijvoorbeeld een '91 GW op klassieker kenteken. Kan me niet voorstellen dat dit echt het geval is en lijkt me meer een 'truc'. Vroeg me af hoe dit is te onderbouwen naar RDW toe? Foto's van restauratie? Heeft iemand hier ervaring mee? Gr, Kaj volgens mij is nog steeds de regel 2/3 oud 1/3 mag nieuw zijn 1/3 chassis 1/3 carrosserie 1/3 motor February 15, 2009 bewerkt door Ab quote tags aangepast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Th.Meijer Geplaatst February 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2009 (bewerkt) Hallo allemaal.Heb vorige week eindelijk mijn '88 Grand Wagoneer opgehaald na transport vanuit Canada. Staat nu thuis in garage en moet 'm nog bij het RDW laten keuren en op kenteken zetten. Heb vaak advertenties zien staan van de latere types GW op zogenaamde 'oude chassis'. Bijvoorbeeld een '91 GW op klassieker kenteken. Kan me niet voorstellen dat dit echt het geval is en lijkt me meer een 'truc'. Vroeg me af hoe dit is te onderbouwen naar RDW toe? Foto's van restauratie? Heeft iemand hier ervaring mee? Gr, Kaj volgens mij is nog steeds de regel 2/3 oud 1/3 mag nieuw zijn 1/3 chassis 1/3 carrosserie 1/3 motor tevens is de regelgeving veel strenger geworden dan 10 jaar geleden toen kon je nog echt rommelen ,de RDW is ook steeds wijzer geworden veel documentatie’s van bijna alle modellen aanwezig gelukkig dan blijft het tenminste origineel Theo February 16, 2009 bewerkt door Ab dito Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wierda72 Geplaatst March 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 Bedankt voor jullie reacties. Aangezien hij van '88 is en het VIN nummer makkelijk te traceren is laat ik het gewoon voor wat het is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick P. Geplaatst April 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2009 Ik heb eens nagedacht over deze RDW en klassieker kenteken discussie. Ik bedacht het volgende: Je koopt 2 wagoneers, een nederlandse 84 er met nederlandse papieren en kenteken en een 91er uit het buitenland. Je schroeft vervolgens van de 84er de type en chassis nummers op die van 91, zet de kenteken platen op de 91er, en rijden maar. Zo heb je een mooie 91er met de kosten van een 84er (dus klassieker) Is volgens mij niet echt legaal maar technisch wel uitvoerbaar. Is dit heel vreemd gedacht? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobV8 Geplaatst April 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2009 Lekker in die `84 er gaan rijden ! Een chassisnummertje omtikken is strafbaar, mag alleen door de RDW gebeuren. En een `91 er in de VS is al bijna duurder dan de gemiddelde belastingvrije die hier te koop staan.. gr Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.