Spring naar bijdragen

afslaan grand cherokee zj 5.2 1996


Recommended Posts

beste jeep fans,

het probleem is het volgende,

als ik afrem met de auto wil hij regelmatig afslaan en de voltmeter en de toerenteller zijn dan onregelmatig.

ik heb al de bougiekabels en de bougies vervangen rotor en de verdeelkap.

ik heb 2 luchtslangetjes doorgespoten.

eerst leek het allemaal goed te gaan. maar helaas kan het ook met vocht te maken hebben?? het lijkt wel of het tijdens nat weer het meer heeft.

wie o wie kan me helpen

laurence jeep fan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, de zoveelste ZJ met dit probleem. Helaas heb ik nog nooit kunnen vernemen dat iemand dit probleem voor de volle 100% heeft kunnen oplossen :P althans, voor de langere termijn. We blijven moed houden. Tis alleen zo lastig, het blijkt dat erg veel oorzaken kan hebben! Stap voor stap de verschillende componenten zoal genoemd controleren! Suc6!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, de zoveelste ZJ met dit probleem. Helaas heb ik nog nooit kunnen vernemen dat iemand dit probleem voor de volle 100% heeft kunnen oplossen :whistle: althans, voor de langere termijn. We blijven moed houden. Tis alleen zo lastig, het blijkt dat erg veel oorzaken kan hebben! Stap voor stap de verschillende componenten zoal genoemd controleren! Suc6!!

Ik heb dit probleem toch echt wel weten te verhelpen <_< heb wel alles vervangen van mijn benzinepomp tot en met mijn throtle body:wacko: maar hij loopt al weer een jaar of 3 als een zonnetje:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit probleem toch echt wel weten te verhelpen <_< heb wel alles vervangen van mijn benzinepomp tot en met mijn throtle body:wacko: maar hij loopt al weer een jaar of 3 als een zonnetje:rolleyes:

Tja, als je alles vervangt wat maar een mogelijke veroorzaker zou kunnen zijn zal probleem wel eens verholpen zijn. Echter, dan is nou toch eigenlijk wat we niet willen. Bijna alle ZJ rijders krijgen vroeg of laat te maken met

dit probleem. Maar nimmer is er iemand geweest die een eenduidige veroorzaker heeft kunnen aanwijzen. Ja, tijdelijk, en na een poosje sluipt de klacht er weer in. Maar uiteraard, als je de mogelijkheden en portemonaie tot je beschikking hebt is dat een stuk prettiger.

Wellicht ligt ook daar wel stukje van het probleem. Mensen beginnen bij het begin als als het niet snel iets oplost, of maar een klein beetje of tijdelijk, laten veel mensen het afweten, omdat ze simpel weg niet meer weten waar je uiteindelijk uitkomt.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik het fijn voor je vind dat jij alweer zo lang met een goed lopende ZJ rijd! :whistle:

Ik hoop dat er nog vele zullen volgen, incl me! :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt al als positief! :) En mag ik vragen wat je aan spullen hebt besteld?

oke daar komt die dan :

cps, tps en de stappenmotor en 2 luchtslangetjes

ik hoop dat het dan beter gaat (ps ik heb pas sins een half jaartje een jeep en ben eigenlijk super blij met dit forum, heb eigenlijk nog nooit gesleuteld aan auto's. maar we proberen het gewoon en ik vindt dat super) en hier kom je heeeeeel veeeel te weten:D.

de spulletjes zijn niet nieuw , maakt dat wat uit??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke daar komt die dan :

cps, tps en de stappenmotor en 2 luchtslangetjes

de spulletjes zijn niet nieuw , maakt dat wat uit??

Dan heb je wat te sleutelen, waarvan de CPS het meeste werk is. TPS en stappemotor binnen 20 minuutjes. Vergeet niet om ook de schacht bij de stappenmotor te reinigen!

En onderdelen die nieuw zijn verkleinen de kans op storingen (100% gevrijwaard van storingen ben je niet, nieuw kan immers ook defect raken) en je hebt er garantie op. Gebruikte delen vaak geen garantie en de staat in vaak onbekend. Vaak ook wel weer goedkoper. Misschien dus idee om 1 voor 1 te vervangen en kijken bij welk onderdeel je het meeste resultaat haalt. En alleen dat onderdeel nieuwe kopen..?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb je wat te sleutelen, waarvan de CPS het meeste werk is. TPS en stappemotor binnen 20 minuutjes. Vergeet niet om ook de schacht bij de stappenmotor te reinigen!

En onderdelen die nieuw zijn verkleinen de kans op storingen (100% gevrijwaard van storingen ben je niet, nieuw kan immers ook defect raken) en je hebt er garantie op. Gebruikte delen vaak geen garantie en de staat in vaak onbekend. Vaak ook wel weer goedkoper. Misschien dus idee om 1 voor 1 te vervangen en kijken bij welk onderdeel je het meeste resultaat haalt. En alleen dat onderdeel nieuwe kopen..?!

thanks goeie tip, maar waar zit precies de cps en de tps? de stappenmoter heb ik al een keer schoongemaakt alleen niet de schacht , met welk spul kan ik het beste mee schoonmaken? zelf heb ik terpetine gebruikt om de stappenmotor schoon te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb je wat te sleutelen, waarvan de CPS het meeste werk is. TPS en stappemotor binnen 20 minuutjes. Vergeet niet om ook de schacht bij de stappenmotor te reinigen!

En onderdelen die nieuw zijn verkleinen de kans op storingen (100% gevrijwaard van storingen ben je niet, nieuw kan immers ook defect raken) en je hebt er garantie op. Gebruikte delen vaak geen garantie en de staat in vaak onbekend. Vaak ook wel weer goedkoper. Misschien dus idee om 1 voor 1 te vervangen en kijken bij welk onderdeel je het meeste resultaat haalt. En alleen dat onderdeel nieuwe kopen..?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thanks goeie tip, maar waar zit precies de cps en de tps?

De CPS (er vanuit gaande dat je de Crankshaft P.S. hebt, en niet de Camshaft P.S.) zit, als je vóór het motorblok staat, links achter het motorblok op de bellhousing. Zeg maar de scheiding tussen het blok en de bak. De Camshaft Posistion sensor zit onder je ontsteking.

Voor de eerst genoemde dien je volgens het FSM de bougieskabels, hitteschild en EGR te verwijderen. Deze laatste zou ik laten zitten als het even kan. Heb je een LPG installatie??

Als je de stappenmotor al in handen hebt gehad hebt je TPS al gezien. Die zit rechts van het gasklephuis. (Aan de voorkant van het gasklephuis zit MAP sensor.)

Het reinigen heb ik zelf met remmenreiniger gedaan.

Suc6.

bewerkt door Ramon2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee ik heb geen lpg gewoon benzine, maar wat betekend fsm en egr nou weer ? nog nooit van gehoort:no:. wordt er altijd veel met afkortingen gewerkt?

De CPS (er vanuit gaande dat je de Crankshaft P.S. hebt, en niet de Camshaft P.S.) zit, als je vóór het motorblok staat, links achter het motorblok op de bellhousing. Zeg maar de scheiding tussen het blok en de bak. De Camshaft Posistion sensor zit onder je ontsteking.

Voor de eerst genoemde dien je volgens het FSM de bougieskabels, hitteschild en EGR te verwijderen. Deze laatste zou ik laten zitten als het even kan. Heb je een LPG installatie??

Als je de stappenmotor al in handen hebt gehad hebt je TPS al gezien. Die zit rechts van het gasklephuis. (Aan de voorkant van het gasklephuis zit MAP sensor.)

Het reinigen heb ik zelf met remmenreiniger gedaan.

Suc6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee ik heb geen lpg gewoon benzine, maar wat betekend fsm en egr nou weer ? nog nooit van gehoort:no:. wordt er altijd veel met afkortingen gewerkt?

Dat je geen LPG hebt zal het je makkelijker worden om erbij te komen!

F(actory) S(ervice) M(anual) = werkplaatshandboek.

E(xhaust) G(as) R(ecirculation) = uitlaatgas recirculatie systeem = een systeem in je auto dat er voor zorgt dat (simpel gezegd) de uitlaatgassen nterug gevoerd worden om nogmaals verbrandt te worden. Voor milleu zeg maar.

En zoals je naar de woorden kijkt zul je begrijpen dat men gek is op afkortingen :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

en....en.... al wat gevonden, heb hetzelfde probleem, alleen rem ik met links en hou een beetje gas met rechts.....zo kom ik nog op mijn bestemming.volg het al een poosje ben benieuwd wat het is? ga binnenkort de stappenmotor en de cps schoonmaken. heb hem laatst een poos stationair laten lopen en opwarmen,toen had ik geen probleem, maar ga ik weer rijden....dolle pret van voren af aan....kan het ook nog aan de accuspanning liggen?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thanks goeie tip, maar waar zit precies de cps en de tps? de stappenmoter heb ik al een keer schoongemaakt alleen niet de schacht , met welk spul kan ik het beste mee schoonmaken? zelf heb ik terpetine gebruikt om de stappenmotor schoon te maken.

Check mijn How to maar eens. Dan weet je precies hoe het moet en waar die zit. Nadat ik die vervangen had was ik van de ellende af. Ik heb dezelfde auto en bouwjaar. Hier een link

http://jeepforum.nl/showthread.php?t=13865

Groet, B en succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je motor afslaat tijdens het remmen kan het heel wel zijn dat het membraan van je rembekrachtiger lekt. Hierdoor zuigt de motor valse lucht tijdens het remmen.

Test: Vacuümslang naar rembekrachtiger afsluiten en even proberen hoe het dan gaat. Als je gaat rijden: let op, je hebt geen rembekrachtiging! :lol:

Succes,

Carl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...