Spring naar bijdragen

oliedruk


commander
 Share

Recommended Posts

Zal oliedruk zijn :no:

heeft in ieder geval niets met zwarte rook te maken. Dat duidt meer op teveel brandstof.

Olierook is blauw.

Sensor is inderdaad een veel voorkomende oorzaak. Slaat de meter ook al uit wanneer de motor nog niet loopt? In dat geval kun je nog even de draad van de sensor halen en tegen een metalen deel van de motor houden. Valt de meter dan op "0", is het met zekerheid de sensor.

Slaat de meter pas uit ná het starten, dan bestaat het gevaar dat je oliedruk echt te hoog is.

Maar ook dan kan de sensor nog steeds de oorzaak zijn, natuurlijk.

Echter is het dan wel zaak om snel te acteren. Een te hoge oliedruk kan o.a. je oliefilter opblazen ( geeft een zooitje, kan ik je vertellen).

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb stappenmotor schoongemaakt,en geprobeerd testarten met slang los,zlfde zwarte rook..

De vorige eigenaar heeft het hele luchtfilter er af gehaald,zo liep ie het betse zei hij:huh:,kan me niet herinneren of ie al zo zwart rookte..

Waar kan ik die oliedruk sensor vinden zodat k hem kan doormeten

@ab

Hoe kan ik dat meten of er lucht langs stappenmotor gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met stationar draaiende motor staat de gasklep dicht, de lucht gaat via de de stappenmotor naar het inlaatspruitstuk. Je kan gewoon met je vinger voelen of er veel of weinig lucht langs gaat. Om te testen kun je de stappenmotor los schroeven en een klein beetje uit het huis trekken, dit zou gecompenseerd moeten worden door de electronica.

De stappenmotor (IAC - Idle Air Controller) regelt de hoeveelheid lucht bij stationair loop van de motor met behulp van MAP sensor (Manifold Absolute Pressure)

Sensor_MAP.jpg

Bedrading/stekker van oliedruksensor zit ergens bij de onsteking rechts op t blok.

oilsender.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...