commander Geplaatst January 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 (bewerkt) Mijn oliedruk meter in dash slaat voluit..start wel weer(na mn vorige posts!!)Hij start en loopt goed alleen bleekt flinke zwarte rook als ie loopt...iemand en idee January 22, 2009 bewerkt door Kameel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 Geen idee maar gezien de leeftijd van de Jeep ff naar de dealer/garantie?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
commander Geplaatst January 19, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2009 haha...het gaat om de jeep die ik er bij heb,een xj uit 89(denk dat ze wel pret hebben als k naar dealer ga voor garantie:whistle:) eens een Jeep---ALTIJD een Jeep:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2009 Bedrading/stekker van oliedruk zender al gecontroleerd? Zit ergens bij de onsteking rechts op t blok. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 Mijn olietemp meter in dash slaat voluit..start wel weer(na mn vorige posts!!)Hij start en loopt goed alleen bleekt flinke zwarte rook als ie loopt...iemand en idee olie temp of olie druk? zit redelijk verschil tussen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 Zal oliedruk zijn heeft in ieder geval niets met zwarte rook te maken. Dat duidt meer op teveel brandstof. Olierook is blauw. Sensor is inderdaad een veel voorkomende oorzaak. Slaat de meter ook al uit wanneer de motor nog niet loopt? In dat geval kun je nog even de draad van de sensor halen en tegen een metalen deel van de motor houden. Valt de meter dan op "0", is het met zekerheid de sensor. Slaat de meter pas uit ná het starten, dan bestaat het gevaar dat je oliedruk echt te hoog is. Maar ook dan kan de sensor nog steeds de oorzaak zijn, natuurlijk. Echter is het dan wel zaak om snel te acteren. Een te hoge oliedruk kan o.a. je oliefilter opblazen ( geeft een zooitje, kan ik je vertellen). Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 Zwarte rook...... Lijkt op teveel brandstof, of te weinig lucht. Is de stappenmotor (IAC) wel gangbaar? Probeer eens te starten met de luchtfilterslang van het gasklep huis (throttlebody). Gaat er lucht langs de gasklep door het kanaaltje via de stappenmotor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 Of lekkende onderdrukaansluiting van de MAP sensor, lekke vacuum aansluiting van de brandstofdrukregelaar (2x woordwaarde), verstopt luchtfilter ( dat kan weer wél met een te hoge oliedruk te maken hebben...), enz.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2009 -wijzigingen aangebracht.. temp=druk- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
commander Geplaatst January 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2009 Heb stappenmotor schoongemaakt,en geprobeerd testarten met slang los,zlfde zwarte rook.. De vorige eigenaar heeft het hele luchtfilter er af gehaald,zo liep ie het betse zei hij:huh:,kan me niet herinneren of ie al zo zwart rookte.. Waar kan ik die oliedruk sensor vinden zodat k hem kan doormeten @ab Hoe kan ik dat meten of er lucht langs stappenmotor gaat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2009 Met stationar draaiende motor staat de gasklep dicht, de lucht gaat via de de stappenmotor naar het inlaatspruitstuk. Je kan gewoon met je vinger voelen of er veel of weinig lucht langs gaat. Om te testen kun je de stappenmotor los schroeven en een klein beetje uit het huis trekken, dit zou gecompenseerd moeten worden door de electronica. De stappenmotor (IAC - Idle Air Controller) regelt de hoeveelheid lucht bij stationair loop van de motor met behulp van MAP sensor (Manifold Absolute Pressure) Bedrading/stekker van oliedruksensor zit ergens bij de onsteking rechts op t blok. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
commander Geplaatst January 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2009 ga ik even proberen.. Kan iemand mij aan een schema of iets helpen waar vacuumslangetjes naartoe gaan liggen paar slangetjes los in motorruimte... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2009 Hier de vacuumdiagram van de '88 XJ FSM vacuum diagrams.pdf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.