Spring naar bijdragen

5.2 V8 op G3??


Recommended Posts

Beste jeepers,

ik overweeg om mijn zj v8 op lpg g3 om te bouwen maar heb er enkele vragen over.

1. is het raadzaam om een v8 van 1996 met 2ton op de teller op lpg g3 te zetten

2. zoja weten jullie mischien een prijs indicatie

3. en zoja welk merk cq type (lpg g3 of g2)

ps iemand nog een velg 16" chroom met goud te koop?

bewerkt door Rdh01
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 96er komt wel in aanmerking voor G3 <_<

Zowel mijn 5.2 als mijn huidige 5.9 heb ik bij km-standen van over de 200.000km laten voorzien van een LPG-installatie. Geen probleem. Beste keuze is een Prins VSI installatie; bij voorkeur met een onderbouw tank waarbij de benzinetank wordt vervangen door een LPG-tank en daarnaast een kleine benzinetank terug wordt geplaatst (ca. 37 liter). Zodoende geen ruimteverlies in de auto zelf.

Inbouw kost rond de 3000EUR incl. Flashlube. Flashlube is geen verplichting, maar geruchten doen de ronde dat het de kleppen beter smeert bij het rijden op LPG. De kosten voor inbouw en de navul-olie zijn dusdanig laag, dat het zeker de moeite loont om het in elk geval te proberen.

Brandstofverbruik stijgt iets op LPG. Bij mijn 5.2 ging het van 1 op 6 naar 1 op 5.5 en bij mijn 5.9 ging het van 1 op 5.5 naar 1 op 5 gemiddeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb ook een gc met g3 installatie rijdt super merk zelf geen verschil gas of benzine ,misschien een beter plan een gc te kopen waar het al ingebouwd zit al zijn deze zeer moeilijk te vinden ,ik wist trouwens niet dat het inbouwen zooo duur was <_< aangezien de g3 instalatie er al in zat toen ik hem kocht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Installatie kost rond de 2500 met flashlube ong. 100 erbij rekenen (als je veel rijdt zeker de moeite waard, heb het zelf overigens niet, maar maak ook niet veel km's per dag) heb me wel een keer laten informeren bij een kenner:yes:, en die adviseerde een impco- installatie voor de V8, wat minder gecompliceerd dan de prins installatie en beter toepasbaar op een Amerikaan, maar dat was zijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu 4,5 jaar ervaring met een impco gasinstallatie (met onderbouw gastank en kleine benzine tank). Koste ruim 2800 Euro. Auto van 1995 en op G3 gezet.

Ingebouwd bij 125.000 km en er sindsdien 65000 km meegereden.

Tot op heden nog nooit één storing gehad. Vanmorgen bij –13° sloeg de koude moter na 1,5 seconde aan.

Voor de geinteresserden in de verhouding van gas en benzineverbruik, dat heb ik in die 4,5 jaar bijgehouden en 13200 liter gas en 180 liter benzine getankt (Verbruik ±1:5)

En dat is de investering meer dan waard geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag

Ik heb op dit moment een GC '94 5.2

Wat zijn eigenlijk de voor en nadelen van G3 tenopzichte van de "gewone" gasinstallatie?

Ik wil hier ook gas op laten zetten. Zie dat je G3 kunt kiezen. Dit is aardig prijzig. Wat kost het om een "gewone" gasinstallatie erin te laten plaatsen? Dit ook met de vervangingstank

Gr JW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag

Ik heb op dit moment een GC '94 5.2

Ik wil hier ook gas op laten zetten. Zie dat je G3 kunt kiezen. Dit is aardig prijzig. Wat kost het om een "gewone" gasinstallatie erin te laten plaatsen? Dit ook met de vervangingstank

Gr JW

volgens mij kan pas een gc op g3 vanaf bouwjaar 1995 of 1996

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu 4,5 jaar ervaring met een impco gasinstallatie (met onderbouw gastank en kleine benzine tank). Koste ruim 2800 Euro. Auto van 1995 en op G3 gezet.

Ingebouwd bij 125.000 km en er sindsdien 65000 km meegereden.

Dit heb ik bij Pouls Autotechniek in Baarlo laten doen.

Dat is G3. Ik heb een '94 en daar zijn geen G3 installaties voor. Pas vanaf '95.

Mijn vraag was wat een gewone installatie kost.

Als iemand een 2dehandse heeft liggen (met gewone gastank) mag mij ook wel een pm sturen

Gr JW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...