Spring naar bijdragen

BramGC26

Forum member
  • Aantal bijdragen

    8
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over BramGC26

  • Verjaardag 09/10/1947

BramGC26's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Was er op het uitlijn rapport verschil tussen de wielvlucht links- en rechtsvoor? Een aantal jaren terug heb ik het zelfde probleem gehad. Na 3x uitlijnen was het probleem nog steeds niet opgelost en ook de rechter voorband slijtage was extreem. Bij bestuderen van de uitlijnrapporten bleek er 1° verschil tussen linker en rechter voorwiel wielvlucht (camber) te zijn. Dit is opgelost met het monteren van een instelbare fuseekogel aan de rechterzijde. De wielvlucht is niet instelbaar, maar met deze fuseekogel kan men deze wel corrigeren. Wel wat reken- en stelwerk voor nodig. Hierna opnieuw laten uitlijnen en wagen rijdt nu zonder problemen rechtuit. Ook het brandstof verbruik is verminderd. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Gr. Bram
  2. Versleten stuurdemper? Bij mij stuurde de jeep, na vervanging defecte stuurdemper (olie lekkage),weer perfect. Nauwelijks nog stuurcorrecties bij rechtdoorrijden op de snelweg.
  3. Ik heb nu 4,5 jaar ervaring met een impco gasinstallatie (met onderbouw gastank en kleine benzine tank). Koste ruim 2800 Euro. Auto van 1995 en op G3 gezet. Ingebouwd bij 125.000 km en er sindsdien 65000 km meegereden. Tot op heden nog nooit één storing gehad. Vanmorgen bij –13° sloeg de koude moter na 1,5 seconde aan. Voor de geinteresserden in de verhouding van gas en benzineverbruik, dat heb ik in die 4,5 jaar bijgehouden en 13200 liter gas en 180 liter benzine getankt (Verbruik ±1:5) En dat is de investering meer dan waard geweest.
  4. Rinie, Ik heb 2 jaar geleden ook de waterpomp vervangen (ZJ 5.2 V8 1995) en dat is een flinke klus, maar te doen. Vermoedelijk is de afdichting in de pomp kapot. Dan komt er water uit een klein gaatje in het pomphuis bij de pulley. Dit gebeurde bij mij ook van de ene op de andere dag. Ik weet niet of je een Haynes manual hebt, maar daar staat het duidelijk in omschreven (hoofdstuk 3-9) hoe te demonteren en monteren. Ik heb gelijk ook de bypass slang en de leiding naar de kachel vervangen. Kostte totaal 170,- Euro aan onderdelen bij B&S in Tiel. Maak wel het aanlegvlak van het pomphuis en het moterblok goed schoon voordat je nieuwe pakking en vloeibare pakking monteerd. Sinds de vervanging geen druppel koelmiddel meer verloren. Succes. Bram
  5. Ter info. Blijkbaar is het afbreken van een remschijf bij een Jeep niet zo uniek als ik dacht. GC 5.2 van '95. 3 maanden geleden ook links voor vrijwel compleet afgescheurd bij een noodstop. Daarna steeds meer lawaai bij remmen. Remschijf zat nog voor ongeveer 2 cm vast. Breukvlak was op sommige plaatsen wel wat roestig. Volgens mij al wat scheurtjes voordat breuk plaats vond. Op advies van B&S in Tiel beide remschijven en blokken vervangen. Mocht iemand nog een remschijf nodig hebben, rechter remschijf (Dikte 24 mm) heb ik nog en kan afgehaald worden. (Elst Gelderland). Bram de Visser
  6. Hallo Sam, Omdat ook bij mij de deur aan de bestuurders kant steeds slechter in het slot viel heb ik ruim 1,5 jaar geleden de scharnierpennen (pennen + bussen) laten vervangen door Pouls in Baarlo (bij Venlo) gelijk met het inbouwen van een LPG installatie. De pennen heeft men uitgefreesd. De set scharnierpennen koste ongeveer 70,- Euro. De reparatie kosten ongeveer 120,- Euro. Deur sloot daarna weer perfect. Ook bouwjaar 1995. Hopelijk heb je hier iets aan. Groeten, Bram
  7. Rij sinds 2,5 jaar een GC van 1995 en heb 1 jaar op benzine gereden met een verbruik van gemiddeld 1 liter/5,5 km. Na 1 jaar gas in laten bouwen bij Pouls Autotechniek wat mij ruim 2800,- Euro heeft gekost met een onderbouw gastank en een nieuwe kleine benzinetank. Zoals simba al zegt is dit alleen interessant als je vrijwel alleen in Nederland rijdt. Heb 13000 km met benzine gereden en sinds de inbouw ruim 20.000 km op LPG. Verbruik 1 op 4,8 km. (Exact bijgehouden sinds inbouw). Mijn ervaring is dat de wagen uitstekend op gas rijdt (geen start problemen of backfires) en natuurlijk na het terugverdienen van de installatie een slok op een borrel scheelt bij de pomp in geld. Succes
×
×
  • Nieuwe aanmaken...