Spring naar bijdragen

Kortsluiting?


Recommended Posts

Dat heb ik weer.

Donker in de polder, lekker mistig, plots gaan mijn lichten uit -aan -uit -aan enz.

Sorry voor alle medeweggebruikers die toch nog zo vriendelijk waren om even terug te seinen laugh.gif

Als ik de verlichting een tijdje uitgezet heb duurt een tijdje voordat de disco weer begint.

Tijdens het frunnikken aan de schakelaar viel het op dat het plastic wel een beetje warm aanvoelt.

Het gaat dus alleen om de koplampen, de rest van de verlichting blijft gewoon branden.

Schakelaar kapoet? heeft iemand dit wel eens gehad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by DutchPowerCow@Dec 4 2004, 19:58

Dat heb ik weer.

Donker in de polder, lekker mistig, plots gaan mijn lichten uit -aan -uit  -aan enz.

Sorry voor alle medeweggebruikers die toch nog zo vriendelijk waren om even terug te seinen laugh.gif

Als ik de verlichting een tijdje uitgezet heb duurt een tijdje voordat de disco weer begint.

Tijdens het frunnikken aan de schakelaar viel het op dat het plastic wel een beetje warm aanvoelt.

Het gaat dus alleen om de koplampen, de rest van de verlichting blijft gewoon branden.

Schakelaar kapoet? heeft iemand dit wel eens gehad?

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nooit gehad....

Maar als de schakelaar warm is, is dat op z'n minst verdacht!

En het grootlicht? Knippert dat ook mee? De keuze tussen dim- en groot- licht zit namelijk achter de lichtschakelaar. Als het grootlicht goed werkt, is het iig niet je lichtschakelaar!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo allemaal,

Ik heb het probleem dat de koplampen snel aan en uit gaan dus ook.

Echter gebeurt het bij mij alleen als ik een tijdje (ong 1 minuut) groot licht aan heb.

Wanneer ik geen groot licht gebruik dus alleen dimlicht heb ik nooit problemen.

Ik heb al gevoeld, maar de schakelaar en pook (waarmee gr licht aan gaat) is niet warm.

Iemand dit ook gehad en misschien advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer ik geen groot licht gebruik dus alleen dimlicht heb ik nooit problemen.

Links op de stuurkolom, zit een schakelaar waar de omschakeling groot / dimlicht plaatsvindt. In dit geval zou ik me daar eens op concentreren, mogelijk maakt hij daar slecht kontakt in de strekker of in de schakelaar zelf.

Als dat allemaal goed is ( meten!), kun je nog naar de "bulkhead connector" kijken! Dat is die grote zwarte stekker in je schutbord. Ook daar wil nog wel eens een aansluiting corroderen!

Succes met zoeken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by hjlee@Feb 3 2005, 09:52

Echter gebeurt het bij mij alleen als ik een tijdje (ong 1 minuut) groot licht aan heb.

Wanneer ik geen groot licht gebruik dus alleen dimlicht heb ik nooit problemen.

<div align="right">

Troost je, bij mij begon het ook met het groot licht, later ging de gewone verlichting.

Ik heb het probleem nog niet opgelost wegens tijdgebrek, maar wel even een tijdelijke oplossing.

Ik heb 1 van de koplampen direkt op de accu aangesloten, met een stekkertje ertussen.

Het probleem doet zich met 1 lamp over de schakelaar niet voor.

Bijkomstigheid, de direkt aangesloten koplamp brandt veel feller.

Ik ga het oplossen door een extra relais te plaatsen direct tussen mijn koplampen en de accu, en ik ga het relais laten schakelen met de bestaande bedrading naar de koplampen. Lijkt me een goede oplossing, en beter brandende koplampen op de koop toe biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
Dat heb ik weer.

Donker in de polder, lekker mistig, plots gaan mijn lichten uit -aan -uit -aan enz.

Sorry voor alle medeweggebruikers die toch nog zo vriendelijk waren om even terug te seinen :P

Als ik de verlichting een tijdje uitgezet heb duurt een tijdje voordat de disco weer begint.

Tijdens het frunnikken aan de schakelaar viel het op dat het plastic wel een beetje warm aanvoelt.

Het gaat dus alleen om de koplampen, de rest van de verlichting blijft gewoon branden.

Schakelaar kapoet? heeft iemand dit wel eens gehad?

:thumbsup: Avond allemaal... Ik zag deze oude post en het sluit helaas aan op mijn situatie.

Mijn verlichting groot gedimt licht gaat soms uit zich zelf uit :P

De stadverlichting blijft wel aan. Na het lezen van deze post heb ik me een ongeluk gezocht naar de relais... :glare:

Niet gevonden...

Wie wil mij weer wat bij lichten in dit vraagstuk?

P.s. Bij de dealer hadden ze de fittingen van de verlichting vervangen maar is het daarna niet opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dimlicht uitvalt, kun je dan nog wel op grootlicht overschakelen? En zoja: Als je dan weer naar dimlicht terug gaat, werkt dit dan nog steeds niet?

En welk type en bouwjaar Jeep hebben we het over..?

Als het groot gedimt licht uitvalt kan ik mijn groot licht wel bedienen. Wat me dan opvalt is dat het groot licht niet automatisch ingeschakeld blijft, deze moet ik zelf handmatig vast houden. Als ik dan terug schakel van groot licht terug naar gedimt licht werkt dit niet altijd... :P

De Jeep is een Cherokee 4l 6cyl hi/out uit '91 :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het groot gedimt licht uitvalt kan ik mijn groot licht wel bedienen. Wat me dan opvalt is dat het groot licht niet automatisch ingeschakeld blijft, deze moet ik zelf handmatig vast houden. Als ik dan terug schakel van groot licht terug naar gedimt licht werkt dit niet altijd... :P

De Jeep is een Cherokee 4l 6cyl hi/out uit '91 :thumbsup:

Het licht dim/stads wordt direct geschakeld bij een Cherokee , dus zonder relais.

Wat ook kan zijn is dat de connector die op de schakelaar zit , slecht kontakt maakt.

Meestal is het de schakelaar.

Ik heb ze zo liggen nieuw en gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogelijk helpt contactspray eventjes.

In ieder geval lijkt het er inderdaad op dat je lichtschakelaar de geest heeft gegeven. Bouw 'm eens uit, er is ook grote kans dat je smeltsporen op de connector van de lichtschakelaar vindt.

2e verdachte is de grootlichtschakelaar tegen je stuurkolom. Maar de kans daarop is veel kleiner omdat het grootlicht het ook niet doet....

Ik ga voor de lichtschakelaar en/of zijn connector!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hier hetzelfde probleem, Lampen gingen uit, bleek de massa draad naar de schakelaar gesmolten te zijn. ik heb een nieuwe schakelaar geplaatst, maar na een tijdje werkten de achterlichten niet meer, maakten kortsluiting. Nu blijkt dat de kabels onder het dashboard bij elkaar gesmolten zijn. Als iemand toevallig weet of zo'n kabelboom prijzig is en evt waar het te koop is? dan weet ik tenminste zeker dat de kabels weer allemaal goed zijn.

xj 1990 4.0L

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

:lol: Eindelijk is er weer licht in de duisternis... De nieuwe schakelaar van Boris (http://boris.nl/cherokeeparts/) werkt prima... de oude trouwens ook!

De aansluiting van de rood-witte draad was weg gesmolten uit het aansluitblok... Ik heb alle draden verlengt en middels universele kabelschoentjes aangesloten op de schakelaar... Als je wil kan ik je de draadkleuren en positie middels een tekening toesturen...

Wel wil ik jullie allen weer van harte bedanken voor jullie tips! :thumbsup::lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...