Spring naar bijdragen

Benieuwd : wie heeft andere velgen onder z'n ZJ ?


Recommended Posts

Ziet er goed uit, ik kan het wel waarderen!! :ohmy: Maar als ik naar de gehele auto kijk, met die velgen en die achterlichten, zou ik toch ook eens denken aan witte hoeklichten aan de voorzijde!? Dat stukkie oranje ontsiert het een beetje. (Staan overigens ook bij mij op het lijstje... )

Yes! Right on! Dat is precies wat ik bij de velgenboer al tegen mijn vrouw zei : die oranje reflectoren moeten worden vervangen door neutrale! Dus... als je ze goedkoop weet te vinden; laat maar horen! :B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mike, count me in, delen we de shipping costs. :yes:

Ik ga ze vandaag of morgen bestellen bij carpartsonline in Duitsland via eBay.de. Daar heb ik al eerder spullen besteld en heb er goede ervaringen mee. Qua prijs ontloopt het elkaar weinig; via de eBay USA link kom je op $59.59 ($19.99 + $40 verzenden) is €57,54. Via eBay DE kom je op €48,30 (€34,50 + €13,80 verzenden). Vanuit DE heb je het echter sneller in huis en betaal je geen invoerrechten.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160318545242

Als ik 2 sets koop denk ik dat de verzendkosten gelijk blijven. Mocht je interesse hebben, laat via PM maar weten dan koop ik 2 sets en delen we de verzendkosten. Dan ben je €41,40 kwijt :whistle:

Gisteren 2 nieuwe koplampen gemonteerd; superhelder weer! Dus de zijlichten steken nu wat donker af en dus snel vervangen!

Oud :

koplampoud.jpg

Nieuw :

koplampnieuw.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Yep, ik had 3 setjes besteld; eentje voor Chris, eentje voor Ramon2 en eentje voor mezelf. Ik had ze de 2 dagen later in huis! Ramon2 heeft ze al gemonteerd en zelf wacht ik even op mijn nieuwe super LED lampen uit de USA die ik erin ga zetten en daarmee een berg meer licht hoop te krijgen ;)

Maar de leverancier 'carparts-online.de' is zeker aan te bevelen! Ook voor witte knipperlichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grotere velgen betekent niet automatisch dat de totale diameter van je wielen (dus velgen+band) groter wordt. Dat is afhankelijk van welke maat banden je erop laat leggen (de wanghoogte').

Een voorbeeldje; ik had hiervoor 16 inch velgen met 245/70R16 banden. Nu heb ik 20 inch velgen met 245/50R20 banden. De diameter verschilt slechts enkele milimeters verschil. Je kunt dit verschil eenvoudig berekenen op bijv. een site als <<< DEZE >>>

Voor mijn voorbeeld geldt het onderstaande :

15i5ev8.jpg

Voor deze velgencombinatie èn die van mijn vorige is het wel aan te raden om 2inch te verhogen en dan ook nog wat te 'trimmen' aan je voorbumper. Zonder zou ook nèt gaan. Zonder verhoging moet je teveel trimmen denk ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Ik wil komende maand 19-ers onder mijn zj gooien. ben eens benieuwd hoe dat rijd en vooral wat het gaat VERBRUIKEN :).... Er is in ieder geval keuze zat!!

Zal t.z.t. een foto op de site zetten.... Als iemand ervaring heeft met 19-ers of zelf 20-ers, dan hoor ik het graag....

Zoals je in dit topic al kunt zien heb ik 20's onder mijn ZJ zitten. Even goed lezen en je ziet ook een berekening tussen het verschil met mijn vorige wielen-combo (245/70R16). De omtrek blijft nagenoeg gelijk.

Rijgedrag op de openbare weg is iets verbeterd dankzij de iets lagere en stuggere wangen (lees : betere bochtgedrag). Wel zijn ze iets stuiteriger dan de vorige, maar dat kan ook komen omdat er 3 bar in zit.

Verbruik merk ik niks van; loopt nog steeds 1 op 4,5. Zal ook weinig uitmaken, aangezien ik geen bredere banden heb gekozen.

Heb je al velgen op het oog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...