Spring naar bijdragen

Lekke koppakking?!?


Recommended Posts

Mooie technisch probleempje om het jaar te beginnen.

Het zit zo dat mijn koelvloeistof reservoir na een verloop van 1.5 maand al redelijk leeg gelopen is. ik heb slangetjes na gelopen en geen lekkage kunnen vinden. aan mijn olie heb ik ook nog niks kunnen zien maar zou dit een lekke koppakking kunnen zijn? heb hem al meerdere malen bij gevuld maar loopt steeds leeg tot een bepaald niveau waar staat dat je hem moet bij vullen op het reservoir. motor loopt normaal, geen aanslag, geen gekke rook verschijnselen uit de motor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie technisch probleempje om het jaar te beginnen.

Het zit zo dat mijn koelvloeistof reservoir na een verloop van 1.5 maand al redelijk leeg gelopen is. ik heb slangetjes na gelopen en geen lekkage kunnen vinden. aan mijn olie heb ik ook nog niks kunnen zien maar zou dit een lekke koppakking kunnen zijn? heb hem al meerdere malen bij gevuld maar loopt steeds leeg tot een bepaald niveau waar staat dat je hem moet bij vullen op het reservoir. motor loopt normaal, geen aanslag, geen gekke rook verschijnselen uit de motor.

Misschien kachelradiotor lek ?? Dat is te ruiken in de auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de radiator nagekeken en daar is niks mis mee, vervolgens een stukje gereden kachel aangezet. hij werd snel warm. in het begin rook hij zeepachtig en daarna zo'n muf kachel geurtje kwam er vanaf. ik zelf gebruik de kachel zo goed als nooit. ook niet met dit weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de radiator nagekeken en daar is niks mis mee, vervolgens een stukje gereden kachel aangezet. hij werd snel warm. in het begin rook hij zeepachtig en daarna zo'n muf kachel geurtje kwam er vanaf. ik zelf gebruik de kachel zo goed als nooit. ook niet met dit weer.

daar zit dan wss u probleem;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!

Zelf heb ik de ervaring dat een naar de koelkanalen lekke koppakking met draaiende motor altijd belletjes in het expansievat geeft. Makkelijk te controleren.

Alternatief is de radiateurrdop bij koude motor eraf halen, en motor laten warmdraaien tot het warme water naar de radiateur stroomt. Als je koppakking lek is, zie je in je radiateur bellen.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Border Patrol,

Als zou blijken dat de kachelradiator lekt, hetgeen meestal natte voeten betekent voor je passagier: vervangen is een rotklus.

Beschrijving te vinden op www.problemcar.nl

Item: JEEP - Particulieren

Op dit forum heb ik één & ander ook uitgelegd: pagina 15

Groetjes,

Les Charles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey guys,

bedankt voor de hulp tips ik heb nog niet kunnen kijke maar ik zal morgen aan de slag gaan met enkele trucs. mijn bij rijders hebben geen natte voeten en lekt tot zo verre niks aan de binnenkant bij de voeten maar ook dat zal ik morgen goed kijken.

hoe kan ik het systeem onder druk zetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mensen,

Ik vandaag tijdens het draaien van de auto extra goed opgelet naar lekkage van de kachel radiator en bubbeltjes uit me koel radiator maar ik heb niks kunnen zien of ruiken!

nu denk ik terug aan dat ik een tijd geleden de thermostaat heb moeten vervangen en hierdoor veel koelvloeistof ben kwijt geraakt. zou het kunnen dat er luchtbellen in het systeem zijn gekomen en deze in der loop der tijd eruit gewerkt worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mensen,

Ik vandaag tijdens het draaien van de auto extra goed opgelet naar lekkage van de kachel radiator en bubbeltjes uit me koel radiator maar ik heb niks kunnen zien of ruiken!

nu denk ik terug aan dat ik een tijd geleden de thermostaat heb moeten vervangen en hierdoor veel koelvloeistof ben kwijt geraakt. zou het kunnen dat er luchtbellen in het systeem zijn gekomen en deze in der loop der tijd eruit gewerkt worden?

Tja, als je dat er nou gelijk bij gezegd had.....;)

Grote kans dat het hierdoor komt.

Laat hem eens een tijd draaien met de radiatordop open. Daarna wachten tot de thermostaat open gaat en lekker even door laten draaien.

Als je zeker wilt zijn toch maar even laten afpersen. :bye1:

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...