ruward Geplaatst January 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2009 Hallo mensen Ik heb even een vraagje aan de kenners. Ik vond de laatste tijd dat mn yj smorgens anders liep, hij start wel gewoon maar loop dan een beetje met schuddende motor {stationair}, de eerste km rijd ie een beetje schokkerig, met warme motor rijd ie weer prima, Ik heb gekeken naar oliedop, en die zit nu onder de witte smurie, ik kijk gemiddeld elke maand naar de binnenkant oliedop, en een week of 3 geleden was het nog niet, opzeker. nou denk ik gelijk aan de koppakking, dus een aantal dingen gecheckt, koelvloeistof is nog de zelfde hoeveelheid en ziet er ook nog schoon uit, radiatorwater ziet er goed uit, water wel een beetje roestkleurtje, maar dat is altijd zo geweest, de slangen worden ook niet keihard en de kachel doet het nog, en hier houd mijn verstand op, Kan het zijn dat de koppakking er uit ligt, vorige week had ik een week niet gereden, was behoorlijk koud en heb hem gestart en 10min stationair laten lopen, toen weer uitgezet en weer een paar dagen niet gestart, zou het kunnen zijn dat ie toen te warm is geworden omdat de smering van alles minimaal is, dat is wat ik me kan bedenken. Voor de rest weet ik het niet meer, het is een witte,cremekleurige smurrie Zeg maar ralkleur 9001 voor de schilders onder ons. Zou iemand mij hier iets over willen uitleggen , voordat mijn garage weer van alles gaat roepen. Bij voorbaat dank. Groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruward Geplaatst January 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2009 Olie aan de peilstok ziet er goed uit, mooi donker bruin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2009 Kàn zijn dat de koppakking wat lekt... maar rij je veel korte stukjes? Dan is het hoogstwaarschijnlijk dat de aanslag daarvan komt. Motor komt dan niet op de juiste bedrijfstemperatuur.(condens) Als je verder geen koelvloeistof verliest en geen abnormale rookpluimen ziet uit de uitlaat zou ik me geen zorgen maken. Rij eens wat vaker een lang stuk, goed in de gaten houden ondertussen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst January 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2009 Sommige kamelen hebben echt verstand van auto's! 'Mayonnaise' is vocht, dat door de additieven in de olie wordt vastgehouden. Kan koelvloeistof zijn, maar ook condens. Maak eens een lekker lange nieuwjaarstocht (door de mooie achterhoek, bijvoorbeeld ) zodat de motor en de olie lekker warm worden en het vocht eruit kan. Koppakingen gaan niet zomaar lekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruward Geplaatst January 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2009 Ok dank jullie wel, zal er morgen eens intensief gebruik van maken, klopt inderdaad dat ik de laatste maanden korte stukjes rij. Nee geen witte pluimen uit de uitlaat, ik zal het in de gaten houden. Thanks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst January 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2009 Ok dank jullie wel, zal er morgen eens intensief gebruik van maken, klopt inderdaad dat ik de laatste maanden korte stukjes rij.Nee geen witte pluimen uit de uitlaat, ik zal het in de gaten houden. Thanks. volgas in ze 3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst January 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2009 't Is een typische Ducati (motorfietsen) kwaal. "Sludge" heet 't geloof ik. Suggestie is inderdaad: een flink lang stuk rijden, zodat 't vocht weg kan. Hier wordt ook naar sludge bij auto's verwezen: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/101038/Sludge-maynaisevorming-1.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruward Geplaatst January 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2009 't Is een typische Ducati (motorfietsen) kwaal. "Sludge" heet 't geloof ik. Suggestie is inderdaad: een flink lang stuk rijden, zodat 't vocht weg kan. Hier wordt ook naar sludge bij auto's verwezen: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/101038/Sludge-maynaisevorming-1.html[/quote Hallo Ik heb het verhaaltje even gelezen, en ik denk dat het goed kan kloppen, mijn ritjes duren niet langer als een klein half uurtje. Thanks nogmaal, ben toch een beetje gerust gesteld, en ga zo een een paar honderd km rijden, moet zo toch naar A.dam, doe ik normaal met de fiat punto van mn vriendin, maar die laat ik voorlopig maar staan. Groetjes Ruward Arnhem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst January 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2009 Thanks nogmaal, ben toch een beetje gerust gesteld, en ga zo een een paar honderd km rijden, moet zo toch naar A.dam, doe ik normaal met de fiat punto van mn vriendin, maar die laat ik voorlopig maar staan. En, hoe gaat het nu? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruward Geplaatst January 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2009 En, hoe gaat het nu? Hallo. Ja hoe het nu gaat, nog steeds witte drap, al zegt mijn garageman dat ik me geen zorgen hoeft te maken na de dop gezien te hebben, was al een week of anderhalf geleden, net weer gechekt maar er zit nog steeds witte drap, toch let ik er goed op dat ik niet alleen kleine stukje rij, heb de laatste week echt veel gereden, en bij kleine boodschappen de jeep stationair laten lopen, regelmatig de jeep op bedrijfstemparatuur laten komen voor een redelijk lange tijd. maar nog steeds de drap op de dop,dop meerderemalen schoongemaakt. ben er nu zeker van dat hij geen koelvloeistof verliest of andere zaken die duiden op koppaking kapot. Olie ziet er nog goed uit op de peilstok, dus ik denk dat ik ook bij dit euvel in de negeer ga, alzal ik het toch in de gaten houden. iemand nog een idee hieromtrend. groetjes Ruward. Arnhem. ps. vannochtend een hagelnieuwe auto uit elkaar getrokken met de Jeep. zie moppertopic. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2009 Als je geen koelvloeistof verliest dan is er idd weinig aan de hand. De enige manier om er dan vanaf te zijn is ook de olie te verversen en eventueel daarvoor nog schoon te spoelen.. maar dat heeft geen haast. (geen pretje met deze temperaturen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst January 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2009 Eens met Kameel, geen reden voor zorg. Als je vele kilometers rijdt zonder problemen zou ik het inderdaad verder maar negeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BARTJE Geplaatst January 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 Hallo mensenIk heb even een vraagje aan de kenners. Ik vond de laatste tijd dat mn yj smorgens anders liep, hij start wel gewoon maar loop dan een beetje met schuddende motor {stationair}, de eerste km rijd ie een beetje schokkerig, met warme motor rijd ie weer prima, Ik heb gekeken naar oliedop, en die zit nu onder de witte smurie, ik kijk gemiddeld elke maand naar de binnenkant oliedop, en een week of 3 geleden was het nog niet, opzeker. nou denk ik gelijk aan de koppakking, dus een aantal dingen gecheckt, koelvloeistof is nog de zelfde hoeveelheid en ziet er ook nog schoon uit, radiatorwater ziet er goed uit, water wel een beetje roestkleurtje, maar dat is altijd zo geweest, de slangen worden ook niet keihard en de kachel doet het nog, en hier houd mijn verstand op, Kan het zijn dat de koppakking er uit ligt, vorige week had ik een week niet gereden, was behoorlijk koud en heb hem gestart en 10min stationair laten lopen, toen weer uitgezet en weer een paar dagen niet gestart, zou het kunnen zijn dat ie toen te warm is geworden omdat de smering van alles minimaal is, dat is wat ik me kan bedenken. Voor de rest weet ik het niet meer, het is een witte,cremekleurige smurrie Zeg maar ralkleur 9001 voor de schilders onder ons. Zou iemand mij hier iets over willen uitleggen , voordat mijn garage weer van alles gaat roepen. Bij voorbaat dank. Groetjes Hallo, Ik had bij mijn Wrangler bj 1992 het zelfde probleem ! Ik werd ook door de garage aan het lijntje gehouden :" het stelde allemaal niets voor". Na aandringen ging men toch iets verder kijken en kwam men tot de conclusie dat de achterste carterontluchting dicht zat. Deze is vernieuwd en tot nu toe geen creme smurrie meer op de vuldop en peilstok. Hoop doet leven !!! Groetjes Bart Sittard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.