Spring naar bijdragen

schakelende automaat


Recommended Posts

Ten eerste moet ik zeggen een geweldig forum en ten tweede hier mijn vragen.

1. mijn Jeep 5.2 van eind 96 blijft schakelen als ik de cruise controle inschakel rond de 80 km p/u en ook rond de 120 kmp/u steeds gaat het toerental omhoog en omlaag.

2. bij het openen van de deuren met de AB gaat de linker buitenspiegel steed automatisch naar de linker onderhoek hoe ik alles ook instel en inleer hij blijft naar de linker onderhoek draaien

3. heeft iemand mischien nog een AB over bij mij is er 1 kapot

MvG

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Throttle Position Sensor.

Zit onder de luchtfilterslang aan de linkerkant van het smoorkleppenhuis en is gemakkelijk met een Torx te demonteren. Vervangen schijnt de enige remedie te zijn overigens.

Als je er eentje bestelt let dan even op het type, want eind 1996 zit in een overgangsperiode. Die van modeljaar 1996 en 1997 verschillen nogal, heb ik gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het 'schakelen' van de automaat is vermoedelijk het in- en uitschakelen van de lockup. Dat scheelt een 200-300 toeren. Bij belasting (beetje gas geven) schakelt hij in en bij ietsje gas los, schakelt hij uit. Als je dus rond dezelfde snelheid blijft rijden kan dit dus gebeuren als je bijv. wind in de rug hebt of licht naar beneden rijdt. Dit zou het 'ergst' zijn rond de 80km/h maar minder bij 120.

Het omlaag gaan van de spiegels is een kwaaltje van de Jeeps. Ervan uitgaande dat je hem juist hebt geprogrammeerd althans. Zoek eens op het forum en dan vind je truuks om de contactjes schoon te maken. Ik heb er ook last van, maar heb de stap nog niet gewaagd om het glas eruit te halen.

Een AB heb ik niet voor je. Ik heb er destijds een gehaald bij de dealer en hem gelijk laten inprogrammeren. Ik was volgens mij rond de 80EUR kwijt.

Greetz,

Mike

Ten eerste moet ik zeggen een geweldig forum en ten tweede hier mijn vragen.

1. mijn Jeep 5.2 van eind 96 blijft schakelen als ik de cruise controle inschakel rond de 80 km p/u en ook rond de 120 kmp/u steeds gaat het toerental omhoog en omlaag.

2. bij het openen van de deuren met de AB gaat de linker buitenspiegel steed automatisch naar de linker onderhoek hoe ik alles ook instel en inleer hij blijft naar de linker onderhoek draaien

3. heeft iemand mischien nog een AB over bij mij is er 1 kapot

MvG

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lockup mag niet zo snel reageren, ik rijdt ZJ 5,2 veel met autoambulance leeg 700kg geladen vaak 2000kg of meer maar lockup gaat alleen eruit bij bergjes.

Is dit alleen bij cruisecontrol of ook met voetgas?

Ivo

Volgens mij schrijft de TS: bij ingeschakelde cruise-control.:)

Ik heb hetzelfde, hij doet het niet als je gas geeft met het voetje. Volgens de deskundigen is het de TPS en dat lijkt me logisch, want op CC moet de auto het zelf regelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welk knopje bedoel je die van de overdrive in iedergeval niet

Is dat het knopje met D er op, naast de stoel verwarming? Als ik die van mij indruk gaat het toerental een paar honderd omhoog. Om vervolgens weer te zakken naar een paar tellen,terwijl de knop blijft branden.

Vreemd :D of is dit normaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat het knopje met D er op, naast de stoel verwarming? Als ik die van mij indruk gaat het toerental een paar honderd omhoog. Om vervolgens weer te zakken naar een paar tellen,terwijl de knop blijft branden.

Vreemd :D of is dit normaal?

Da's niet vreemd. Als je het knopje indrukt schakel je de (elektrisch geschakelde) overdrive uit en even later kan de lock-up wel inschakelen. Die lock-up haalt de van nature aanwezige slip er uit.

bewerkt door Newbe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...