Spring naar bijdragen

Invoerrechten


Ramon2
 Share

Recommended Posts

Kan iemand mij vertellen welk % aan invoerrechten uit de US word gehanteerd? Ik kan dit niet op de sites van douane e/o belastingdienst terug vinden. En na 20min in de wacht te hebben gezeten heb ik de hoorn erop gegooid.... Op de site staan alleen reken voorbeelden maar dat zegt me niets qua %.... Sinds 1-12-2008: een artikel met een waarde (verzend en verzekeringskosten worden niet mee gerekend) TOT €150,- géén invoerrechten, wel BTW. Boven de €150,- aan waarde komen er ook invoerrechten bij... maar hoeveel?! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand mij vertellen welk % aan invoerrechten uit de US word gehanteerd? Ik kan dit niet op de sites van douane e/o belastingdienst terug vinden. En na 20min in de wacht te hebben gezeten heb ik de hoorn erop gegooid.... Op de site staan alleen reken voorbeelden maar dat zegt me niets qua %.... Sinds 1-12-2008: een artikel met een waarde (verzend en verzekeringskosten worden niet mee gerekend) TOT €150,- géén invoerrechten, wel BTW. Boven de €150,- aan waarde komen er ook invoerrechten bij... maar hoeveel?! :D

De bestellen goederen hebben een waarde omgerekend in euro's. Daar moet je de transportkosten bij optellen. Dan heb jij een totaalbedrag in euro's. Dan wordt er eerst 4.5% invoerrechten over berekend. Daarna wordt er 19% BTW berekend over de totale som. Ik neem altijd 25% als af te dragen percentage van de totale prijs ( goederenprijs + transportkosten )

Oh ja en 10 euro voorschot provisie moet je betalen.

Je moet dus 19% omzetbelasting betalen en 4.5 % invoerrechten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bestellen goederen hebben een waarde omgerekend in euro's. Daar moet je de transportkosten bij optellen. Dan heb jij een totaalbedrag in euro's. Dan wordt er eerst 4.5% invoerrechten over berekend. Daarna wordt er 19% BTW berekend over de totale som. Ik neem altijd 25% als af te dragen percentage van de totale prijs ( goederenprijs + transportkosten )

Oh ja en 10 euro voorschot provisie moet je betalen.

Je moet dus 19% omzetbelasting betalen en 4.5 % invoerrechten.

Hmm, hebben we het nu over het zelfde? Knip/plak werk van www.douane.nl:

Kopen via internet of postorder buiten de Europese Unie (vanaf 1 december 2008)

Koopt u goederen via internet of bij een postorderbedrijf buiten de Europese Unie? En is de waarde van de goederen € 22 of minder (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u geen douanerechten en geen omzetbelasting te betalen.

Is de waarde van de goederen € 22 of meer, maar niet meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u bij invoer geen douanerechten, maar wel omzetbelasting te betalen.

Is de waarde meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten) dan moet u douanerechten en omzetbelasting betalen.

Tot en met 30 november 2008 hoeft u geen belastingen bij invoer te betalen als de waarde van de goederen niet meer is dan € 22).

Zie ook: Kopen via internet of postorder door particulieren

In mijn geval wil ik een trackbar bestellen, die USD 139,99 kosten (transportkosten USD 67,65) dus:

139,99 * 0.735 = € 102,89 (dus geen invoerrechten, wel 19% btw)

67,65 * 0,735 = € 49.72

BTW daarover = € 181,61 totaal....

Volgens jou rekenvoorbeeld:

207.64 * 0,735 = 152,61 + 25% = €190,76 + €10 = 200,76

hmm, maakt in deze dus niet zoveel, maar bestel dan maar eens een liftkit van USD 1500,- ...

Alleen niet echt duidelijk over die 4,5% invoerrechten, of krijg ik het niet helder in me hoofd? :D

bewerkt door Ramon2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn goederen kwamen nooit beneden de 150 euro dus ik moest altijd het volle pond betalen ( invoerrechten en btw )

Als je iets koopt van bijvoorbeeld 1000 dollar met 200 dollar transportkosten gaat de berekening als volgt volgens mij.

1200 dollar * 0.735 = 882 euro.

Daar moet je dan 4.5% invoerrechten over betalen = 39.69 euro

En daar dan 19% btw over betalen ( 882 + 39.69 * 0.19 ) = 175.12 euro

Zo zou het dan moeten zijn volgens mij.

De redenatie wat je in dollars betaald omzetten naar euro's komt aardig in de buurt vaak

Ik moest namelijk voor 1 decmeber 2008 wel invoerrechten betalen a 4.5%. Dus die had ik in mijn verhaal meegenomen maar die is nu niet aan de orde als je onder die 150 euro blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En soms is het verschil tussen Amerika en Europa qua prijzen niet zo groot. Of heb je meer gekocht dan alleen een trackbar?

http://www.4x4garage.de/catalog/product_info.php/manufacturers_id/27/products_id/1143

Nee, ik heb nu alleen nog een een offerte van Iron Rock Off Road, Inc. en aldaar nog een vraag gesteld voor een relocator voor de achterste trackbar. Topic van verlengen achterste tb leverde niet zoveel op en teveel twijfel over de veiligheid hiervan. Ze zijn het nog aan het uitzoeken...

De goedkoopste tb van (geloof ik) GP cars was € 274,50 incl en een JKS van €425,- ja, echt waar!! Dus in dit geval wordt het echt een tb uit de US!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik heb nu alleen nog een een offerte van Iron Rock Off Road, Inc. en aldaar nog een vraag gesteld voor een relocator voor de achterste trackbar. Topic van verlengen achterste tb leverde niet zoveel op en teveel twijfel over de veiligheid hiervan. Ze zijn het nog aan het uitzoeken...

De goedkoopste tb van (geloof ik) GP cars was € 274,50 incl en een JKS van €425,- ja, echt waar!! Dus in dit geval wordt het echt een tb uit de US!

En deze dan

http://www.4x4garage.de/catalog/product_info.php/manufacturers_id/27/products_id/1143

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ze in de US geen bracket verkopen zou dit een idee kunnen zijn. Eens kijken of 4x4 garage ze hebben. Maar dan nog ff gerekend: 171,- en een tientje of 5 verzendkosten, btw.... Ongetwijfeld dat het in de US ook goedkoper kan. Eens kijken waar die gasten in DE zitten, misschien afhalen een idee?! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ze in de US geen bracket verkopen zou dit een idee kunnen zijn. Eens kijken of 4x4 garage ze hebben. Maar dan nog ff gerekend: 171,- en een tientje of 5 verzendkosten, btw.... Ongetwijfeld dat het in de US ook goedkoper kan. Eens kijken waar die gasten in DE zitten, misschien afhalen een idee?! :D

50 euro?

Dat viel bij mij de laatste keer reuze mee. Ik meen de helft. (trackbar)

Zelf halen is wat overdreven.. Afstand: 425.8 km

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 euro?

Dat viel bij mij de laatste keer reuze mee. Ik meen de helft. (trackbar)

Zelf halen is wat overdreven.. Afstand: 425.8 km

Die €50,- was ff uit de dikke duim gezogen, weet ik niet precies. In afwachting of ze in de US wel/of geen bracket (achter) kunnen leveren bij die gasten van Iron Rock Off Road, Inc. zal ik eens een mailtje sturen wat de exacte zendkosten zijn.

Maare, ff snel opgerekend: 850km... is euh, iets van €60 a 65,- aan gas... als je dat al kan tanken op die route... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ben bezig om een liftkit voor mijn kj in te voeren.:yes:

Gaat om een 2.5" frankenlift type 1 , kost in de us 851 USD (664 euro):yes:

En nog wat speciale dingen , A armen-teraflex bumpstops.

In nederland is deze set niet te krijgen,alleen een OME lift 2" a €1200 ex btw. (old men emu)

(zelfde set in de US $801 = €624 )

Dus ben met verschillende export bedrijven aan het kijken ,wat het goedkoopst is.

In iedergeval niet met UPS :thumbsup:

En wat ik ook gelezen heb,dat je het moet laten versturen als exemple.

Hou jullie op de hoogte.

bewerkt door subapresa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...