jarno bastiaan Geplaatst November 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2008 (bewerkt) hallo, ik heb me xj verhoogd om 35 ers te plaatsen voor is hij 19 cm op gekomen dmv grand cherokee veren en bussen op de veren ,4 cm langere draagarmen met unie balls het probleem mbt bumpsteer heb ik al opgelost doormiddel van het gebruiken van een stuurstang uit 1 deel net als een cj afgekeken van hans bekend van de madmudder,, en ook patrol en op het rechter fusee een plaat gefreesd zodat daar nu de stuurstang rechtstreeks aan hangt ,de schokbrekers zijn nu voor van een golf4 die hebben 25 cm slag,, achter zit nu een achter as van een grand cherokee met schijven onder . de montage punten zijn 12.5 cm naar onderen gezakt en de schommels verlengd het probleem met de ashoek is opgelost deels is dat voor mekaar aan de cardan kant is ie oke ik had em ook nog wat op gestoken ,,maar aan de bak is het nog steeds fout ,, dus had ik zo gedacht dat deze maar een dubbelle kruiskoppeling moest krijgen zijn van een cherokee aan de voorkant,en deze dan achter te gebruiken de as maak ik zelf wel weer korter... nu mijn vraag ...hoever schuift de as bij het uitveren in de bak mijn referentie...is al een paar weken aanstukken gezaagd,, alvast bedankt,,,en mischien tot ziens in heerde .. December 17, 2008 bewerkt door jarno bastiaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2008 (bewerkt) Ik neem aan dat je ook een flink stuk in je wielkasten heb zitten zagen om die 35 ers goed kwijt te kunnen zodra je gaat terrein rijden? Je hebt je controll arms verlengt ( upper en lower ) Alleen maak je hiermee de hoek wel steiler. Ik zou de bevestigingspunten van je upper en lower controll arms gaan verlagen. Je krijgt dan een betere flex met veel minder stress op je controll arms. ( zie foto voor verlaging ) Ik denk namelijk dat bij flink flexen in het terrein (op den duur) je armen gaan buigen. Heb je al gekeken of je aan die slag van die shocks genoeg hebt? 25 centimeter is namelijk niet heel veel bij een verhoging van 19 centimeter. Het is moeilijk om aan te geven hoeveel je aandrijfas bij het inveren zal schuiven. Bij een 4.5 inch ( 10 centimeter ) verhoging gaat iedereen al werken met een SYE kit en dan komt heel jouw verhaal al te vervallen. Dus is het moeilijk om te bepalen hoever de aandrijfas naar binnen gaat. Ik kan het wel meten bij mijn 11 inch verhoging ( 28 cm ) maar ook ik heb een aangepaste SYE kit met aandrijfas die er speciaal voor gemaakt is. Succes en ik hoop dat iemand je kan helpen maar ik denk dat je het zelf moet gaan meten en proberen. November 24, 2008 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jarno bastiaan Geplaatst November 24, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2008 dank u ik hoop dat de slag idd genoeg is, de as veert denk ik zon 4 cm in en uit heb het plan mbt tot de as al getrokken het word een mix van grandcherokee met daarvan. de flens van de voor as daar gaat het hart uit en dan draai ik de as met splines van een cherokee pas zodat ik deze dan in het flensje van de grandcherokee kan steken en af lassen ...dan kan ik daar dan de dubbellekoppeling op schroeven. de as schuift dan met de dubbelle koppeling heen en weer bij het inveren ....iemand daar ervaring mee??? maar dat doet ie standaard ook en is de beweging ook oneen parig toch?? moet dan dat schuif stuk in de as zitten??ik ga het maar es proberen..ik gok et maar en ga nu maar gauw aan t werk ....groeten .. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jarno bastiaan Geplaatst December 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2008 whoa das een bak ps .... wisten jullie specialistten dat als je een achteras op de kop monteerd deze de wielen achterste voren aandrijft........hij was helemaal af en ik bedoel dus echt af remmen ontlucht en alles gespoten en gemonteerd en wou hem van de brug afzetten en....idd achter uit is vooruit en vooruit is achter uit .......wat een bak....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MCJeep Geplaatst December 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2008 whoa das een bak ps .... wisten jullie specialistten dat als je een achteras op de kop monteerd deze de wielen achterste voren aandrijft........hij was helemaal af en ik bedoel dus echt af remmen ontlucht en alles gespoten en gemonteerd en wou hem van de brug afzetten en....idd achter uit is vooruit en vooruit is achter uit .......wat een bak....... Hahahaha das idd:frusty: Maarru je hebt toch van dat dat soort domme mensen vloeistof typex genaamd... Gebruik je dat om de D in een R te veranderen en visa versa:P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2008 Ik weet niet precies hoe het in elkaar steekt, maar kan je het diff inwendig niet omdraaien? Deskundig of niet. Is het niet bizar om een as ondersteboven te monteren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jarno bastiaan Geplaatst December 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2008 neu kroon wiel zit aan de verkeerde kant as zat ook al uit lijn ik dacht et al......en gedaan omdat de aandrijf as hoger zit en de hoek minder is verders wasie goed hoor het rechter voor wiel 50 cm op en nog contact aan de andere kant dat noemen jullie toch flex... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boxman Geplaatst December 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2008 (bewerkt) wat denk je zelf van deze aktie ?Hoe denk je dat een as er aan de binnenkant uitziet ? December 4, 2008 bewerkt door Boxman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2008 (bewerkt) verders wasie goed hoor het rechter voor wiel 50 cm op en nog contact aan de andere kant dat noemen jullie toch flex... Voorheen dacht ik ook wauw 50 cm dat is pas flex maar ik ben daarop teruggekomen. http://nl.youtube.com/watch?v=1h7KyLaDBHQ December 4, 2008 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jarno bastiaan Geplaatst December 4, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2008 ik heb em gister gemeten en het wiel kan 86 cm op en dan blijft de rest aan de grond is dat een betere waarde ??? ik wil dr wel een foto bij doen maar weet niet hoe.....kan wel in me naam plaatje .... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2008 ik heb em gister gemeten en het wiel kan 86 cm op en dan blijft de rest aan de grond is dat een betere waarde ???ik wil dr wel een foto bij doen maar weet niet hoe.....kan wel in me naam plaatje .... Dat zijn mooie waardes! Je doet het volgende om een foto te plaatsen. Als het goed is heb jij op je computer bij bijv mijn documenten foto's staan. Je klikt dan new reply open. Daar onder staat dan bijlage. Die klik je aan en dan kan je foto's uploaden en erbij zetten. Foto's mogen niet groter zijn dan 150 kb. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jarno bastiaan Geplaatst December 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2008 foto van de co pilot,,,,,, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jarno bastiaan Geplaatst December 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2008 reed er vorige week mee over de straat naar huis van uit heerde harder dan 50 ging niet ik had geen stuur demper je zou verongelukken ,,,het stuur hou je niet vast,,,,,, dus maar een stuurdemper gemonteerd eigenlijk is het een schokbreker van een astra maar deze is van koni en daardoor kan je de hard heid instellen dmv een knop ...ik dacht zo dat je hem dan hard kunt zetten voor op straat en zacht voor het terrein ,,,nu nog de banden balanceren en de lagers checken dan kan ie zaterdag weer ,,, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.