Spring naar bijdragen

Geel met een grijs kenteken


XJos88
 Share

Recommended Posts

Zijn er hier nog meer mensen die, net als ik, met angst en beven de nieuwe kabinetsplannen met betrekking tot het afschaffen van het grijs kenteken aanhoren? ohmy.gif

Zijn er misschien die een nette oplossing verzonnen hebben om na 1 mei toch nog goedkoop met hun jiepie te kunnen rijden?

Zo als het er nu uitziet ga ik straks met de wegenbelasting van 78 naar 398 euro per drie maanden... da's geen hobby meer sad.gif

Dus, als er iemand wat goede ideeen heeft.. (gastank eruit, landbouwkenteken..) hoor ik ze graag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dezperado@Nov 25 2004, 16:40

1/landbouwtractor aanschaffen met JEEP embleem erop ???

2/naar KvK en je inschrijven als duikbedrijf en btw nummer aanvragen

3/jeep van 25 jaar oud kopen

<div align="right">

Ik zat meer te denken om het ding (semi)permanent in 4low te zetten (zodat ie niet harder dan 25 kan) en dan een GV kenteken aanvragen. Voor unimogjes lukt het, dus wie weet ook wel voor een cherokee???

Optie 3 klinkt interresant, maar het aantal XJ's van meer dan 25 jaar oud is errrug zeldzaam smile.gif

Het zal wel optie 2 worden. Maar dan nie als duiker.. meer richting 'pjoeters...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik zelf heb een xj van 1989 met geel kenteken. Deze auto heb ik met mijn kantoor gekocht.

Voordeel is dat de aanschafprijs en alle bijkomende kosten (wegenbelasting, gas en onderhoud) op kunnen worden gegeven als aftrekpost bij de belastingdienst. Net zoals bijvoorbeeld bij een leaseauto.

Nadeel is wel dat je te maken hebt met bijtelling. Echter wanneer je auto ouder is dan 15 jaar, dan moet je bijtelling betalen over de DAGWAARDE ipv de nieuwwaarde. In mijn geval houd ik dus als dagwaarde zo'n 2000 euro aan. Daarover 25% bijtelling komt neer op 500 euro wat ik bij mijn belastbaar inkomen moet optellen.

Kost me dus netto zo'n 250 euro om de auto zakelijk op te voeren, maar alle kosten kan ik gewoon opvoeren als aftrekpost.

Ik zag dat jouw auto van 1988 is dus je zou in principe van dezelfde regeling gebruik kunnen maken. Moet je alleen wel een eigen bedrijfje hebben..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by XJos88@Nov 25 2004, 18:38

Het zal wel optie 2 worden. Maar dan nie als duiker.. meer richting 'pjoeters...)

<div align="right">

OPTIE 2 dus naar Kvk en bedrijfje op papier

Heb pjuter klant/fabrikant bij je in de buurt Nuenen

Koop een mooie CJ staat er nog 1 hier op forum geloof it 1984 dus bijna belastingvrij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

hej Jos,

ben je er al uit - Geel of Grijs ?

Wij hebben een bedrijfje en kunnen de jeep daarom 'goedkoop' rijden. Alleen met de bijtelling hebben we idd een probleem, omdat deze 57.000 Euro is en er dus per maand ongeveer 250 euro bijkomt om op te tellen bij belastbaar inkomen. Ben benieuwd welke strategie je hebt gekozen.

Groet

Selma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Originally posted by Bassman@Feb 8 2005, 16:54

hej Jos,

ben je er al uit - Geel of Grijs ?

<div align="right">

Ja hoor, het is ook voor mij optie 2 geworden.

Niet vanwege de jeep hoor, maar ook om mijn brood te verdienen. Ik ben sinds kort zelfstandig ondernemert. biggrin.gif

Even schaamteloos reclame maken: als er dus iemand nog problemen heeft met computers, kom ik ze graag oplossen tongue.gif Niet duur, wel veel geld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by XJos88@Feb 27 2005, 20:58

Ja hoor, het is ook voor mij optie 2 geworden.

Niet vanwege de jeep hoor, maar ook om mijn brood te verdienen. Ik ben sinds kort zelfstandig ondernemert.  biggrin.gif

Even schaamteloos reclame maken: als er dus iemand nog problemen heeft met computers, kom ik ze graag oplossen  tongue.gif Niet duur, wel veel geld...

<div align="right">

Gefeliciteerd (met het behouden van het gele drama wink.gif ) en succes (met de sprong in het diepe)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by marc van rossem@Feb 27 2005, 21:19

Wisten jullie dat als een auto 15 jaar of ouder is, dat de bijtelling over de DAGWAARDE is en niet meer over de nieuwwaarde. Ik heb een bijtelling voor mijn XJ ongeveer 200 euro. En natuurlijk wel alle voordelen van hety aftrekken van de kosten zoals benzine, verzekering en onderdelen.

<div align="right">

Ik had het gelezen ja, en was al allerlei boze plannetjes aan het maken, reclamewagen, compleet ingericht mobiel rekencentrum/werkplaats, en meer van die wilde plannen smile.gif

Handig als iemand eens een netwerk midden op de hei nodig heeft biggrin.giftongue.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...