Spring naar bijdragen

Chrysler 8.25 tegen Dana 35


Boxman
 Share

Recommended Posts

Hoi,ik heb een Chrysler 8.25 met 4.10 overbrenging en deze wil ik ruilen tegen een Dana 35 as met 4.10 overbrenging met OPEN differentieel (dus geen limited slip). Iemand interesse ?

Is het een 27 spline of een 29 spline chrysler as?

En wat Ramsteim al vroeg. Waarom van beter naar slechter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hem nog niet open gehad maar ik denk dat het een 27 spline is. 29 spline was (volgens de boekjes) alleen vanaf bouwjaar 97 en deze as is van 93. Ik heb reeds een locker voor een Dana 35, vandaar....

Ok duidelijk. Ik heb hier nog wel de 29 spline steekassen liggen met een compleet 4.10 huis en overbrenging met LSD voor de chrysler as. Deze passen zo in de 8.25 as. Normaal zou ik zeggen dat de dana 35 niet echt geschikt is om met grote banden ( 34 inch of groter ) en locker te gaan rijden maar ik zie er veel mensen mee rijden en daar gaat het in heel veel gevallen nog steeds goed mee. Deze as kan alleen sneller kapot gaan als de chrysler as. Zeker de 29 spline chrysler as is bijna vergelijkbaar met de dana 44 as.

Ik kan je niet helpen aan een dana 35 as.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Verkoop de locker en bouw de Chrysler as op

Ik heb een hekel aan lopen

De eerste 2 waren dezelfde nacht op her Doran trail in Calico

Volgende dag braken we ook een axle shaft op een dana 44 om heel eerlijk te zijn

calico15.jpg

calico19.jpg

En deze is op truckhaven geen rotsblok te zien.

truckhaven030.jpg

Een dana 35 gaat breken zelfs met een super 35 kit, een vriend van mij met een super 35 kit heeft zover 2 steekassen gebroken en hij doet niet gek met zijn Jeep.

Eeen Ford 8.8 uit een explorer een Toyota as of een dana 44 uit een Izusu trooper of de Chrysler 8.25 zijn veel betere keuzes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een as liggen 2 zelfs en er komt een 3de aan die 35dana zit toch standaard onder een cherokee?

De dana 35 as kan onder een cherokee zitten maar de cherokee's zijn ook uitgerust met de sterkere chrysler 8.25 achterassen.

Als ik het goed heb hebben de cherokee's met abs een dana 35 achteras en hebben de cherokee's zonder abs een chrysler achteras. Maar dit weet ik niet zeker.

Wel weet ik dat de cherokee's zijn uitgerust met een dana 35 of chrysler 8.25 achteras en een aantal cherokee's hadden zelfs een dana 44 achteras.

Maar ik denk dat Boxman inmiddels al voorzien is. Topic is bijna 1 jaar oud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...