Spring naar bijdragen

Trommelrem CJ7 - Hellup!


Recommended Posts

Wie weet of de trommelremmen van de CJ7 - 1978 gelijk is qua onderdelen als die van Wrangler?

Ik mis een paar "stukjes" zoals de drukstang met veer, de "pinnen" die in remcylinder komen om de schoenen uit elkaar te duwen en voeringplaat, wie weet hoe ik hier zsm aan kan komen?

ligt eraan hoeveel inch jou trommelrem is. je hebt namelijk 11" dat is het gangbare type van bwj 78 de latere modellen hebben 10" trommels zo ook de wrangler. dus zullen de onderdelen ook wel anders zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welk deel heb je nodig?

images.ashx?i=4WD 87-94 WRAGLR Drum brake1.jpg&w=380&h=0&wm=&partNo=OAI&jeep-parts=true

Alle veertjes zitten in een drumbrake hardware kit -klik- andere delen zijn ook los te krijgen, zelfs in Nederland. Doe maar eens bellen met NicoJeepparts, of B&S.

Ik heb inmiddels bij Bastings in Valkenburg wat delen kunnen krijgen, morgen puzzelen of het allemaal past. Bedankt voor jullie tips allemaal!:blink::bye1:

Mocht het niet passen heb ik in ieder geval nog andere adressen. En dan wordt het maar bestellen... thnx!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ligt eraan hoeveel inch jou trommelrem is. je hebt namelijk 11" dat is het gangbare type van bwj 78 de latere modellen hebben 10" trommels zo ook de wrangler. dus zullen de onderdelen ook wel anders zijn

Volgens mij heeft een 93-er YJ 9" trommels en de oudere 10"

(11" ken ik niet)

bewerkt door boris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeepers,

hoe moet ik de "hand"rem van een jeep afstellen? deze doet nu nagenoeg niks.. ik kan hem helemaal intrappen?

Moet ik aan de onderste stelwieltjes draaien?

wie oh wie heeft een tip?

:P

yep. er aan draaien en dan zie je vanzelf de remschoenen naar buiten toe komen. en af en toe de trommel terug zetten. en als de trommel een beetje aanloopt op de remschoenen en je kunt de trommel nog draaien dan is het goed.

ps op het sterwieltje staat een L = Links en R = Rechts op zorg wel dat ze aan de goeie kant zitten. dat kun je zien als je het kleine dopje met het gleufje erin ervan afhaalt daar staat een L of R in

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Ik heb inmiddels bij Bastings in Valkenburg wat delen kunnen krijgen, morgen puzzelen of het allemaal past. Bedankt voor jullie tips allemaal!;):bye1:

Mocht het niet passen heb ik in ieder geval nog andere adressen. En dan wordt het maar bestellen... thnx!

Kan een slotje op.. remmen zitten in elkaar bedankt allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...