Spring naar bijdragen

Stand stuur yj


Recommended Posts

Hallo ik heb van de week wheelspacers op mijn jeep gezet en ik heb vandaag mijn pitman arm vervangen voor een voor een verhoogde jeep maar nu staat me stuur een kwart slag gedraaid. Hij stond normaal al niet helemaal recht maar staat nu helemaal gedraaid. Ik heb de pitman arm weer los gehaald en hem op een andere stand geprobeerd maar dat ging niet. Ook heb ik geprobeerd het stuur te verstellen door deze los te halen maar als ik die wilde verstellen kwam ik er niet uit ivm. de claxon. Als ik het stuur wil verstellen moet ik dan ook het hele binnenwerk(naaf) loshalen? Ik heb ook het idee dat me stuur uitslag meer is aan de ene als aan de anderde kant. Is dit alles een kwestie van een keer goed uitlaten lijnen of is er iets anders loos? Ik hoor het graag van u.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zet de wielen in de stand rechtuit.

Koppel de stuurstang los van de pittmanarm.

Zet het stuur in de middenstand (een keer naar de uiterste standen draaien en daarna terug naar de middenstand)

Monteer nu de pittmanarm zo recht mogelijk op het stuurhuis.

Monteer de stuurstang aan de pittmanarm (verstel eventueel de uiteinden van de stuurstang totdat alles soepel passend is.)

Klaar!

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan het stuur recht zetten door bus (20) te verstellen.

Zet je wielen recht (zodat de auto rechtdoor rijd)

Draai de twee klemmen los (van de bus) , stuur van stuurslot af.

Draai aan de bus totdat het stuur recht staat.

(dit is een tekening van een XJ , maar bij een YJ zit dit hetzelfde)

XJ-Steering.jpg

De pitmanarm past maar op een enkele manier hij is vertand met vier grotere vertandingen dus deze kan niet willekeurig erop gezet worden.
bewerkt door boris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

NIET BUS 20 dat is dus wel de uitlijning.!!!!!!!!!!!!!

Stang(bus) 22 dat is degene die je moet verstellen.

Even nog simpeler gezegd de stang die van de pitmannarm afgaat,deze moet je verstellen.

Ed , zit ik er nu naast ? , bus 20 gaat toch naar de Pitman-arm !

22 is van de spoorstang ... (dus voor de uitlijning)

Met 22 stel je de toe-spoor en af-spoor af.... (teminste zo doe ik het altijd)

Het kan zijn dat het bij een YJ anders is (maar bij een XJ en TJ gaat het op deze manier)

bewerkt door boris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd , ik ben het er nog niet helemaal mee eens , maar ga het toch nog even uitzoeken , ik weet dat een YJ een ander systeem heeft dan een XJ.

Kogel 18 gaat nl. in de dropped-pitman-arm

Ik heb bij mijn XJ,MJ,TJ en CJ het altijd op de door mijn beschreven manier gedaan.

Helaas Boris,je zit er nu naast;)

Stang 22 is degene die vanaf je pitmannarm richting je rechter voorwiel gaat.Deze zit dus op stang 19.

Met stang 19 stel je de uitlijning(bus 20)

YJ en XJ en ZJ en WJ en misschien de rest ook wel hebben het zelfde systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...