Jeepo Geplaatst October 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2008 Hallo allemaal. Het is alweer een heeele tijd geleden dat ik hier was en het had over m'n GC droom. Er is het 1 en ander tussengekomen, maar afgelopen weekend eindelijk een proefrit gemaakt in een 4.0 limited uit 1996. De auto voelde goed aan en schakelde heerlijk. Wat me alleen heel erg opviel, was dat de wagen ongelooflijk waggelde, schommelde en deinde. Ik en m'n vriendin, vlogen bijna letterlijk van links naar rechts (mede doordat de stoelen behoorlijk glad waren) en zo hard reed ik echt niet. Aangezien het de eerste keer was dat ik in een GC reed, kon ik niet bepalen of dit bij de wagen hoort. De auto is goed onderhouden en is in mei gekeurd zonder ook maar 1 probleem. Misschien leuk om te weten; Deze jeep is nog in de echte originele amerikaanse staat, dus zonder de zijknipperlichten en reflectoren op de achterbumper. Ook heeft hij nog de amerikaanse radio (dus lastig af te stellen op "onze" frequenties) en een originele afneembare amerikaanse trekhaak. Zo zie ik hem persoonlijk het liefst! Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe het zit met de Jeep en de deining. Ik weet trouwens dat amerikaanse auto's dit vaak doen, dus het is geen verassing, maar toch... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2008 Misschien is hij toch niet zo goed onderhouden.. maar dat hij zo lekker schakelt is wel een goed teken. ...waar ik op doel is dat de schokdempers wel eens aan het einde van hun latijn kunnen zijn. Normaal gesproken kun je een bocht toch vrij normaal nemen hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst October 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2008 hoi, Dat waggelen komt me bekend voor deed ie bij de mijne ook('93) deze was orgineel en niet versleutelt kan natuurlijk van hier uit niet bepalen hoe erg ie 't bij jou deed maar hoort denk ik een beetje bij een jeep. Van die stoelen hadden mijn bij-rijders ook wel eens last Dat ie in een keer door de APK keuring kwam wil niet veel zeggen zou 'm gewoon goed nakijken,heb wel eens dingen gezien bij een keuring . wens je veel succes met je zoek tocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst October 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2008 waggelen en deinen is NIET normaal. hoort stil rechtdoor te zoeven zonder gezeik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst October 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2008 Nou mischien is waggelen dan niet de goede benaming maar die van mij ging wel degelijk een beetje van links naar rechts (met nieuwe schokbrekers) tijdens het rijden:whistle: mischien dan beter met een andere een proefrit maken en verglijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst October 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2008 Van links naar rechts zodat je moest tegensturen? Ik had dat ook, en heb het verholpen door de trackbar te vervangen, die was helemaal rot (was meer aan de hand, maar trackbar is belangrijk voor je rechtuit stabilisatie). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WJ-Theo Geplaatst October 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2008 Ik moest ook FF wennen aan de bochten. Is ook wel afhankelijk welke auto je van te voren reed. Om te kunnen vergelijken zou ik gewoon in meerdere wagens proef gaan rijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronald5.2 Geplaatst October 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2008 Het waggelen en wiebelen wat jij schrijft is waarschijnlijk wat alle 4X4's hebben. Ze staan wat hoger op de wielen en de gladde lederen stoelen (zonder lendesteun) helpen daar niet echt bij. Ik heb gemerkt dat bijna alle 4X4 dat hebben. Je moet er even aan wennen en probeer eerdt maar een paar andere auto's (4X4) dan weet je hoe zulke auto's "aanvoelen". Succes met de aanschaf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wilspe Geplaatst October 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2008 Ik heb ook onlangs een GC aangeschaft. Voordat ik het deed heb ik de auto meegenomen voor een lange proefrit en tijdens deze proefrit een aankoopkeuring uit laten voeren bij JeeBee Cherokeeparts in Tilburg. Bij de keuring kwamen een aantal dingen aan het licht. De mijne waggelde ook en vooral tijdens het remmen. Dit werd veroorzaakt door versleten en kromme remschijven. Ook waren de rubbers van de ophanging uitgedroogd en dus vernieuwd. Na het oplossen van achterstallig onderhoud rijdt de mijne nu erg lekker. Alleen stuurt hij nog wat zwaar, waarschijnlijk de pomp van de stuurbekrachtiging versleten. Dit komt later aan de beurt. De aankoopkeuring kost ong. Eur. 60,00 maar dan weet je wat je te wachten staat en of aanschaf de moeite waard is. Met het "keuringsrapport" in de hand babbelde ik nog 800 euris van de prijs. Kijk eens op www.jeepcherokeeparts.nl voor adres e.d. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes, Willem Oja, schermafbeelding is van mijn Dinky Toy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst October 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2008 De mijne heeft ook 'dweilgedrag'. Schijnt typisch te zijn voor deze modellen. Ik kwam van een mercedes sportmodel, met het afgeveerde karakter van een betonnen kubus. Keihard was die kar en zo strak als een stalen staaf. ... toen stapte ik in de WJ... Dacht al dat die op gel bubbels stond of zo... Maar ondertussen ben ik dit al goed gewoon, en kan er mij niets meer bekoren dan dit lekker zacht afgeveerde comfort van de Amerikaanse ophanging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronald5.2 Geplaatst October 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2008 Vóór mijn Jeep-avontuur heb ik jaren Mercedes gereden en heb nog steeds een oudje, een 230E uit 1983. Maar de stationbakken die ik reed lagen als een blok op de weg. Na mijn eerste Jeep-proefrit heb ik een paar andere Jeeps gereden en ik begin te genieten van de American way of driving Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst October 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2008 een 230E uit 1983 you have good taste, my friend... De W123 serie is samen met haar opvolger de W124 waarschijnlijk de beste die ooit gemaakt zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.