defsomeday Geplaatst October 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2008 Ik ga het toch maar even op het forum smijten: door een schoonheidfoutje steken mijn banden rechts vooraan en rechts achteraan niet zo ver uit als de linkerkanten.Kan of mag ik voor de rechterkant spoorverbreders gebruiken om dit verschil op te lossen? misschien een raar ideetje maar als dit geen kwaad kan is mijn probleem opgelost,of is dit om miserie vragen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2008 zou je niet eerst het probleem opzoeken ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2008 Ik ga het toch maar even op het forum smijten:door een schoonheidfoutje steken mijn banden rechts vooraan en rechts achteraan niet zo ver uit als de linkerkanten.Kan of mag ik voor de rechterkant spoorverbreders gebruiken om dit verschil op te lossen? misschien een raar ideetje maar als dit geen kwaad kan is mijn probleem opgelost,of is dit om miserie vragen? Ik zou eerst zoals EJG aangaf uitzoeken wat het probleem is waardoor dit verschil optreed. Normaal hoort dit dus helemaal niet zo te zijn! Dan klopt er duidelijk dus iets niet. Over hoeveel verschil in centimeters praten wij hier? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst October 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2008 (bewerkt) spoorverbreders aan 1 kant lijkt me geen goede oplossing zitten je assen er wel goed onder? trackbar bracket ? October 17, 2008 bewerkt door dezperado Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2008 Jeepje verhoogd met orginele trackbar(bevestiging)? Trackbar verlengen of anders monteren en hij staat weer zoals hij hoort. Met spoorverbreders lijkt alles mischien wel weer rechter te staan, maar de bladveren en bushings staan onder een constante zijwaartse spanning. Da's dus geen goede oplossing... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
defsomeday Geplaatst October 18, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2008 Er zat speling op de assen achteraan dit is opgelost door een bolletje te lassen op een van de steekassen waardoor de speling opgelost werd,dit mag eigenlijk niet voor de keuring maar omdat men het diff achteraan niet open maakt tijdens de keuring was dit toch goedkoper dan 2 nieuwe steekassen. En waarschijnlijk heb ik me zelf nu de oplossing gegeven:blush: 2nieuwe steekassen dus (da machien heeft mij al geld gekost jongens da wilde nie weten zunne!!!!) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2008 En waarschijnlijk heb ik me zelf nu de oplossing gegeven:blush: ????? Ga je nu langere steekassen monteren aan één kant?????? :lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
defsomeday Geplaatst October 18, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2008 ?????Ga je nu langere steekassen monteren aan één kant?????? :lol: ja dat is om te lachen hé maar ik zou het niet weten waar aan het nog kan liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2008 ja dat is om te lachen hé maar ik zou het niet weten waar aan het nog kan liggen. Dat bolletje wat je op 1 steekas heb gelast kan achter de reden zijn voor het verschil maar hoe zit het dan voor? Wat heb je daar gedaan? Is je jeep verhoogd en hoeveel. Het kan zijn dat jij je trackbar moet aanpassen en dus opnieuw moet stellen om je vooras weer recht onder je auto te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
defsomeday Geplaatst October 18, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2008 Ik heb nog eens goed gekeken en vooraan is er bijna geen verschil, het is duidelijk als je voor de jeep de rechter kant achteraan bekijkt. vooraan moet ik zeggen dat dat te verwaarlozen is dat verschil maar achteraan zie je het duidelijk. Kan de oorzaak slijtage zijn van de steekassen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
defsomeday Geplaatst October 19, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2008 Enkel spoorverbreders achteraan mag dan wel of wa? (ik heb dat toch hier op het forum gelezen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst October 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2008 :lol:Help mij nou even op weg in dit topic!!!! Bolletje lassen op een steek as:no:, dit kan ik niet helemaal volgen, graag nadere uitleg hier over, wie weet is het de tip van flip. Je zou eerder gaan denken aan niet goed gemonteerde wiellagers of een slipdif wat totaal naar z'n malle moer is. Nou ik begrijp het dus niet:no:. Ter zake als de asbuis in de midden zit, kan er geen verschil zijn in spoorbreedte links en rechts, wanneer je gaat rommelen met steekassen kan het wel. Probleem voor mij opgelost, steekassen eruit, wiellagers bekijken zonodig vervangen, slibdif het zelfde verhaal. Maar goed je kan ook een spoorverbreder plaatsen aan 1 kant, geef echt geen problemen, ben je wel het snelste klaar:whistle:. nou dooooeeei Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
defsomeday Geplaatst October 21, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2008 :lol:Help mij nou even op weg in dit topic!!!!Bolletje lassen op een steek as:no:, dit kan ik niet helemaal volgen, graag nadere uitleg hier over, wie weet is het de tip van flip. Je zou eerder gaan denken aan niet goed gemonteerde wiellagers of een slipdif wat totaal naar z'n malle moer is. Nou ik begrijp het dus niet:no:. Ter zake als de asbuis in de midden zit, kan er geen verschil zijn in spoorbreedte links en rechts, wanneer je gaat rommelen met steekassen kan het wel. Probleem voor mij opgelost, steekassen eruit, wiellagers bekijken zonodig vervangen, slibdif het zelfde verhaal. Maar goed je kan ook een spoorverbreder plaatsen aan 1 kant, geef echt geen problemen, ben je wel het snelste klaar:whistle:. nou dooooeeei De tip van flip! en in feite heb je nog gelijk ook:P Maar het lassen heeft wel zijn nut(bolletje is gelast op de doorsnede van de steekas die in het dif samenkomt met de andere steekas) En ja er zijn toch nog mensen die anderen willen helpen tot het duidelijk is,waarvoor dank aitze. En ik denk dat ik dus die spoorverbreder(s) maar ga plaatsen ik weet het nog wel te zeggen Thanx! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.