Spring naar bijdragen

spoorverbreders


Recommended Posts

Ik ga het toch maar even op het forum smijten:

door een schoonheidfoutje steken mijn banden rechts vooraan en rechts achteraan niet zo ver uit als de linkerkanten.Kan of mag ik voor de rechterkant spoorverbreders gebruiken om dit verschil op te lossen?

misschien een raar ideetje maar als dit geen kwaad kan is mijn probleem opgelost,of is dit om miserie vragen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het toch maar even op het forum smijten:

door een schoonheidfoutje steken mijn banden rechts vooraan en rechts achteraan niet zo ver uit als de linkerkanten.Kan of mag ik voor de rechterkant spoorverbreders gebruiken om dit verschil op te lossen?

misschien een raar ideetje maar als dit geen kwaad kan is mijn probleem opgelost,of is dit om miserie vragen?

Ik zou eerst zoals EJG aangaf uitzoeken wat het probleem is waardoor dit verschil optreed. Normaal hoort dit dus helemaal niet zo te zijn! Dan klopt er duidelijk dus iets niet. Over hoeveel verschil in centimeters praten wij hier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeepje verhoogd met orginele trackbar(bevestiging)?

Trackbar verlengen of anders monteren en hij staat weer zoals hij hoort.

Met spoorverbreders lijkt alles mischien wel weer rechter te staan, maar de bladveren en bushings staan onder een constante zijwaartse spanning. Da's dus geen goede oplossing...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zat speling op de assen achteraan dit is opgelost door een bolletje te lassen op een van de steekassen waardoor de speling opgelost werd,dit mag eigenlijk niet voor de keuring maar omdat men het diff achteraan niet open maakt tijdens de keuring was dit toch goedkoper dan 2 nieuwe steekassen.

En waarschijnlijk heb ik me zelf nu de oplossing gegeven:blush:

2nieuwe steekassen dus

(da machien heeft mij al geld gekost jongens da wilde nie weten zunne!!!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:frusty: ja dat is om te lachen hé maar ik zou het niet weten waar aan het nog kan liggen.:(

Dat bolletje wat je op 1 steekas heb gelast kan achter de reden zijn voor het verschil maar hoe zit het dan voor? Wat heb je daar gedaan? Is je jeep verhoogd en hoeveel. Het kan zijn dat jij je trackbar moet aanpassen en dus opnieuw moet stellen om je vooras weer recht onder je auto te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol:Help mij nou even op weg in dit topic!!!!

Bolletje lassen op een steek as:no:, dit kan ik niet helemaal volgen, graag nadere uitleg hier over, wie weet is het de tip van flip.

Je zou eerder gaan denken aan niet goed gemonteerde wiellagers of een slipdif wat totaal naar z'n malle moer is.

Nou ik begrijp het dus niet:no:.

Ter zake als de asbuis in de midden zit, kan er geen verschil zijn in spoorbreedte links en rechts, wanneer je gaat rommelen met steekassen kan het wel.

Probleem voor mij opgelost, steekassen eruit, wiellagers bekijken zonodig vervangen, slibdif het zelfde verhaal.

Maar goed je kan ook een spoorverbreder plaatsen aan 1 kant, geef echt geen problemen, ben je wel het snelste klaar:whistle:.

nou dooooeeei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol:Help mij nou even op weg in dit topic!!!!

Bolletje lassen op een steek as:no:, dit kan ik niet helemaal volgen, graag nadere uitleg hier over, wie weet is het de tip van flip.

Je zou eerder gaan denken aan niet goed gemonteerde wiellagers of een slipdif wat totaal naar z'n malle moer is.

Nou ik begrijp het dus niet:no:.

Ter zake als de asbuis in de midden zit, kan er geen verschil zijn in spoorbreedte links en rechts, wanneer je gaat rommelen met steekassen kan het wel.

Probleem voor mij opgelost, steekassen eruit, wiellagers bekijken zonodig vervangen, slibdif het zelfde verhaal.

Maar goed je kan ook een spoorverbreder plaatsen aan 1 kant, geef echt geen problemen, ben je wel het snelste klaar:whistle:.

nou dooooeeei

De tip van flip!:P en in feite heb je nog gelijk ook:P

Maar het lassen heeft wel zijn nut(bolletje is gelast op de doorsnede van de steekas die in het dif samenkomt met de andere steekas)

En ja er zijn toch nog mensen die anderen willen helpen tot het duidelijk is,waarvoor :D dank aitze.

En ik denk dat ik dus die spoorverbreder(s) maar ga plaatsen ik weet het nog wel te zeggen

Thanx!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...