Spring naar bijdragen

Hei distributor


Gumy
 Share

Recommended Posts

Ik probeer al twee dagen een HEI distributor te installeren, echter... Het wil niet zo lukken :). Het laatste stukje (ong 1 cm) wil ie niet verder zakken. Overigens lukt het wel om de orginele distributor zonder problemen te plaatsen.. Iemand ervaring of misschien tips hoe ik de Hei moet installeren??

Gr Gunther

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet met een schroevendraaier...:)

Je moet even kijken hoe het lipje staat door even in het gat te schijnen met een zaklamp, dan even je hei draaien tot hij gelijk komt en dan inderdaad geduldig proberen.

Geen geweld gebruiken, meestal heb je hem wel in een keer of 3...

Wel even opletten ook dat de draaiing van je hei klopt, met het lipje andersom past hij namelijk ook maar dan kom je niet weg met je bougieskabels ivm met hun lengte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als het het lipje/gleufje van oliepomp niet is, een maat van me heeft onlangs een hei op z'n V8 360 gezet, maar de kraag van de hei (waar hij aan de bovenkant in het blok zit) had een klein riggeltje erop zitten. Voorzichtig een veil langs de onderste rand van de kraag, paste weer perfect...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat ik inmiddels de as alle kanten heb opgedraaid...:ohmy: Nu istie toch nie naar z'n grootje??

De orginele verdeler ging er wel goed in dus kijk even hoe het lipje daar staat. Als je in het blok kijkt en dan het lipje in de goede stand zet zal het niet lukken want op het moment dat je het wormwiel raakt zal de lip weer verdraaien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als het het lipje/gleufje van oliepomp niet is, een maat van me heeft onlangs een hei op z'n V8 360 gezet, maar de kraag van de hei (waar hij aan de bovenkant in het blok zit) had een klein riggeltje erop zitten. Voorzichtig een veil langs de onderste rand van de kraag, paste weer perfect...

Volgens mij is dat voor mij ook de oplossing....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

As van de verdeler verdraaien is geen probleem, de timing moet toch opnieuw afgesteld worden. Let er wel op dat je niet per ongeluk de timing 180 graden verdraaid want dan lijkt alles goed te zitten maar krijg je de motor met geen mogelijkheid aan de praat.

Hmmmm..... Dat wordt laaastig... kan ik dat voor dat ik hem plaatst nog checken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Gunther, ff de kap eraf zodat je kunt zien wat je doet.

Ik denk dat je even een lijstje af moet;

1= nieuwe unit naast de oude leggen en beide precies opmeten,tanden tellen, etc. en vergelijken of ze echt niet verschillen.

2=de unit plaatsen zoals hierboven allemaal genoemd, daarbij lettend op de stand van je ontsteking ( na montage kan deze natuurlijk ruim bijgesteld worden ).

Zoals Jeepee al vermelde en ik dat zo mooi vergat..doordat de tandwieltjes scheef op het aandrijfasje zitten zal je je unit ietwat verdraait moeten monteren.

Kijk maar naar je rotor als je hem erop zet, dan zie je dat hij iets verdraait door de tanden waardoor hij niet meer in het lipje zou passen.

Je moet hem dus als het ware al iets verdraaien voor je hem er in gaat zetten.

Maar meet eerst alles eens na en vergelijk de oude eens met de nieuwe, normaal is het namelijk echt een makkie om die dingen te monteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Gunther, ff de kap eraf zodat je kunt zien wat je doet.

Ik denk dat je even een lijstje af moet;

1= nieuwe unit naast de oude leggen en beide precies opmeten,tanden tellen, etc. en vergelijken of ze echt niet verschillen.

2=de unit plaatsen zoals hierboven allemaal genoemd, daarbij lettend op de stand van je ontsteking ( na montage kan deze natuurlijk ruim bijgesteld worden ).

Zoals Jeepee al vermelde en ik dat zo mooi vergat..doordat de tandwieltjes scheef op het aandrijfasje zitten zal je je unit ietwat verdraait moeten monteren.

Kijk maar naar je rotor als je hem erop zet, dan zie je dat hij iets verdraait door de tanden waardoor hij niet meer in het lipje zou passen.

Je moet hem dus als het ware al iets verdraaien voor je hem er in gaat zetten.

Maar meet eerst alles eens na en vergelijk de oude eens met de nieuwe, normaal is het namelijk echt een makkie om die dingen te monteren.

Alles al opgemeten en komt helemaal overeen.. Ik ga het zo nog eens proberen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

As van de verdeler verdraaien is geen probleem, de timing moet toch opnieuw afgesteld worden. Let er wel op dat je niet per ongeluk de timing 180 graden verdraaid want dan lijkt alles goed te zitten maar krijg je de motor met geen mogelijkheid aan de praat.

Nu heb ik hier verschillende manuals om uit zoeken hoe ik de timing moet afstellen, maar volgens mij gaan ze allemaal uit van een draaiende motor. :)

Nu is die draaiende motor bij mij even een kleine uitdaging...de complete bekabeling ligt er nl uit... Is er een manier om de timing af te stellen zonder dat de motor loopt??:D

Ik heb iets gehoord van een schroevendraaier in de bougieopening van de eerste cyl. Vervolgens cyl op het hoogste punt zetten en dan de timing naar 12 gr draaien??? :P

bewerkt door Gumy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zorgen dat de zuiger die als eerste vonk krijgt bovenin staat(dan staat als het goed is je streepje op de krukasdemper op de nul van je timing cover)ontsteking erin en zo draaien dat de rotor op het punt staat dat als eerste een vonk krijgt.(dus de bougiekabel van je "eerste" cylinder)

zo werkte het bij mij perfect,al had ik em eerst 180 graden verkeerd staan

gr wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb ik hier verschillende manuals om uit zoeken hoe ik de timing moet afstellen, maar volgens mij gaan ze allemaal uit van een draaiende motor. :)

Nu is die draaiende motor bij mij even een kleine uitdaging...de complete bekabeling ligt er nl uit... Is er een manier om de timing af te stellen zonder dat de motor loopt??:D

Ik heb iets gehoord van een schroevendraaier in de bougieopening van de eerste cyl. Vervolgens cyl op het hoogste punt zetten en dan de timing naar 12 gr draaien??? :P

Ja, als je maar zorgt dat ie op z'n compressie/arbeidsslag omhoog staat (zie hier). Als je je duim op het bougiegat houd voel je duidelijk het verschil tussen de compressieslag en de uitlaatslag, er komt dan druk op te staan. Dan kijken waar de rotor staat en daar beginnen met de bougiekabels van de op BDP gezette zuiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...