Spring naar bijdragen

liftkit tj rubicon


Recommended Posts

hallo ben nu trotse bezitter van TJ rubicon in tomb raider uitvoering.

VsLF

ik wil weer zoals ik onder de yj 35 ers had nu weer. Graag zou ik wat advies willen over voor veerkit ik vnl. merk er onder zou moeten zetten, rij er vnl roadbooks en terrein mee en daar naast als autotje voor in de buurt.

er is wel al wat overgeschreven, maar voornamelijk over leafs en geen coils.

Ik zat zelf te denken aan RE maar hoor graag andere adviezen en ervaringen. En welke kit er zijn zoveel smaken?

alvast bedankt voor jullie reactie

mvg lorenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het handig een budget voor jezelf te creëren, want met een volledige longarmkit voor 35" banden van RE gaat het hard.

Een goed te betalen setje is de 4,5" short-arm kit van RE, in combinatie met een 1" bodylift goed te doen met 35-ers.

link

(een rubicon heeft standaard een soort van SYE, maar je zal wel wat aan de hoek van de aandrijfas moeten doen)

Dat, denk ik, is toch wel een minimum als je in terrein als op de weg nog lekker vooruit wil komen.

Beter is natuurlijk de long arm kit, ook al omdat je dan de hoek die de control armen maken weer wat normaal is, wat de rij eigenschappen erg ten goede komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja klopt er zit idd al een soort sye onder met versterket ad as.

Budget is wel belangrijk maar niet de beperkende faktor, wil gewoon dat het goed is voor een niet al te belachelijke prijs.

en daar wil graag advies over idd short arm, long arm, wat is verstanding wil zeker geen onder capaciteit, maar ook geen overcapaciteit bijv superflex want dat gebruik ik ook weer niet. ( zeg ik nu ;) )

( ik zou wel eens een keer trail of challange willen meerijden )

mvg lorenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb met geen van drieën ervaring, van wat ik heb gelezen heeft Bilstein de comfortabelste demping, aan de andere kant doen de mono's het ook best.

Altijd lastig, want meestal is wat ze zelf eronder hebben 'het best'. ;)

Ik heb overigens van geen van de dempers een horror verhaal gelezen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

zo heb eindelijk via een omweg mijn 4,5" flex kit binnen van rubicon express met de mono shocks ook van RE. Ziet er erg gelikt en degelijk uit, als goed is volgende week monteren ben erg benieuwd.

Zit alleen in nog verschrikkelijk te twijfelen over de banden. wil een aggresieve modderband, waarschijnlijk fedimas sirroco alleen vind ik die te zwaar, en in 35" of 36" of toch 37".( dan moet wel gaan bodyliften voor 37" )

zal foto's plaatsen als het lukt!!!!!:lol: als de kit eronder zit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook overgegaan naar 37-ers Super Swampers. TSL

Er wordt nu een 5.5" rubicon express long armkit onder gezet. (3-wing)

Ik benieuwd of er een body-lift nodig is , volgens de geleerden zou het met 36-ers niet nodig zijn , maar ja met 37-ers....?

4.56 in de assen (voor en achter D-44 + ARB's) en een Terra-low in de tussen bak.

Yup, hier ook graag. :lol:

...37" banden op de standaard overbrenging (4.10/4.11 volgens mij) wordt wel wat groot denk ik. Passen doet het wel met een bodylift.

Geen idee wat de Fedima doet qua kwaliteit. Hoe kwam je op dat merk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ben er natuurlijk van bewust dat de rp dan ook moet worden aangepast als ik 37 wil gaan rijden, zat ook inderdaad ook aan SS tsl te denken.

Aan die fedima's ben ik gekomen doordat er een aantal MB G ( brrrrrr) op 37" rijden en nu ook een pinzgauer op 35" en moet zeggen super tractie echt perfect alleen een kale band weegt 40 kilo in 35" best zwaar.

Maar de jongens zijn er erg te spreken over doet het goed in de franse klei etc en op de weg is het ook goed te doen en niet te veel herrie. En aangezien we vnl roadbook rijden is weg eigenschap toch ook wel belangrijk. de kwaliteit is wel goed gebruiken michelin karkassen en heb die gasten nog geen lekke banden zien rijden en ook geen overmatige slijtage en of kanten

die omweg was, omdat ik verschillende ond al bij 4x4morris had besteld overigens top service, maar doordat ik de 4,5 flex van RE 50 USD goedkoper was bij quadratec daar besteld. alles in orde dacht ik maar geen levering of tracking nummer toch maar eens gebeld.

Ja zending was klaar om te verzenden ondertussen 5 weken later, maar omdat ik buitenlandse klant was wilde ze daar een copy van : paspoort, bankafschrift en creditcard aan beide kanten. tsja wie staat daar nou om te springen om die gegevens ff naar de us te faxen!!!:ph34r:

dus order gecancelled, maar ja toen ging de USD toch wel erg hard omhoog en was het niet heel interessant meer. Maar nu kom ik voor mij werk iedere week in engeland en daar is de pound wel heel erg hard gezakt! heb ik er toch maar iets van voordeel van gepakt door via FTE in UK de RE kit te bestellen en had het nu voor een kleine 1400 euries in huis!! Niet slecht dacht ik daar een complete skyjacker al 3000 moet kosten in NLD.

Die FTE is zelf een JK aan het verbouwen ook erg gaaf.

@ boris wel gaaf die 5,5" long arm heb ik ook erug over nagedacht, maar vond het wel heel erg veel werk. wel erug dik hoor ook hiervoor hou ik mij aanbevolen voor foto's

mvg lorenz

bewerkt door lorenz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zodra hij klaar is komen er wel foto's hij staat nu in Delft bij Siert die het spul er onder zet.

Het is alleen nog even wachten op de beat-lock velgen , om de totale flex te kunnen bepalen (en te zien of er wel/geen body lift nodig is)

Als het goed is met het net zoiets worden als onze TJ die in the States staat:

007.jpg

ja ben er natuurlijk van bewust dat de rp dan ook moet worden aangepast als ik 37 wil gaan rijden, zat ook inderdaad ook aan SS tsl te denken.

Aan die fedima's ben ik gekomen doordat er een aantal MB G ( brrrrrr) op 37" rijden en nu ook een pinzgauer op 35" en moet zeggen super tractie echt perfect alleen een kale band weegt 40 kilo in 35" best zwaar.

Maar de jongens zijn er erg te spreken over doet het goed in de franse klei etc en op de weg is het ook goed te doen en niet te veel herrie. En aangezien we vnl roadbook rijden is weg eigenschap toch ook wel belangrijk. de kwaliteit is wel goed gebruiken michelin karkassen en heb die gasten nog geen lekke banden zien rijden en ook geen overmatige slijtage en of kanten

die omweg was, omdat ik verschillende ond al bij 4x4morris had besteld overigens top service, maar doordat ik de 4,5 flex van RE 50 USD goedkoper was bij quadratec daar besteld. alles in orde dacht ik maar geen levering of tracking nummer toch maar eens gebeld.

Ja zending was klaar om te verzenden ondertussen 5 weken later, maar omdat ik buitenlandse klant was wilde ze daar een copy van : paspoort, bankafschrift en creditcard aan beide kanten. tsja wie staat daar nou om te springen om die gegevens ff naar de us te faxen!!!:ph34r:

dus order gecancelled, maar ja toen ging de USD toch wel erg hard omhoog en was het niet heel interessant meer. Maar nu kom ik voor mij werk iedere week in engeland en daar is de pound wel heel erg hard gezakt! heb ik er toch maar iets van voordeel van gepakt door via FTE in UK de RE kit te bestellen en had het nu voor een kleine 1400 euries in huis!! Niet slecht dacht ik daar een complete skyjacker al 3000 moet kosten in NLD.

Die FTE is zelf een JK aan het verbouwen ook erg gaaf.

@ boris wel gaaf die 5,5" long arm heb ik ook erug over nagedacht, maar vond het wel heel erg veel werk. wel erug dik hoor ook hiervoor hou ik mij aanbevolen voor foto's

mvg lorenz

bewerkt door boris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...