lorenz Geplaatst September 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 hallo ben nu trotse bezitter van TJ rubicon in tomb raider uitvoering. ik wil weer zoals ik onder de yj 35 ers had nu weer. Graag zou ik wat advies willen over voor veerkit ik vnl. merk er onder zou moeten zetten, rij er vnl roadbooks en terrein mee en daar naast als autotje voor in de buurt. er is wel al wat overgeschreven, maar voornamelijk over leafs en geen coils. Ik zat zelf te denken aan RE maar hoor graag andere adviezen en ervaringen. En welke kit er zijn zoveel smaken? alvast bedankt voor jullie reactie mvg lorenz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst September 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 Deze zeker ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lorenz Geplaatst September 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 ja ja die ja bedankt he!! zit al 20 min te prutsen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 Misschien is het handig een budget voor jezelf te creëren, want met een volledige longarmkit voor 35" banden van RE gaat het hard. Een goed te betalen setje is de 4,5" short-arm kit van RE, in combinatie met een 1" bodylift goed te doen met 35-ers. link (een rubicon heeft standaard een soort van SYE, maar je zal wel wat aan de hoek van de aandrijfas moeten doen) Dat, denk ik, is toch wel een minimum als je in terrein als op de weg nog lekker vooruit wil komen. Beter is natuurlijk de long arm kit, ook al omdat je dan de hoek die de control armen maken weer wat normaal is, wat de rij eigenschappen erg ten goede komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lorenz Geplaatst September 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 ja klopt er zit idd al een soort sye onder met versterket ad as. Budget is wel belangrijk maar niet de beperkende faktor, wil gewoon dat het goed is voor een niet al te belachelijke prijs. en daar wil graag advies over idd short arm, long arm, wat is verstanding wil zeker geen onder capaciteit, maar ook geen overcapaciteit bijv superflex want dat gebruik ik ook weer niet. ( zeg ik nu ) ( ik zou wel eens een keer trail of challange willen meerijden ) mvg lorenz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lorenz Geplaatst September 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 hij heeft ook al 1 inch body lift standaard, wat voor shocks zou dan monteren. nitro shocks, bilstein of die mono's zo wie zo wat is het verscil tussen drie aangezien prijs niet veel ontloopt bilstein en de gele nitro 399 usd en mono's 319 usd voor een set van 4 aldoende leert men:D mvg lorenz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2008 Ik heb met geen van drieën ervaring, van wat ik heb gelezen heeft Bilstein de comfortabelste demping, aan de andere kant doen de mono's het ook best. Altijd lastig, want meestal is wat ze zelf eronder hebben 'het best'. Ik heb overigens van geen van de dempers een horror verhaal gelezen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lorenz Geplaatst November 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2008 zo heb eindelijk via een omweg mijn 4,5" flex kit binnen van rubicon express met de mono shocks ook van RE. Ziet er erg gelikt en degelijk uit, als goed is volgende week monteren ben erg benieuwd. Zit alleen in nog verschrikkelijk te twijfelen over de banden. wil een aggresieve modderband, waarschijnlijk fedimas sirroco alleen vind ik die te zwaar, en in 35" of 36" of toch 37".( dan moet wel gaan bodyliften voor 37" ) zal foto's plaatsen als het lukt!!!!! als de kit eronder zit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2008 Graag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst November 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2008 Graag Yup, hier ook graag. ...37" banden op de standaard overbrenging (4.10/4.11 volgens mij) wordt wel wat groot denk ik. Passen doet het wel met een bodylift. Geen idee wat de Fedima doet qua kwaliteit. Hoe kwam je op dat merk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst November 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2008 Ik ben ook overgegaan naar 37-ers Super Swampers. TSL Er wordt nu een 5.5" rubicon express long armkit onder gezet. (3-wing) Ik benieuwd of er een body-lift nodig is , volgens de geleerden zou het met 36-ers niet nodig zijn , maar ja met 37-ers....? 4.56 in de assen (voor en achter D-44 + ARB's) en een Terra-low in de tussen bak. Yup, hier ook graag. ...37" banden op de standaard overbrenging (4.10/4.11 volgens mij) wordt wel wat groot denk ik. Passen doet het wel met een bodylift. Geen idee wat de Fedima doet qua kwaliteit. Hoe kwam je op dat merk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DATZZ5.9 Geplaatst November 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2008 Wat was die omweg Lorenz? m.b.t. de aanschaf van de RE-kit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lorenz Geplaatst November 30, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2008 (bewerkt) ja ben er natuurlijk van bewust dat de rp dan ook moet worden aangepast als ik 37 wil gaan rijden, zat ook inderdaad ook aan SS tsl te denken. Aan die fedima's ben ik gekomen doordat er een aantal MB G ( brrrrrr) op 37" rijden en nu ook een pinzgauer op 35" en moet zeggen super tractie echt perfect alleen een kale band weegt 40 kilo in 35" best zwaar. Maar de jongens zijn er erg te spreken over doet het goed in de franse klei etc en op de weg is het ook goed te doen en niet te veel herrie. En aangezien we vnl roadbook rijden is weg eigenschap toch ook wel belangrijk. de kwaliteit is wel goed gebruiken michelin karkassen en heb die gasten nog geen lekke banden zien rijden en ook geen overmatige slijtage en of kanten die omweg was, omdat ik verschillende ond al bij 4x4morris had besteld overigens top service, maar doordat ik de 4,5 flex van RE 50 USD goedkoper was bij quadratec daar besteld. alles in orde dacht ik maar geen levering of tracking nummer toch maar eens gebeld. Ja zending was klaar om te verzenden ondertussen 5 weken later, maar omdat ik buitenlandse klant was wilde ze daar een copy van : paspoort, bankafschrift en creditcard aan beide kanten. tsja wie staat daar nou om te springen om die gegevens ff naar de us te faxen!!! dus order gecancelled, maar ja toen ging de USD toch wel erg hard omhoog en was het niet heel interessant meer. Maar nu kom ik voor mij werk iedere week in engeland en daar is de pound wel heel erg hard gezakt! heb ik er toch maar iets van voordeel van gepakt door via FTE in UK de RE kit te bestellen en had het nu voor een kleine 1400 euries in huis!! Niet slecht dacht ik daar een complete skyjacker al 3000 moet kosten in NLD. Die FTE is zelf een JK aan het verbouwen ook erg gaaf. @ boris wel gaaf die 5,5" long arm heb ik ook erug over nagedacht, maar vond het wel heel erg veel werk. wel erug dik hoor ook hiervoor hou ik mij aanbevolen voor foto's mvg lorenz November 30, 2008 bewerkt door lorenz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst November 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2008 (bewerkt) Zodra hij klaar is komen er wel foto's hij staat nu in Delft bij Siert die het spul er onder zet. Het is alleen nog even wachten op de beat-lock velgen , om de totale flex te kunnen bepalen (en te zien of er wel/geen body lift nodig is) Als het goed is met het net zoiets worden als onze TJ die in the States staat: ja ben er natuurlijk van bewust dat de rp dan ook moet worden aangepast als ik 37 wil gaan rijden, zat ook inderdaad ook aan SS tsl te denken.Aan die fedima's ben ik gekomen doordat er een aantal MB G ( brrrrrr) op 37" rijden en nu ook een pinzgauer op 35" en moet zeggen super tractie echt perfect alleen een kale band weegt 40 kilo in 35" best zwaar. Maar de jongens zijn er erg te spreken over doet het goed in de franse klei etc en op de weg is het ook goed te doen en niet te veel herrie. En aangezien we vnl roadbook rijden is weg eigenschap toch ook wel belangrijk. de kwaliteit is wel goed gebruiken michelin karkassen en heb die gasten nog geen lekke banden zien rijden en ook geen overmatige slijtage en of kanten die omweg was, omdat ik verschillende ond al bij 4x4morris had besteld overigens top service, maar doordat ik de 4,5 flex van RE 50 USD goedkoper was bij quadratec daar besteld. alles in orde dacht ik maar geen levering of tracking nummer toch maar eens gebeld. Ja zending was klaar om te verzenden ondertussen 5 weken later, maar omdat ik buitenlandse klant was wilde ze daar een copy van : paspoort, bankafschrift en creditcard aan beide kanten. tsja wie staat daar nou om te springen om die gegevens ff naar de us te faxen!!! dus order gecancelled, maar ja toen ging de USD toch wel erg hard omhoog en was het niet heel interessant meer. Maar nu kom ik voor mij werk iedere week in engeland en daar is de pound wel heel erg hard gezakt! heb ik er toch maar iets van voordeel van gepakt door via FTE in UK de RE kit te bestellen en had het nu voor een kleine 1400 euries in huis!! Niet slecht dacht ik daar een complete skyjacker al 3000 moet kosten in NLD. Die FTE is zelf een JK aan het verbouwen ook erg gaaf. @ boris wel gaaf die 5,5" long arm heb ik ook erug over nagedacht, maar vond het wel heel erg veel werk. wel erug dik hoor ook hiervoor hou ik mij aanbevolen voor foto's mvg lorenz November 30, 2008 bewerkt door boris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.