Spring naar bijdragen

Verschil omtrek banden


Recommended Posts

Ja, voor en achter zitten verschillende banden. Voor Maxxis, achter Cooper. Ik heb de omtrek voor en achter eens vergeleken. Voor 239 cm, achter 236..

Moet ik me nu ECHT zorgen gaan maken om de visco koppeling??

Wij hebben met veel bandenleveranciers en importeurs van banden te maken en die adviseren mij altijd bij personenwagens om 4 banden te plaatsen van hetzelfde merk en type. Of in ieder geval van 1 vast merk. Het is namelijk niet vreemd in de bandenwereld dat er onderling verschillen zitten in de hoogtes en breedtes van banden. Een band in de maat 31 inch kan bij het ene merk 30.9 inch zijn en bij de ander 31.1 inch. Dan heb je dus ook het verschil in omtrek te pakken. Er zijn zelfs al grotere verschillen gevonden tussen diverse merken onderling. Dit is niet het geval bij alle banden maar het komt dus bij diverse merken voor dat ze verschillend kunnen zijn qua omtrek. Jouw verschil is nog te overzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijk verhaal, was er al bang voor. Heb nu 255/70//16 er onder en dat past bij de vooras ook maar net in de wielkast zonder aan te lopen.... :no:

Dit gaat hem dus niet worden

http://link.marktplaats.nl/189842218

Zijn leuke banden en goed geschikt om af en toe een terreintje te pakken. Is dat ook jouw idee om af en toe offroad te gaan rijden? Of blijf jij alleen op de verharde weg? Dan zou ik ze laten liggen en gewoon wegbanden nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben met veel bandenleveranciers en importeurs van banden te maken en die adviseren mij altijd bij personenwagens om 4 banden te plaatsen van hetzelfde merk en type. Of in ieder geval van 1 vast merk. Het is namelijk niet vreemd in de bandenwereld dat er onderling verschillen zitten in de hoogtes en breedtes van banden. Een band in de maat 31 inch kan bij het ene merk 30.9 inch zijn en bij de ander 31.1 inch. Dan heb je dus ook het verschil in omtrek te pakken. Er zijn zelfs al grotere verschillen gevonden tussen diverse merken onderling. Dit is niet het geval bij alle banden maar het komt dus bij diverse merken voor dat ze verschillend kunnen zijn qua omtrek. Jouw verschil is nog te overzien.

Ik ben daar inmiddels ook achter. :no:

Heb achter nog redelijk frisse coopers liggen en die kon de bandenman niet meer leveren waren uit productie ofzo. Omdat ik voor apk toch banden nodig had te snel banden gekocht waar ik eigenlijk niet vrolijk van word. Ik vind eigenlijk ook wel dat bandenfiguur mij hier op had moeten wijzen. ;):yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn leuke banden en goed geschikt om af en toe een terreintje te pakken. Is dat ook jouw idee om af en toe offroad te gaan rijden? Of blijf jij alleen op de verharde weg? Dan zou ik ze laten liggen en gewoon wegbanden nemen!

Ik ben net lid geworden van die jeepclub dus... ;)

vnmlijk rijd ik op de weg uiteraard.

maar heb ook nog 4 bf goodrich all terrains op het oog in de maat 255/70/16 ga daar mijn zinnen maar eens op zetten :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben daar inmiddels ook achter. :no:

Heb achter nog redelijk frisse coopers liggen en die kon de bandenman niet meer leveren waren uit productie ofzo. Omdat ik voor apk toch banden nodig had te snel banden gekocht waar ik eigenlijk niet vrolijk van word. Ik vind eigenlijk ook wel dat bandenfiguur mij hier op had moeten wijzen. ;):yes:

Tja ik vind het zowieso vreemd dat hij beweerd dat ze niet meer te krijgen zijn. De coopers zijn gewoon nog te leveren maar ja daar heb jij nu niks aan. In mijn ogen had hij beter moeten weten en het anders moeten doen maar dat is achteraf gepraat! Ik moet ook beweren dat ik verwend ben met mijn bandenleverancier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net lid geworden van die jeepclub dus... ;)

vnmlijk rijd ik op de weg uiteraard.

maar heb ook nog 4 bf goodrich all terrains op het oog in de maat 255/70/16 ga daar mijn zinnen maar eens op zetten :no:

Geloof me je zal snel de weg een keer gaan verlaten als je bij de jeepclub zit en dan komt de rest vanzelf wel misschien. Ik begon ook zo en zei ook daar ga ik mijn jeep niet voor gebruiken. Nu 1 jaar later is het toch iets anders gelopen:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit misschien ook nog een optie? BF Goodrich beide;

265/70/16

Abrollumfang:

2373mm

En

255/70/16

Abrollumfang:

2335mm

Terwijl bijvoorbeeld een general grabber in de maat 255/70/16 al een omtrek heeft van;

Abrollumfang:2400mm

Als ik dit zo zie zou een 265/70/16 van BF ook nog wel passen, of zie ik wat over het hoofd.. :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaf zelf aan dat de banden in de maat 255/70/16 er onder past maar bij de vooras ook maar net in de wielkast past zonder aan te lopen.

Dus heeft groter toch geen zin? Als deze net past dan is het logisch dat 265/70/16 voor meer problemen gaat zorgen.

Er is maar 1 oplossing die je kan helpen. Verhoog je jeep met 1.5 a 2 inch. Kost niet zoveel en kan Jeeped zo voor je uitvoeren en dan kan jij met 265/70/16 of 265/75/16 gaan rijden zonder noemenswaardige problemen te verwachten. Neem dat maar van ons aan:yes: Wat jij wil met jouw standaard ZJ gaat problemen opleveren! Je geeft het zelf al aan dat die banden net passen. Dus groter gaan heeft dan geen zin lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaf zelf aan dat de banden in de maat 255/70/16 er onder past maar bij de vooras ook maar net in de wielkast past zonder aan te lopen.

Dus heeft groter toch geen zin? Als deze net past dan is het logisch dat 265/70/16 voor meer problemen gaat zorgen.

Er is maar 1 oplossing die je kan helpen. Verhoog je jeep met 1.5 a 2 inch. Kost niet zoveel en kan Jeeped zo voor je uitvoeren en dan kan jij met 265/70/16 of 265/75/16 gaan rijden zonder noemenswaardige problemen te verwachten. Neem dat maar van ons aan:yes: Wat jij wil met jouw standaard ZJ gaat problemen opleveren! Je geeft het zelf al aan dat die banden net passen. Dus groter gaan heeft dan geen zin lijkt mij.

wat jij zegt klopt natuurlijk helemaal maar die bredere band van een het ene merk heeft een klenere omtrek dan de minder brede band van het andere merk..

dus als je het zo bekijkt zou het geen probleem moeten opleveren.

Ophogen en alles is aan mij niet besteed houd de kar het liefst zo standaard mogelijk zonder toeters en belklen. Ik heb dan ook helemaal nergens een stikker of wat voor plaatje dan ook op de auto.

Zo weet alleen de echte kenner weet wat voor beest het is :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo weet alleen de echte kenner weet wat voor beest het is :no:

Yep een beest hebben is leuk maar icm AT banden gaat het mooie van dit beest snel verloren hoor! Wel eens gelet op de max snelheid die deze band mag hebben?

Maar tis jouw keuze en jouw geld. En ach een miskoop meer of minder met banden zal niet zoveel uitmaken toch:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb met 31 x 10,5 x15 gereden toen ik 2" verhoogd had. ik heb toen mijn voorbumper al moeten trimmen omdat deze geraakt werd bij het in sturen

is dus omgerekend ca 265 x75 x15

als je alleen maar op de weg rijdt zou ik een 245 x 75 x 16 nemen, die heeft een doorsnede van ca 30,5 inch en een breedte van 9,5 inch en dat zal net gaan zonder de bumper te trimmen, je mag dan niet van de weg afgaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep een beest hebben is leuk maar icm AT banden gaat het mooie van dit beest snel verloren hoor! Wel eens gelet op de max snelheid die deze band mag hebben?

Maar tis jouw keuze en jouw geld. En ach een miskoop meer of minder met banden zal niet zoveel uitmaken toch:whistle:

er zitten nu achter cooper discoverer at banden op en voor maxxis marauder wegbanden. Nou die coopers vind ik toch echt veel mooier staan dan die wegdingen van maxxis. <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zitten nu achter cooper discoverer at banden op en voor maxxis marauder wegbanden. Nou die coopers vind ik toch echt veel mooier staan dan die wegdingen van maxxis. :D

Die cooper AT banden staan ook veel mooier maar ik bedoelde met wegbanden hele andere type banden dan de maxxis. Onder mijn eerste jeep had ik ook eerst AT banden zitten. Stond ook heel mooi maar aangezien ik alleen op de weg aan het rijden was heb ik ze vlot vervangen voor echte wegbanden. Het verbruik werd iets gunstiger maar verwacht geen wonderen en ik had iets minder last van het afrolgeluid tov de AT banden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De voorbanden slijten harder dan de achterbanden.

thx Ed,

ik denk dat ik na de apk goedkeur gewoon mijn oude banden maar weer eens op ga halen en die er weer onder terug laat zetten, waren voor de apk misschien niet meer helemaal goed maar voldoen nog prima verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...