Spring naar bijdragen

Rare storing gas, benzine


Gunther2
 Share

Recommended Posts

Je had helemaal gelijk.. Met uitlezen van de computer van de auto,kan men niet zien of de sonde kaduk is.sonde is doorgelust naar computer van lpg,en computer van de auto wordt bedot,krijgt altijd een goed signaal..vandaar dat alles in orde was met uitlezen computer auto.. Dank!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Zou ik hetzelfde probleem kunnen hebben? Mijn situatie is alsvolgt:

Dinsdag was ik op weg om LPG te tanken (stond nog op 1 groen puntje wat betekend dat ik er minstens nog wel zo'n 50km mee kan rijden), ineens op zo'n paar honderd meter van het tankstation begint het toerental terug te vallen (geen hokken of stoten) alsof er geen gas meer kwam, je kunt gasgeven maar dat heeft geen invloed, dus maar overgeschakeld op benzine. Dacht misschien dat de gastank dus echt leeg zou zijn en dus de indicatie niet in orde, maar na tanken had ik nog steeds hetzelfde probleem (terwijl de indicator netjes 4 groene puntjes aangaf)..

Thuis gekomen de auto even laten staan voordat ik onder de motorkap ging kijken (want het begon te regenen), uurtje later eens onder de kap gekeken, maar kon geen gekke dingen vinden, gestart op LPG en dat leek ook gewoon goed te lopen, toen maar een stukje gaan rijden maar na een paar km begon het toerental weer terug te lopen (en dus maar weer overgeschakeled naar benzine).. Gistermorgen, gestart op gas en maar aangereden (om naar GP-service te rijden), na een paar km weer hetzelfde en dus maar weer op benzine overgeschakeld, onderweg nog wel ffkes gekeken maar telkens bijna meteen hetzelfde (dus niet na een paar km, maar bijna meteen). GP-Service had er even naar gekeken, maar die dacht dat het de verdamper zou zijn (Prince non-G3, geloof 3 jaar geleden een keer vervangen, en dus zo'n 40-50k ermee gereden), dus naar Wallinga en daar een afspraak gemaakt voor woensdag om de installatie na te laten kijken. Gister van werk weer terug, gestart op gas en na een paar km weer hetzelfde dus weer over op benzine.. Gisteravond dus eventjes wat doorgelezen hier en kwam ik dus bij deze thread terecht.. Vanmorgen eens opgelet wanneer nou precies het vermogen in zakte, dus op op gas gestart en aangereden, temp motor (water) stijgt langzaam tot normale temperatuur dan richting de 90 en dan (na een paar km vanaf starten) bijna exact met wanneer de temp weer naar beneden drop tot normale temperatuur (ofwel alsof er ineens een 'sluis' opengaat) dropt ook het toerental, en dan dus maar weer op benzine overgeschakeld.. Het lijkt er dus op dat wanneer de motor op operationele temperatuur is dat dan de boel de mist in gaat.. Er is in iedergeval geen rook ofzo extra uit de uitlaat, de koelvloeistof/olie lijken op normaal niveau te blijven..

Overigens loopt de auto dus op benzine redelijk normaal (voorzover ik kan beoordelen (leek) en voor een 2.5je die er 305.000km op heeft zitten), alleen af en toe als ik bij optrekken niet genoeg gas/koppeling geef wil die een beetje inzakken (het is dus een handgeschakelde auto)..

Pas een grote beurt gehad (april), ook nog niet zo heel lang geleden is de dynamo (maart?) vervangen, een heel tijdje daarvoor (december?) de rotor/verdeelkap en de kabels, de bougies zijn volgensmij ook vervangen bij de grote beurt (ik heb de factuur ff niet, maar ik ga er wel van uit).

Mij lijkt het als de verdamper kapot zou zijn datie dan helemaal niet meer goed zou rijden (dus ook niet met een 'koude' motor)...

Ik heb even in mijn chilton manual gekeken (jeep (grand) cherokee tot 98), maar ik kon geen lambdasonde vinden (dus waarschijnlijk heet dat ding in het engels anders), het lijkt me niet aan die crank/camshaftsensors te liggen want als ik daarvan de werking lees dan lijkt mij dat als daar wat mee is dan ook op benzine de auto niet fatsoenlijk zou rijden.. zeker omdat het dus ook precies gebeurd wanneer de auto warm is (en ik ergens las op het forum datie dan andere sensoren gebruikt als tijdens een nog 'koude' motor).. Ik las wel iets over een HO2S sensor ofzoiets en dat leek mij een heel klein beetje op wat er hier over een lambdasensor geschreven werd.

So, het is toch nog een hele tekst geworden, sorry :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sja, met zoon verhaal kun je alle kanten uit.......

Storingscodes gewist?

Stukje rijden op benzine, en uitlezen. Eventueel weer wissen.

Stukje rijden op gas, tot storing, weer uitlezen.

Geen luchtbellen in verdamper? Wordt je kachel warm?

Lambda sensor heet ookwel O2 sensor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, er is helemaal niets uitgelezen.. De kachel wordt wel gewoon warm..

Maaruh... vanmorgen ook nog steeds na +/- 7 minuten (net nadat dus ook de temp van de motor weer terugvalt) over moeten schakelen, en vanmiddag toen ik naar de stad reed ook.. En wat denk je.. toen ik van de stad weer terug reed bleefie gewoon op gas rijden.. pffff.. raar beestie.. Ik laat de afspraak voor het nakijken van de gas installatie woensdag toch maar gewoon staan, denk dat het geen kwaad kan als de gasinstallatie eens nagekeken wordt want ik denk niet dat dat bij mijn garage gebeurd tijdens een beurt (omdat hij mij nu dus doorverwijst naar Wallinga), en het is dus zo'n 50K km geleden dat de verdamper is vervangen en de gasklephuis is gereinigd (zie het net op de oude factuur uit juli 2006)..

Tja, met 3 ton op de teller en nog steeds de orginele motor dan kun je wel eens rare dingen gaan verwachten denk ik.. LOL..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Nou, sinds de 29ste nergens meer last van gehad, en bij die afspraak van de woensdag erna hebben ze ook niets bijzonders aan de gasinstallatie kunnen vinden.. dus het zal niet de sonde zijn geweest.. Ik denk dat het misschien gewoon de gastank waar misschien troep/slush in zit ofzo wat toen in de gasinstallatie/leiding is gekomen, want ik merk wel dat het lijkt datie veel eerder een indicatie naar beneden gaat dan lang geleden (ofwel bij 100 km al naar 3 puntjes ipv 140km en bij 200 km al naar 2 puntjes ipv 240), terwijl als ik tank toch gewoon evenveel erin gaat als dat ik verwacht (ofwel nog steeds zo'n 1 op 6).. Maar ik weet eigenlijk niet of dit uberhaupt mogelijk is, en als dat zo is of je dan 'simpel/goedkoop' de gastank kunt laten reinigen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...