Spring naar bijdragen

Rare storing gas, benzine


Gunther2
 Share

Recommended Posts

Ben in het bezit van een cherokee 4.0 uit 1996. prima auto,alleen de laatste tijd een vreemde storing. tijdens het rijden stopt na hevig stotteren en inhouden,en vermogensverlies de gas instalatie ermee,gaat dan over op benzine. door kontact uit en weer aan te doen gaat het op gas weer even goed,dan naar verloop van tijd weer.ook op benzine soms stotteren en inhouden,vermogensverlies. nu heb ik de bougies,rotor,verdeelkap,bougiekabels,luchtfilter vervangen,en het filtertje van het gas schoongemaakt( wat niet nodig was,was schoon), maar nog steeds het zelfde probleem. Vandaag naar B&S geweest om uit te lezen,maar konden niks vinden. op dat moment liep hij ook goed op benzine en gas. ik heb ook een paar keer met snelheden tussen de 150 en 160 gehad dat er hevige rook ontwikkeling achter de auto ontstonden. bij terug nemen van het gaspendaal loste dit weer op. bij al deze gebeurtenissen bleef de olie druk,temperatuur goed. ook het olie en koelvloeistof peil blijft oke!

Wie heeft er een tip!!!!????? M.v.g Gunther

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Crankshaft sensor, links bovenop het vliegwielhuis. Camshaft sensor, onder de verdelerkap/rotor. Deze helpen mede het onstekings tijdstip te bepalen. Storingen in deze twee zouden te zien moeten zijn als storingscode.

Witte rook is meest koelvloeistof...... al compressie gecontroleerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Hier ben ik weer!! Nog steeds het zelfde probleem!! alles al gechecked! alles luchtdicht gas huis schoongemaakt,niets helpt.. Deze week ga ik een nieuwe lambda sonde plaatsen, hier meten we niet de juiste waardes.. Nog meer tips???

Dank allen!!:huh:

bewerkt door Gunther2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe ik!! Ik Was vandaag opzoek naar een lambda sonde voor mijn jeep,4.0l uit 1996.

Wat zijn die dingen pokke duur!! bijna 100 eurie!! En omdat ik niet zeker weet of dit mijn probleem als sneeuw voor de zon doet oplossen,heb ik de vraag....

Wie heeft nog zo,n ding liggen,voor weinig??? Dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Heb de comp.uit laten lezen bij b&s,maar die konden het niet vinden,op dat moment deed ie het ook weer perfect. storing is er dan wel,dan weer niet...

Prrobleem is op gelost!! nieuwe lamdasonde,loopt weer perfect!! nu alleen nog een nieuw membraam in de lpg verdamper,lekt een heel klein beetje...

Allen bedankt voor de reacties...

Groet, Gunther:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prrobleem is op gelost!! nieuwe lamdasonde,loopt weer perfect!! nu alleen nog een nieuw membraam in de lpg verdamper,lekt een heel klein beetje...

Allen bedankt voor de reacties...

Groet, Gunther:bye1:

zei ik op 21 october al, had net hetzelfde probleem gehad. je gascomputer meet elke zoveel seconden je lambdasensors. als deze niet goed zijn is het signaal niet correct en gaat de computer ingrijpen. door de interval tussen de meettijd te verlengen kun je het probleem wel voor een tijdje oplossen, maar uiteindelijk zul je je sondes moeten vervangen, is ff duur maar dan heb je ook wat:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...