Spring naar bijdragen

Auto start wel, mnaar blijft niet lopen op benzine.


Jeepie M
 Share

Recommended Posts

Sinds kort wil mijn XJ niet meer lopen op benzine, op lpg geen probleem.

Wanneer ik start op benzine slaat de motor direct aan, maar na 1 seconden te hebben gelopen slaat de motor af. Op lpg heb ik dit probleem niet.

Biij het aanzetten van het contact hoor je de brandstofpomp. Bij het uitlezen van de foutcodes heb ik alleen 12 en 55.

Iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken. Zelf heb ik sterk het idee dat ergens de benzinetoevoer af wordt gesloten nadat de motor gestart is. De ontsteking lijkt mij niet het probleem, omdat de motor wel op lpg loopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prins computer zit wss rechts bij de verdamper ergens, injector simulator zit wss ergens links onder de PCM. Al een reset van de PCM geprobeerd, was laast ook de oplossing voor soortgelijk probleem. -klik-

Reset had ik al gedaan, maar zonder effect. Zal morgen bij daglicht de injector simulator eens opzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi ik heb het zelfde probleem met mijn xj 91 hij liep eerst helemaal niet toen zat er sluiting in de bedrading van de lambdazonde en klapte de zekering er steeds uit nu heb ik alles vervangen (zekering,brandstofpomp,en 2 relais) nu start hij weer op benzine en als hij warm is ook wel ff maar slaat dan af op gas gaat hij weer super een kennis heeft een schema bestudeerd en het zou bij mij wel eens aan de lambdezonde kunnen liggen heb deze besteld en als hij er bij mij in zit hou ik je op de hoogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prins computer zit wss rechts bij de verdamper ergens, injector simulator zit wss ergens links onder de PCM. Al een reset van de PCM geprobeerd, was laast ook de oplossing voor soortgelijk probleem. -klik-

Ik heb net even gekeken, maar kan 'm zo niet vinden. Kan je omschrijven hoe die er ongeveer uit ziet?

Ik wil eigenlijk kijken of ik 'm "tijdelijk" aan de praat kan krijgen op benzine, aangezien ik nu helemaal geen lpg in de tank heb zitten en graag zelf naar een tankstation rij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi ik heb het zelfde probleem met mijn xj 91 hij liep eerst helemaal niet toen zat er sluiting in de bedrading van de lambdazonde en klapte de zekering er steeds uit nu heb ik alles vervangen (zekering,brandstofpomp,en 2 relais) nu start hij weer op benzine en als hij warm is ook wel ff maar slaat dan af op gas gaat hij weer super een kennis heeft een schema bestudeerd en het zou bij mij wel eens aan de lambdezonde kunnen liggen heb deze besteld en als hij er bij mij in zit hou ik je op de hoogte

Welke zekering en relais heb je vervangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

onder de moterkap zit als je ervoor staat links een zekeringkast met grote zekeringenen wat relais en tussen de accu en die kast hangt bij mij nog een relais die is van brandstofpomp die heb ik vervangen en je schijnt ook een bij pass te kunnen makeen en dan gaat hij buiten het relais om hoe dat precies moet weet ik niet iets met 2 draadjes mischien weet iemand anders daar wat mwwr van wegen wacht had het gedaan hoop dat je er wat aan heb hou me ff op hoogte ook omdat ik hetzelfde probleem heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt erop dat de benzinepomp afslaat op het moment dat ie overschakelt van vol vermogen naar laag toerental. Waarschijnlijk is je voorschakelweerstand kapot of zijn de aansluitstekers niet goed.

De voorschakelweerstand is een wit blokje op het linkerspatscherm.

Om te testen of het hier aan ligt kun je simpelweg de aansluitdraden van de weerstand kortsluiten. De pomp blijft dan wel wat harder lopen, maar je auto ook...

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt erop dat de benzinepomp afslaat op het moment dat ie overschakelt van vol vermogen naar laag toerental. Waarschijnlijk is je voorschakelweerstand kapot of zijn de aansluitstekers niet goed.

De voorschakelweerstand is een wit blokje op het linkerspatscherm.

Om te testen of het hier aan ligt kun je simpelweg de aansluitdraden van de weerstand kortsluiten. De pomp blijft dan wel wat harder lopen, maar je auto ook...

suc6

Hallo. Er kan ook nog een ballast resistor bypass relais zijn.('97?)

Meestal naast het brandstofpomp relais.

De BRBR zorgt ervoor dat de pomp bij het starten, de eerste seconde de volle directe stroommep krijgt.:yes:

p.s. de relaisaansluitingen pin 30 en 87 zijn doorteverbinden voor het testen.

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Er kan ook nog een ballast resistor bypass relais zijn.('97?)

Meestal naast het brandstofpomp relais.

De BRBR zorgt ervoor dat de pomp bij het starten, de eerste seconde de volle directe stroommep krijgt.:yes:

p.s. de relaisaansluitingen pin 30 en 87 zijn doorteverbinden voor het testen.

Die lijkt dus goed te werken want de auto start wel even, vandaar dat ik de weerstand [ballast resistor] verdenk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je de voorschakelweerstand kortsluit doe je dan de 2 draden tegen elkaar aan

Hallo. Ja ,je verbindt het gewoon door. De pomp gaat iets meer geluid maken, omdat hij meer stroom krijgt. Veel Jeepers gooien het eruit.:yes:

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb inmiddels de jeep naar een tankstation laten slepen en de lpg-tank gevuld. Starten op lpg lukt niet, maar dat zal waarschijnlijk komen omdat de motor nog te koud is en daarom op benzine wil starten (G3).

Weet iemand hoe je de LPG-installatie voor de gek kan houden door deze te laten denken dat de motor warm is en dan op lpg start?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan bij mij geen weerstand vinden op het linkerspatscherm, daar zit enkel de computer, vuldop van de ruitersproeier en in de hoek (spatbord/shutbord) een wit plastic doosje met een oranje stekker met een zwarte, rode en bruine draad.

Hallo. Ik heb dit nagezocht, een Cherokee van '86 tot en met '93 heeft een ballast resistor(weerstand) voor de brandstofpomp.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepie M. De brandstofpompen met de nodige aanhang zijn van '87 tot '95 weinig veranderd. Na '95 is er geen benzinefilter meer op de chassisbalk, maar in de tank. ook de retourleiding vanaf de injectierails is nu weg.

De drukregelaar/retourleidingsklep zit nu op de pomp. enz. enz.

Het is al met al moeilijk om adviezen te geven, je moet eerst spitten in allerlei FSMs en schema's voor de juiste bouwjaren en uitvoeringen.:yes:

p,s, Ballast weerstand met zijn bijbehorende relais is dus verdwenen.

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepie M. De brandstofpompen met de nodige aanhang zijn van '87 tot '95 weinig veranderd. Na '95 is er geen benzinefilter meer op de chassisbalk, maar in de tank. ook de retourleiding vanaf de injectierails is nu weg.

De drukregelaar/retourleidingsklep zit nu op de pomp. enz. enz.

Het is al met al moeilijk om adviezen te geven, je moet eerst spitten in allerlei FSMs en schema's voor de juiste bouwjaren en uitvoeringen.:yes:

p,s, Ballast weerstand met zijn bijbehorende relais is dus verdwenen.

Dat wordt dus in ieder geval de bezinetank er onderuit halen :D. Wat JeePee al zei stopt de motor op het moment dat ie terug hoort te gaan in toeren, ik vermoed dat daar ook het probleem zit.

Iemand nog een idee om een g3 (tijdelijk) direct op gas te laten starten? Dan kan ik voor de zekerheid een gedeelte uitsluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb geen g3 maar bij bleef eerst de lampjes branden en nu ik het probleem heb gaan bij de sleutel omdraaien alle lampjes aan voor 1 sec en dan gaan ze uit en dan kan ik hem starten op benzine en geef dan iets gas zodat hij op gas loopt en dan gaat het goed mischien kan dat bij jou ook?

Gas geven heeft bij mij geen zin. het toerental loopt wel op, maar na de seconde gaat de motor gewoom uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...