Spring naar bijdragen

Wagoneer assen onder cj7v8 met QT


Recommended Posts

  • Reacties 87
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja ,Aitze dat kan wel, maar volgens Nico is het beter om dan meteen een nieuwe ring en pinion in de breedspoor te zetten.

Walter, als je de ring en pinion bij elkaar houdt zie ik niet zo direct een reden om maar meteen nieuwe te nemen. Ze zijn op elkaar ingesleten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ,Aitze dat kan wel, maar volgens Nico is het beter om dan meteen een nieuwe ring en pinion in de breedspoor te zetten.

Ik heb het nooit gedaan,maar ga het gewoon proberen.

Denk dat het een mooi Paasklusje is !

Waarom niet overzetten, als die stuk gaat kun alsnog een nieuwe kopen:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en zo ist!

Nog tips?

Even een afdruk maken maken voor je het dif eruit haald, de pion lagers overzetten spelling controleren en weer een afdruk maken, als je het dif in de nieuwe asbuis zet, het probleem met de oude dana 30 is dat de shimmen achter de lagers zitten op het dif huis, je zou eigenlijk een paar pas lagers moeten hebben, maar kun je altijd nog doen als de afdruk niet goed is:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat zal jammer genoeg niet nodig zijn !

IPV 3.73 zit er in de vooras 18/49= 2:72

In de Dana44 achteras zit een 11/41= 3.73

Das weer lekker dan!

Kijk ik net in mijn vooras .........13/46= geen 4.10 maar een 3.54

Nog tips?

JA!! Bezoekje opticien, misschien.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep,was niet wat we dachten.

Alles mooi nieuw van binnen,dat wel

De vooras heb ik open gemaakt om het diff om te zetten in de Dana30 breedspoor.

Alleen toen ik ging kijken bleek dat het een 2.73 te zijn ipv 3.73.....

Wel heel lullig! Zoals je weet heb ik de assen ook niet open gehad. Nadat ik de cj8 heb gekocht nam jij de assen over maar volgens de vorige eigenaars. Dennis79 en Ab Noort zou er een 3.73 in moeten zitten. Dat hadden ze mij verteld.

Ik zal voor jou eens kijken of ik een 4.10 of 3.73 R&P voor een dana 30 LP vooras tegen kom.

Ook ik moet dan eens goed gaan kijken of het hier wel goed gaat komen. Ik dacht dus dat er een 3.73 in zat en vond de stap naar een 4.10 niet zo bijzonder groot maar nu is de stap dus van een 2.73 naar 4.10. Die stap is dus wel groot.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, daar dacht ik ook al aan, als jij van een 2.73 naar een 4.10 gaat.....

Ik ga voor de 3.73 omdat ik die ook al in de achteras heb..........das nu wél zeker!

De meeste smalspoorassen van die bouwjaren hebben ook 3.73, latere 3.54

(neem je niks kwalijk hoor)

Ik vind het gewoon kwalijk Walter. Want ik ging er echt vanuit dat er een 3.73 in zat. Nu dat niet zo is vind ik dat lullig. Vandaar dat ik graag wil helpen.

Wat kost een dergelijk setje nieuw?

En ik moet nu even rustig gaan rekenen hoe het met mijn overbrenging straks zal verlopen. Want dit is een behoorlijke stap vooruit en daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, we zijn allebij niet blij.

Maar ik vind heus wel een diffje,met 3.73 en anders moet er maar een nieuw setje op.

Jammer is het wel,maar ''shit happens''zullen we maar zeggen.

Het voordeel is dat veel van de smalspoorasjes met die overbrening rond rijden.

(Ben nu wel voorzichtig aan het denken om een Dana44 vooras te versmallen en te resplinen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, we zijn allebij niet blij.

Maar ik vind heus wel een diffje,met 3.73 en anders moet er maar een nieuw setje op.

Jammer is het wel,maar ''shit happens''zullen we maar zeggen.

Het voordeel is dat veel van de smalspoorasjes met die overbrening rond rijden.

(Ben nu wel voorzichtig aan het denken om een Dana44 vooras te versmallen en te resplinen)

Ik zat van de week op het amerikaanse autoforum. Daar was een man die eens in de 2 a 3 maanden een 40ft container met auto's naar Nederland haalt. Hij bood de loze ruimtes in de container aan op dat forum. Voor 75 euro kon je aan as of andere grote delen mee laten vervoeren.

Wie weet kom je een complete as tegen op ebay ofzo en kan je daar eventueel gebruik van maken.

Op marktplaats zit ook een man die adverteert die heel veel R&P's aanbied in verschillende verhoudingen. Wie weet heeft die een 3.73 liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach het is al laat en bijna Pasen....heb je dat ander topic nog gelezen?

Heb jij toevalig nog een foto van je Dana44 front axle die nu onder je CJ8 zit?

Ik zal eens wat foto's maken.

Als het goed is heb ik ook nog een dana 44 vooras liggen die al wat aangepast is. Komt uit de buurt van Breda vandaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...