Spring naar bijdragen

Xenon verlichting YJ


Daan
 Share

Recommended Posts

ik ga het ook doen,

maar waar moet je op letten..

je heb verschillende kleurtemperaturen, hoe hoger het nummer hoe "paarser" het licht.

(in de USA is zelfs 23000 te krijgen)

hoe dan ook kijk naar de aansluiting van je koplamp, H3/H4 etc...

daar moet je rekening mee houden, dan heb je nog mono en bi xenon.. (groot/ dim eventueel gecombineerd in dezelfde lamp) = uiteraard duurder..

wattage, 35 en 50 wat is volgens mij momenteel verkrijgbaar...

meer wat = ook duurder..

Ik ga het in de loop van het najaar in mijn XJ plaatsen, schijnt met 2 linkerhanden te kunnen...

er wordt erg veel aangeboden, probeer niet te goedkoop te zijn, en kijk naar de garantie, een enkeling geeft maar liefst 6 maanden (maar er zijner ook die gewoon 2 jaar geven)

wordt wellicht vervolgt...

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb setje van 149 euro met compleete bekabeling is in 5 min klaar

alleen plus en min van koplamp bol er heen en klaar

werkt perfect en veel meer licht

en het opstarten van de lampen is een leuk gezicht

en heb 1 jaar garantie zeggen ze

We verkopen de orginele Xenon van Pilote (met E-keur merk) prijs 215,-- (forum-prijs 199,--) ik heb ze in mijn Wagoneer gebouwd , dit zijn dezelfde koplampen als van Wrangler en Cherokee , mijn ervaring is goed , ik ben nachtblind , maar zie het nu een stuk beter.

Ik heb zelf de 6000K ingebouwd , je kunt natuurlijk ook de 8000k nemen die zijn wat blauwer.

pilotxenon.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de liefhebbers in de omgeving van Zwolle. Wij (Antiloop Wezep/MadMudder Offroadteam) zijn ook officieel dealer van Pilot Xenon.

Inbouw tegen geringe meerprijs (vriendenprijs voor Jeepers) Setprijzen vanaf € 199, 00

Voordeel van Pilot Xenon ten opzichte van andere aftermarket kits:

Degelijk produkt

2 jaar garantie op het hele systeem incl de lampen

waterdichte plug and play kabelsets

Oplossingen voor alle probleemgevallen

tevens perfecte led stadlichtjes voor een complete luxe uitstraling

leverbaar in alle kleuren 4000k (geel/wit)t/m 12000 k (paars)

Bel gerust voor info

038-3760077

0613062525

Hans Turksma

P.s. Let op Xenon is verslavend. 1 maal gemonteerd in je auto wil je niets anders meer in je 2e auto, bestelbus, motorfiets, scooter, werklampen enz. Je hebt zoveel meer zicht dat zelfs Hans Anders er droevig van wordt:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

xenon_overall.gif

Xenon verlichting geeft 3x zoveel licht als halogeen en heeft een 5 tot 8x langere levensduur dan de standaard autoverlichting.

Belangrijke punten:

- Met xenon wordt autorijden minder vermoeiend voor de ogen

- Geen bijtelling voor de meer-uitvoering 'verlichting' voor de zakenauto bij achteraf inbouw

- De verlichting is over te plaatsen naar uw volgende auto

- Makkelijk zelf te installeren

- Perfect helder wit lichtbeeld

- Geen hinderlijke schitteringen in het beeld

- Xenon verlichting geeft tot 3 maal meer licht

- Luxere uitstraling voor je auto

- Xenon verlichting heeft een lager stroom verbruik dan halogeen

- Langere levensduur dan halogeen

- APK goedgekeurd

- 12 maanden garantie

</SPAN>

ZEER EENVOUDIG TE MONTEREN (PLUG AND PLAY SYSTEEM)

Nu bij Remco

89,-

printpage2.jpg

Ik weet niet of het wat is, maar niet zo duur en 12 maanden garantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maar hoe zit het nou met de wettelijke eisen, zie hieronder, berichtje verkeer en waterstaat.

Aanpassing regels voor Xenon-verlichting

Nieuwsbericht | 21-07-2005

Vanaf 1 januari 2006 moeten auto's die achteraf zijn voorzien van gasontladingslampen (ook bekend als Xenonlampen) aan dezelfde eisen voldoen als auto's die hiermee standaard zijn uitgerust.

Om een Europese typegoedkeuring te kunnen krijgen, moeten auto's met dimlichten die een lichtsterkte hebben van meer dan 2000 lumen (doorgaans zijn dit gasontladingslampen) aan een aantal eisen voldoen. Dit om te vermijden dat deze felle lampen andere weggebruikers verblinden.

De auto dient onder meer over automatische niveauregeling voor de dimlichten te beschikken. Daardoor blijft bij wisselende belading de hoogte-instelling van de lampen hetzelfde. Ook moeten koplampsproeiers aanwezig zijn om verblinding door strooilicht uit koplampen met vuile glazen tegen te gaan.

Tot nu toe waren in Nederland deze toelatingseisen niet in de permanente eisen overgenomen. Omdat het logisch is dat de maatregelen tegen verblinding ook getroffen worden als achteraf gasontladingslampen of andere, even sterke lampen worden gemonteerd, komt deze verplichting er alsnog.

De overgangstermijn tot 2006 geeft eigenaren van auto's die achteraf met de genoemde lampen zijn uitgerust, de tijd om hun voertuigen aan te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar hoe zit het nou met de wettelijke eisen, zie hieronder, berichtje verkeer en waterstaat.

Aanpassing regels voor Xenon-verlichting

Nieuwsbericht | 21-07-2005

Vanaf 1 januari 2006 moeten auto's die achteraf zijn voorzien van gasontladingslampen (ook bekend als Xenonlampen) aan dezelfde eisen voldoen als auto's die hiermee standaard zijn uitgerust.

Om een Europese typegoedkeuring te kunnen krijgen, moeten auto's met dimlichten die een lichtsterkte hebben van meer dan 2000 lumen (doorgaans zijn dit gasontladingslampen) aan een aantal eisen voldoen. Dit om te vermijden dat deze felle lampen andere weggebruikers verblinden.

De auto dient onder meer over automatische niveauregeling voor de dimlichten te beschikken. Daardoor blijft bij wisselende belading de hoogte-instelling van de lampen hetzelfde. Ook moeten koplampsproeiers aanwezig zijn om verblinding door strooilicht uit koplampen met vuile glazen tegen te gaan.

Tot nu toe waren in Nederland deze toelatingseisen niet in de permanente eisen overgenomen. Omdat het logisch is dat de maatregelen tegen verblinding ook getroffen worden als achteraf gasontladingslampen of andere, even sterke lampen worden gemonteerd, komt deze verplichting er alsnog.

De overgangstermijn tot 2006 geeft eigenaren van auto's die achteraf met de genoemde lampen zijn uitgerust, de tijd om hun voertuigen aan te passen.

Deze regeling klopt inderdaad; geldt echter voor voertuigen met een kentekenregistratie van na 1 januari 2006. Voertuigen met een kenteken registratie van voor 1 januari 2006 behoeven daarom niet uitgerust te worden met sproeiers en automatische regeling.

Waar wel opgelet moet worden is dat het beeld dat de koplamp geeft bij een APK keuring wel klopt. Geeft de lamp geen goed beeld (wat bij sommige budgetkitjes voorkomt) dan resulteert dit in een APK afkeur.

Mvg Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig betekend "plug and play" dat het ook eenvoudig even eruit kan..:yes:

Maar natuurlijk is een onjuist lichtbeeld ook hinderlijk voor tegenligers. Dus wel zaak om daarop te letten.

Zo weet ik een adresje in China waar xenon zéér goedkoop is. Een H7 ombouwset onder de 60 euro. Maar je vraagt je daarbij wel af hoe de kwaliteit is enzo...

H4 voor minder dan $100: klik

Doe er mee wat je wilt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ze gehad van Pearl (ook van de Pilot fabriek). Neem geen blauwe maar witte kleur (6000 k ?), staat wel zo netjes.

Kies niet voor de bi-xenon, als je zonder licht rijdt en toch wilt seinen dan doen je lampen bijna niks.

Gewoon Xenon met halogeen grootlicht is beter.

Gaf bij mij wel storingen: lampen gingen niet tegelijk uit, vaak viel er 1 lamp uit veel ellende dus alles eruit getrokken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...