Spring naar bijdragen

Onderhoud Jeep


Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en besluit dus maar om hier mijn eerste bericht te plaatsen. Hoop dat ik dit niet helemaal op de verkeerde plaats zet, maar dan hoor ik het vast wel ;)

Ik heb sinds juni een Jeep Grand Cherokee 4.0i Limited 1998 en rij er met onwijs veel plezier in. Na er nu even mee gereden te hebben zijn er een aantal zaken die nagekeken moeten worden en ik heb geen idee waar ik het beste heen kan gaan. Ik loop nu tegen de volgende dingen aan:

  • Ruitenwisser achter moet vervangen worden;
  • Koelvloeistof moet ik erg vaak bijvullen;
  • ABS lampje gaat nu soms aan (waarom is dit?);
  • Ashoes (links voor) zit los;
  • Als ik rem schokt 'ie (heeft dit met de abs te maken?);
  • De banden, wat is een normale oppomp-frequentie? Ik heb ze nu twee keer in een maand op moeten pompen...

Wellicht heeft iemand tips, of een adres ergens in de buurt van Gouda waar ik heenkan.

Alvast bedankt!

Greetz,

Marit

:yes:

bewerkt door Marit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

O-Ooow... :yes: dat hoort niet zo

... zover was ik ook al ;)

Oh, en de remmen piepen ook, als ik stilsta en de rem laat opkomen klinkt het erg indrukwekkend. Weet niet of dit een gratis feature is ofzo, nog nooit een Jeep gehad, dus als iemand ideeen, tips, suggesties heeft, let me know... please.

bewerkt door Marit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruitenwisser vervangen kan je zelf, dacht ik. Banden vervangen of controleren kan iedere bandenboer. Ik heb ze dit jaar nog niet op hoeven pompen. Koelvloeistof vaak bijvullen? Dan moet ie ergens lekken, hoop ik. ABS lampje brandt alleen als je hem start, daarna gaat ie uit als het goed is. En als ik op slecht wegdek met grind oid rem dan schokt/trilt mijn rempedaal ook. Dat is normaal. Staat ook in het Owners Manual als je dat er bij hebt gehad. En anders zijn misschien je schijven krom. Das minder...leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ashoes kun je als hij alleen los zit vastmaken en als hij gescheurd is moet die vervangen worden en heel snel anders kun je dadelijk ook je homo kineet vervangen is zelf te doen er staat een how to op dit forum het enige lastige is dat je bouten waar het hub lager mee vast zit erg vast zitten .Als je het laat doen ben je gauw 4 honderd euro lichter.

materiaalkosten is het niet ongeveer 20 euro voor een universele ashoes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en besluit dus maar om hier mijn eerste bericht te plaatsen. Hoop dat ik dit niet helemaal op de verkeerde plaats zet, maar dan hoor ik het vast wel :thumbsup:

Ik heb sinds juni een Jeep Grand Cherokee 4.0i Limited 1998 en rij er met onwijs veel plezier in. Na er nu even mee gereden te hebben zijn er een aantal zaken die nagekeken moeten worden en ik heb geen idee waar ik het beste heen kan gaan. Ik loop nu tegen de volgende dingen aan:

  • Ruitenwisser achter moet vervangen worden;
  • Koelvloeistof moet ik erg vaak bijvullen;
  • ABS lampje gaat nu soms aan (waarom is dit?);
  • Ashoes (links voor) zit los;
  • Als ik rem schokt 'ie (heeft dit met de abs te maken?);
  • De banden, wat is een normale oppomp-frequentie? Ik heb ze nu twee keer in een maand op moeten pompen...

Wellicht heeft iemand tips, of een adres ergens in de buurt van Gouda waar ik heenkan.

Alvast bedankt!

Greetz,

Marit

:worshippy:

Hoi Marit! Allereerst gefeliciteerd met je auto!

Ik heb dezelfde (ook zelfde kleur zo te zien) van '97. Ik weet dat er in de buurt van Den Haag/R'dam aantal goede mensen zijn, da's niet zo ver bij Gouda vandaan. ( even zoeken op het forum, weet niet de namen/adressen) Zelf heb ik de kleine mankementjes die jij opschrijft nog niet meegemaakt. In mijn banden zit stikstof, dus hoef ik nooit lucht bij te doen. Succes en veel rijplezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...