Spring naar bijdragen

Welke onderdelen? Wie kan me helpen?


FrankieV
 Share

Recommended Posts

Het zou mooi zijn als ik wat hulp kon krijgen met het bestellen van alle onderdelen die ik nodig heb voor het ombouwen van mijn assen. Gaat van 3.07 naar 4.11; dus een carrier heb ik ook nodig. Ik zou alles willen bestellen bij 4WD.com in de US. Gaat om een YJ uit 1992

Het volgende lijstje heb ik opgekregen wat zou ik zou moeten bestellen:

Kroon/Pignon 4.10 Vooras (Superior of Alloy?)

Kroon/Pignon 4.10 Achteras (Superior of Alloy?)

Carrier Vooras (Welke; er staan er meerdere?)

Carrier Achteras (Welke; er staan er meerdere?)

Inst. Kit Vooras (Ik vind alleen Alloy Overhaul kit)

Inst Kit Achteras (Ik vind alleen Alloy Overhoul kit)

Diff Lagers Voor??

Diff Lager Achter??

Keerring Diff Voor??

Keerring Steekas Achter??

Keerring Disconnect Vooras??

Is er ipv de Alloy overhaul kit, geen kit bij 4WD die alles hierboven omvat?

Kortom, wie kan mij helpen om het 4WD-lijstje kompleet te maken zonder dat ik de foute of te weinig spullen bestel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

r&p D35 #D35411S

r&p D30 #D30410S

carrier D35 #43218

carrier D30 #706008x

D35 install kit #352049

D30 install kit #352032

in de install kits zitten de benodigde lagers, shims, pinion seals, bouten/moeren, crush sleeve, locktite en controlepasta.

De keerringen voor in de asbuis zitten er niet bij, maar hoeven ook niet persé vervangen te worden als ze niet lekken...

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou mooi zijn als ik wat hulp kon krijgen met het bestellen van alle onderdelen die ik nodig heb voor het ombouwen van mijn assen. Gaat van 3.07 naar 4.11; dus een carrier heb ik ook nodig. Ik zou alles willen bestellen bij 4WD.com in de US. Gaat om een YJ uit 1992

Het volgende lijstje heb ik opgekregen wat zou ik zou moeten bestellen:

Kroon/Pignon 4.10 Vooras (Superior of Alloy?)

Kroon/Pignon 4.10 Achteras (Superior of Alloy?)

Carrier Vooras (Welke; er staan er meerdere?)

Carrier Achteras (Welke; er staan er meerdere?)

Inst. Kit Vooras (Ik vind alleen Alloy Overhaul kit)

Inst Kit Achteras (Ik vind alleen Alloy Overhoul kit)

Diff Lagers Voor??

Diff Lager Achter??

Keerring Diff Voor??

Keerring Steekas Achter??

Keerring Disconnect Vooras??

Is er ipv de Alloy overhaul kit, geen kit bij 4WD die alles hierboven omvat?

Kortom, wie kan mij helpen om het 4WD-lijstje kompleet te maken zonder dat ik de foute of te weinig spullen bestel?

Hoi FrankieV

Met een carrier bedoel je het diff, huis? Ik kan niet in je beurs kijken maar heb je er over nagedacht om een locker tenemen. Ik stond een 1,5 jaar geleden voor de keus of een nieuw diff. of een locker die meer kost.

De oude was ietsie stuk, ben toch voor de locker gegaan, dan heb je gelijk een nieuw binnen boeltje met lagers. En nu heb ik Alloy assen 30 spline deze worden ook met lagers en saels geleverd.

groete ed.

post-3005-12873019699206_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi FrankieV

Met een carrier bedoel je het diff, huis? Ik kan niet in je beurs kijken maar heb je er over nagedacht om een locker tenemen. Ik stond een 1,5 jaar geleden voor de keus of een nieuw diff. of een locker die meer kost.

De oude was ietsie stuk, ben toch voor de locker gegaan, dan heb je gelijk een nieuw binnen boeltje met lagers. En nu heb ik Alloy assen 30 spline deze worden ook met lagers en saels geleverd.

groete ed.

Wat zou ik dan extra moeten nemen, en wat heb ik uit bovenstaand lijstje niet nodig? (Ook even in $).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

r&p D35 #D35411S

r&p D30 #D30410S

carrier D35 #43218

carrier D30 #706008x

D35 install kit #352049

D30 install kit #352032

in de install kits zitten de benodigde lagers, shims, pinion seals, bouten/moeren, crush sleeve, locktite en controlepasta.

De keerringen voor in de asbuis zitten er niet bij, maar hoeven ook niet persé vervangen te worden als ze niet lekken...

suc6

JeePee,

Ik moet eigenlijk alle onderdelen aanleveren van het lijstje. En ik wil het natuurlijk in 1x goed doen.

Welke zijn dat bij 4WD? Sorry, maar ik zie door de bomen het bos niet meer bij 4WD. Ik ben bang dat ik de verkeerde spullen bestel.

bewerkt door FrankieV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

r&p D35 #D35411S

r&p D30 #D30410S

carrier D35 #43218

carrier D30 #706008x

D35 install kit #352049

D30 install kit #352032

in de install kits zitten de benodigde lagers, shims, pinion seals, bouten/moeren, crush sleeve, locktite en controlepasta.

De keerringen voor in de asbuis zitten er niet bij, maar hoeven ook niet persé vervangen te worden als ze niet lekken...

suc6

D35410s en D30410S --> Overbrenging 4.10 en 4.11? Is dat geen probleem? Verschillend?

bewerkt door FrankieV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is reverse rotation?

Als ik op YJ zoek geeft 4WD inderdaad:

D35411S bij gegevens: 1987-06 Wrangler

D30410S bij gegevens: 1972-86 CJ ?????

Is dat wel goed?

Heeft iemand bovenstaande configuratie al eens besteld?

bewerkt door FrankieV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

D35410s en D30410S --> Overbrenging 4.10 en 4.11? Is dat geen probleem? Verschillend?

Nee dat is geen probleem de 4.10 zit voor en de 4.11 zit achter. Waar je wel naar moet kijken is naar de achter diff. je heb 2 verschillende de std of een Track lok. Als je een kale carrier neemt moet je wel je gear set (tandwieltjes in het diff) kunnen over zetten, de 706008x = std en de 707243x = Track lok. als je de diff. achter open maakt kun je het zien wat voor type je heb. Van de foto uit het eerdere berichtje kun je de track lok zien.

En wat wil je met deze verhouding, is het voor opde weg en het trekken van een aanhanger of voor off road, het is best lastig om de goede keus te maken wat je moet kopen. Heb je de diff,s al open gehad? kijk eens naar de olie hoe deze er uit ziet en haal je hand eens door de bodem om te kijken wat voor slijtage beeld je nu heb, voor dat je delen over gaat zetten. Het kan zijn dat het boeltje niet zo best meer is, Het zou zonde zijn als je allen een kale carrier heb gekocht en je gear set is niet goed meer.

veel suc6

groete ed.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat is geen probleem de 4.10 zit voor en de 4.11 zit achter. Waar je wel naar moet kijken is naar de achter diff. je heb 2 verschillende de std of een Track lok. Als je een kale carrier neemt moet je wel je gear set (tandwieltjes in het diff) kunnen over zetten, de 706008x = std en de 707243x = Track lok. als je de diff. achter open maakt kun je het zien wat voor type je heb. Van de foto uit het eerdere berichtje kun je de track lok zien.

En wat wil je met deze verhouding, is het voor opde weg en het trekken van een aanhanger of voor off road, het is best lastig om de goede keus te maken wat je moet kopen. Heb je de diff,s al open gehad? kijk eens naar de olie hoe deze er uit ziet en haal je hand eens door de bodem om te kijken wat voor slijtage beeld je nu heb, voor dat je delen over gaat zetten. Het kan zijn dat het boeltje niet zo best meer is, Het zou zonde zijn als je allen een kale carrier heb gekocht en je gear set is niet goed meer.

veel suc6

groete ed.:P

Is er een manier om te zien (of testen) of je een track lok diff hebt, zonder het diff te openen? Ik moet nl. nog met de Jeep op vakantie:)

Diffs heb ik pas geopend, gereinigd en nieuwe Castrol op gedaan. Ze zagen er goed uit. Voorzijde perfect, achterzijde zilverkleurige olie, maar niet veel gruis op de bodem. Hoe doen jullie dat dan? Gear set overzetten of nieuwe bestellen? Ik ben toch niet de eerste die dit doet? ;)

De verhouding 4.10 heb ik (hoop ik) zorgvuldig overwogen. Zie een ander draadje door mij geopend. Keuze was tussen 4.10 en 4.56. Uiteindelijk voor 4.10 gekozen ivm hoog toerental bij snelweggebruik. Wordt ook een Caravan mee getrokken (4e versnelling). Dat gaat eigenlijk nu ook al zonder problemen.

Oke, hier heb ik wat gevonden. Toevallig van 4WD boek (uit 1999). Dana 30 en 35 voor YJ.

http://www.shortwheelbase.com/www/tech_dana_30_front_disco.htm

http://www.shortwheelbase.com/www/tech_dana_35_rear.htm

Welke Part# moet ik nu bestellen om de diffs volledig in orde te maken?

En wat kan ik zonder problemen overzetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge ;)

Op het achterdiff. behoort en type plaatje te zitten met 2 boutjes opde cover geschroefd, bel dan even naar Tiel BS Parts ik denk dat hun je wel kunnen zegge wat er inzit met het nummer van het typeplaatje.

groete ed.

Goede Middag Green bear,

Natuurlijk zit er nergens een type plaatje:whistle:. De overbrenging is zeker 3.07. Dit heb ik vorig jaar geteld bij het olieverwisselen. Volgens mij is het ook geen Tracklok en geen LS. Volgens internet moet in de Dana30 Front Disconnect axle een "Reverse Rotation" P&G gebouwd worden.

Dit is mijn bestellijstje zover:

Part# 352032 Alloy USA D30 Ring & Pinion Overhaul Installation Kit

Part# 352049 Alloy USA D35 Ring & Pinion Overhaul Installation Kit

Part# D30410RS Superior Axle 4.10 R&P Set (Reverse Rotation?)

Part# D35411S Superior Axle 4.11 R&P Set

Part# 43218 D35 Standard Differential Carrier (17)

Part# 706008X D30 Standard Differential Carrier (25)

Part# Jeep08 Wrangler/CJ Catalog (’76-’08):P

Wie kan mij vertellen of bovenstaand lijstje kompleet is, zodat ik het diff niet meer open hoef te maken? Gear setje, wel of niet?

Reverse Rotation, wat is dat? En... heb ik dat nodig voor de Dana30? Geen keeringen of lagers vergeten?

Groeten Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede Middag Green bear,

Natuurlijk zit er nergens een type plaatje:whistle:. De overbrenging is zeker 3.07. Dit heb ik vorig jaar geteld bij het olieverwisselen. Volgens mij is het ook geen Tracklok en geen LS. Volgens internet moet in de Dana30 Front Disconnect axle een "Reverse Rotation" P&G gebouwd worden.

Dit is mijn bestellijstje zover:

Part# 352032 Alloy USA D30 Ring & Pinion Overhaul Installation Kit

Part# 352049 Alloy USA D35 Ring & Pinion Overhaul Installation Kit

Part# D30410RS Superior Axle 4.10 R&P Set (Reverse Rotation?)

Part# D35411S Superior Axle 4.11 R&P Set

Part# 43218 D35 Standard Differential Carrier (17)

Part# 706008X D30 Standard Differential Carrier (25)

Part# Jeep08 Wrangler/CJ Catalog (’76-’08);)

Wie kan mij vertellen of bovenstaand lijstje kompleet is, zodat ik het diff niet meer open hoef te maken? Gear setje, wel of niet?

Reverse Rotation, wat is dat? En... heb ik dat nodig voor de Dana30? Geen keeringen of lagers vergeten?

Groeten Frank

Part#706935x diff. gaer set (4) $69.50.

Part#40027 thrust washer (4a) $0.75.

Dit is voor de vooras erbij dan heb je alles van het diff, nieuw, en niet veel meer koste. ALS HET KAN?? toch ff kijken in de achteras vang de olie op in een schone bak dan kan je de olie gewoon terug doen.

Kijk of het figuur 4 (track lok) is of figuur 17 std diff is.

suc6

groete ed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Part#706935x diff. gaer set (4) $69.50.

Part#40027 thrust washer (4a) $0.75.

Dit is voor de vooras erbij dan heb je alles van het diff, nieuw, en niet veel meer koste. ALS HET KAN?? toch ff kijken in de achteras vang de olie op in een schone bak dan kan je de olie gewoon terug doen.

Kijk of het figuur 4 (track lok) is of figuur 17 std diff is.

suc6

groete ed.

Ed, als ik het goed heb begrepen omschrijf je boven een komplete gear set met washers voor de Dana30.

Als het achterdiff een standaard diff is komt er voor de Dana35 ook zo'n koplete set bij?

Part#707247x en #42078. Correct?

Geen as-keeringen?

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ed, als ik het goed heb begrepen omschrijf je boven een komplete gear set met washers voor de Dana30.

Als het achterdiff een standaard diff is komt er voor de Dana35 ook zo'n koplete set bij?

Part#707247x en #42078. Correct?

Geen as-keeringen?

Frank

KLOPT Frank ;)

as-keeringen DOEN en zit de lagers wel in de overhaul kit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frank .

Heb nog iets voor je, met een andere verhouding klopt je Km teller niet meer.

Als het goed is zou dit de verhouding moeten wezen met de bandenmaat.

36 tands met 31" banden part#52067636.

35 tands met 32" banden part#52067635.

34 tands met 33" banden part#52067634.

Of vraag het ff weer in TIEL die kunnen het zo voor je omrekenen, mijn teller wijkt +- 20 km af .;)

:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou mooi zijn als ik wat hulp kon krijgen met het bestellen van alle onderdelen die ik nodig heb voor het ombouwen van mijn assen. Gaat van 3.07 naar 4.11; dus een carrier heb ik ook nodig. Ik zou alles willen bestellen bij 4WD.com in de US. Gaat om een YJ uit 1992

Het volgende lijstje heb ik opgekregen wat zou ik zou moeten bestellen:

Kroon/Pignon 4.10 Vooras (Superior of Alloy?)

Kroon/Pignon 4.10 Achteras (Superior of Alloy?)

Carrier Vooras (Welke; er staan er meerdere?)

Carrier Achteras (Welke; er staan er meerdere?)

Inst. Kit Vooras (Ik vind alleen Alloy Overhaul kit)

Inst Kit Achteras (Ik vind alleen Alloy Overhoul kit)

Diff Lagers Voor??

Diff Lager Achter??

Keerring Diff Voor??

Keerring Steekas Achter??

Keerring Disconnect Vooras??

Is er ipv de Alloy overhaul kit, geen kit bij 4WD die alles hierboven omvat?

Kortom, wie kan mij helpen om het 4WD-lijstje kompleet te maken zonder dat ik de foute of te weinig spullen bestel?

Zowel in Nederland als in belgie worden dana 30 en dana 35 assen aangeboden met een 4.10 overbrenging erin voor rond de 600 euro. Is dat geen oplossing?

Tis zeker een goedkopere oplossing. Assen eronder en klaar is kees. Bij de nieuwe set die jij gaat bestellen in de states moet je ook iemand hebben die alles gaat inbouwen en afstellen en volgens mij ben je alleen met de aanschaf van dit alles incl transport en de altijd oh zo leuke BTW en Invoerrechten meer kwijt als 600 euro.

Tis maar een idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel in Nederland als in belgie worden dana 30 en dana 35 assen aangeboden met een 4.10 overbrenging erin voor rond de 600 euro. Is dat geen oplossing?

Tis zeker een goedkopere oplossing. Assen eronder en klaar is kees. Bij de nieuwe set die jij gaat bestellen in de states moet je ook iemand hebben die alles gaat inbouwen en afstellen en volgens mij ben je alleen met de aanschaf van dit alles incl transport en de altijd oh zo leuke BTW en Invoerrechten meer kwijt als 600 euro.

Tis maar een idee.

Klopt Michel, maar ut inbouwen kost me niets.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frank .

Heb nog iets voor je, met een andere verhouding klopt je Km teller niet meer.

Als het goed is zou dit de verhouding moeten wezen met de bandenmaat.

36 tands met 31" banden part#52067636.

35 tands met 32" banden part#52067635.

34 tands met 33" banden part#52067634.

Of vraag het ff weer in TIEL die kunnen het zo voor je omrekenen, mijn teller wijkt +- 20 km af .;)

:lol:

Inderdaad Green bear, is een goed idee om erbij te bestellen. Rij nu rond met 33" banden en de km teller klopt dus niets van. Ga ik naar kijken:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Michel, maar ut inbouwen kost me niets.;)

Ok duidelijk maar dan zou ik persoonlijk naar 4.56 gaan. Want stel je gaat toch een keer naar grotere banden toen dan zit je gelijk goed. Met 4.10 kom je nu goed weg met je huidige setup maar wie weet verander je ooit en dan is die 4.10 weer te klein eigenlijk. En die 4.56 kost je niks extra's. Is net zo duur als de 4.10

Ik was 1 week geleden bij http://www.jeepee-center.nl/ en hij gaf mij het advies om met mijn 34 inch banden naar zeker een 4.56 te gaan.

ik zou zeggen bel hem zelf eens en vraag hem wat zijn advies zou zijn.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...