Spring naar bijdragen

amc versus chevy


aitze
 Share

Recommended Posts

Nou daar is hij dan;) smartlap amc in de groppe chevy boppe???

Ik zou het wel eens leuk vinden om de mening van jeepers te horen over het kloppende hart in het vooronder van laat ik dan maar zeggen DE JEEP:lol:.

Op dit forum zijn alle mogelijke variaties van probleem motoren al voor bij gekomen, revisie, H.E.I. ontstekingen, moeilijke carburateurs, vliegwiel problemen, startmotoren die hun werk niet doen, tandwielen van onstekingen die op worden gevreten

Wat vind men nu van AMC is het echt goed spul of deugt er niks van:ohmy:, is Chevy dan ook een optie.

JEEP is gewoon een samengestelde wagen waarom dan nooit een chevy blok er in:lol:, ik begrijp daar dus niks van en heb ik het dus zelf maar gedaan.

Het zal dan wel nooit geboterd hebben tussen deze twee, maar je weet het nooit, wat niet is kan nog komen.

nou jeepers ik wil het wel eens weten en dan graag wel eerlijk, want we willen op dit forum geen opschepperij over AMC, en dan op evenementen deze motor af lopen te kraken:lol:

nou dooooooooeeei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het allemaal mooi speelgoed!:D

Dat gezeur altijd, Een MOPAR man moet geen GM, een GM man moet geen MOPAR. En beide motten geen AMC(als ze er al is van gehoord hebben, (Jan Kaas):thumbsup:)

Een maatje van me heeft 2 chevy's, ik vindt het ook leuk spul zeker de 383 stroker die we nog van z'n Suburban naar z'n Camaro over moeten lepelen. Maar ook de 6 cilinder 258 van mijn Jeep vindt ie te gek. Ik help hem, hij helpt mij.

Elke motor heeft z'n voor en nadelen. ook GM heeft kalote carbs op z'n blokken gezet, neem de Rochester carb. op de 350 blokken uit midden jaren 70, leuk ding hoor als tie nog goed is maar het gekloot begint pas echt als tie aan revisie toe is. pfff. wat een etter van een Carb. Dan kan je zeuren over bijv. de Carter carb's op de AMC 6 cilinders, maar dat is een verademing vergeleken bij die Rochesters 4bbl's.

Maar goed ik denk dat de AMC v8's zich ook wel bewezen hebben op betrouwbaarheid. Maar net als de GM blokken geldt dat er wel is zwakke componenten op hangen. D'r zijn een paar meer GM blokjes gebouwd dan AMC blokjes, dus de ontwikkeling zal uiteindelijk beter zijn. Maar dat lijkt me logisch. Maar als ik zou moeten(KUNNEN;)) kiezen tja....??!?!?! Moeilijk, moeilijk....:bye1:

de een wil het zo orgineel mogelijk, de ander kan het geen reet schelen. Mij is het om het even:thumbsup::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een amc 360 in mijn cj7 en deze wordt nu vervangen door een chevy 350.

Ik wou mijn jeep zo lang mogelijk "origineel" houden maar ben daar nu van afgestapt.

Een chevy blok heeft een aantal voordelen.

* Lichter

* Goedkoper

* veel meer onderdelen te vinden

* Onsteking (HEI) zit achter op het blok ipv van vooraan bij amc

* Olie pomp en oil pickup zijn beter dan een amc blok (zitten achter in het carter)

* Je hebt een uitgebreide keuze aan bakken (automaat) + adapters voor je jeep tussenbak

* Motorsteunen en conversie radiatoren zijn makkelijk te vinden.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat een amc blok slecht is. Maar als je van nul moet beginnen voor een v8 ombouw zou ik voor chevy gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spullen voor een Chevy blok zijn goedkoper als spullen voor een AMC blok, vanwege het vraag en aanbod mechanisme.

Over die "merken discussies". Er is geen slecht spul, anders zou het merk niet meer bestaan. Dus is het puur voorkeur en kennis (onbekend maakt onbemind).

Ik heb zelf een Chevy 350 in mijn CJ7 hangen. Is dat beter als een AMC258? Geen idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 2 amc-v8 ten en een 4.0 uit elkaar te hebben zien vallen zeg ik:

chevy Boppe:whistle:

:thumbsup::bye1:

Van jou kan ik het me helemaal voorstellen.. en als ik je koffiemachien hoor pruttelen in die Blazer geef ik je nog groot gelijk ook.

...wel leuk dat je nog wel een AMC-tik hebt. (in je hoofd dan :D )

Persoonlijk zou ik niet echt problemen hebben met een V8 small block voorin, al heb ik met de doorontwikkelde lijn-6 van AMC totaal geen narigheden gehad.

Ben het dan ook helemaal met Ron eens. :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor alle "ik wil mijn Jeep een Jeep houden" redeneringen een kleine qoute van de NOVAK conversions website:

7. "I'd like to install a Jeep / AMC engine so that it is consistently all Jeep parts."

Ok. If you are really going to stick to this conjured rule, than you will need to ditch these factory supplied components:

GM

Hydramatic transmissions

Buick engines

Chevrolet engines

Saginaw power steering

Steering columns

Ford

Starters

Ignition systems

Warner transmissions

Tremec transmissions

Chrysler

Torqueflite transmissions

Renault

Renix EFI control systems

Good luck with that.

Ik zou als ik voor een compleet nieuw blok moest gaan twijfelen tussen de GM 5,7 V8 en de 4,3V6 beide vanwege prijs/beschikbaarheid van beide de onderdelen en de motoren zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb geen ervaring met Chevy motoren.

Wel met m'n AMC 258 uit '82 en ben er tevreden mee.

Voordat m'n 258 aan revisie toe was, had deze ruim 180.000 miles (288.00km) gelopen.

Enne ... de krukas was nog als nieuw en is later omgebouwd naar het gereviseerde blok.

Da's niet slecht voor zo'n blokkie. Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb vorige maand ook een chevy v8 gekocht om deze tzt in te gaan bouwen in de cj. Reden dat ik voor chevy heb gekozen is puur om het feit dat de onderdelen en revisiedelen zeer goedkoop te krijgen zijn. Een amc had makkelijker geweest om op de th400 te zetten, nu maak ik zelf een nieuwe adapter. is wat meer werk maar ach......anders ga ik me weer vervelen in de vakantie :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...