patrick4wd Geplaatst July 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2008 (bewerkt) De accu van mijn auto loopt leeg als de auto een dagje niet gebruikt wordt. We hebben gemeten en ergens loopt er 3.5 Ampere stroom weg, dit gaat om de minuut ongeveer. (1 minuut ontlading, 1 minuut niets aan de hand) Er is wel een klik te horen, dus ik denk dat ergens een relais aan/uit gaat. Volgens mij aan de rechtervoorkant van de auto onder de motorkap(in rijrichting gezien) Er zit naast het luchtfilter een zwarte kast waar erg veel bedraging in gaat. We denken dat het ..mogelijk.. hieraan/ in ligt. Waar is deze kast voor mogelijk vacuum voor de deuren?? Of iets anders.. Wie kent dit probleem of weet wat er aan de hand kan zijn!! Mijn auto is een 2.5 TDs uit 1995. Ik heb helaas nog geen werkplaatshandboek voor een TD kunnen vinden... ( En zekeringen (onderde motorkap) zijn gecontroleerd en gaf geen resultaat.. July 6, 2008 bewerkt door patrick4wd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2008 (bewerkt) Hallo Jeeper. Je kan beginnen met localiseren van de drain via de zekeringen. In de motorruimte zit een box en binnen onder/naast het stuurwiel. steeds een zekering eruit halen en over de contacten in de box meten. Dit is met een testlamp 12 volt te doen (is veilig). Of dit is met een multimeter te doen op voltstand ,maar ook op amperestand. (let dan op max waardes). De zwarte kast die je bedoelt is de ECU (boordcomputer) en er is geen vacuum voor deuren naar mij weten. Er zijn bekende drains,zoals binnenverlichting etc. Electrische raammotor en/of stoelverstellingsmotor. 3.5 amp is behoorlijk, dus ik denk meer aan een motor ,een relais,een kortsluiting,dan een lampje. Vertel ons de ervaringen met de zekeringentest. July 6, 2008 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2008 Zoals Wim zegt, alle zekeringenposities met multimeter controleren, ook die binnen zitten. Weten in welk circuit de lekstroom zit maakt het een stuk makelijker zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2008 Zoals Wim zegt, alle zekeringenposities met multimeter controleren, ook die binnen zitten. Weten in welk circuit de lekstroom zit maakt het een stuk makelijker zoeken. Right. Ik heb in oude usa posts gezocht van diverse forums en er kan ook problemen zitten in de relais.(startrelais en/of voorgloeirelais) Een steeds eruit halen en dan kijken of de drain kleiner wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst July 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2008 gaat je electrische antenne wel omlaag? dat is bij mij een oorzaak geweest van een aantal keer lege accu. motorthe blijft eraan trekken als ie vast zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrick4wd Geplaatst July 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2008 Ik heb alle zekeringen onder de motorkap gecheckt... die zijn in orde, de zekeringen die (onder) bij de pedalen zitten, nog niet.. Ik ga morgen maar weer eens verder kijken wat dit kan zijn, heb wel slecht werkende electrisch raam rechts, die (ooit) niet meer omhoog wilde. WAT WEL opviel was dat er een TIK, (als in een relais) te horen is waarna de stroom-drain begint, maar je hoor weer geen "klik - tik" als de drain stopt... Had al eerder een tip gekregen dat het de airco zou kunnen zijn, maar dat maakt (blijkt nu) niets uit... Wie meer tips heeft, ik hoor het graag!! En allen; uiteraard dank voor de tips sofar! Patrick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrick4wd Geplaatst July 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2008 HEY!! ik heb (nog) geen radio ingebouwd, maar de antenne zit wel (diep) in het spatbord... dat is dus het eerste waar ik naar ga kijken morgen, heeft dat ding een eigen realis/ zekering? welke is dat dan? (ben nog steeds aan het klooien zonder vraagbaak...) Patrick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst July 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2008 er zit een zekering voor de Antenne onder de stuurkolom. die kun je trekken en kijken of er dan geen stroom meer loopt, mocht het niet helpen gewoon met 2 man kijken (1 met meter op de accu en de andere de ene zekering na de andere trekken) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zwieber66 Geplaatst July 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2008 Ik denk sterk aan de elektrische antenne. Dat ding trok bij mij in een halve dag de accu leeg. Onder de stuurkolom heb ik geen zekering kunnen vinden, die zat gewoon in de kast onder het dashboard, linksonder (2,5 td bouwjaar '95) Grt. SJ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst July 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2008 Antenne is ook mijn eerste gedachte. Zodra het relais oververhit raakt schakelt de thermische beveiliging hem uit. En zodra die een beetje is afgekoeld begint het opnieuw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrick4wd Geplaatst July 7, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2008 kijk daar heb ik wat aan... straks aan het werk, het relais kan dus het probleem veroorzaken?! weet iemand waar deze zich bevind, ik neem aan in de buurt van de antenne? vast dank! Patrick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst July 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2008 Niet bij de antenne, maar er IN. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrick4wd Geplaatst July 7, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2008 Ik begrijp dus dat deze in de motor van de antenne geplaatst is... nou .. eens kijken hoe ik daar bij kan komen... thanks! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MCJeep Geplaatst July 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2008 Ik begrijp dus dat deze in de motor van de antenne geplaatst is...nou .. eens kijken hoe ik daar bij kan komen... thanks! http://jeepforum.nl/showthread.php?t=10538 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2008 Hallo. De electrische antenne heeft een eigen zekering. Onder het dashboard in de zekeringenkast even eruit halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan666 Geplaatst July 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2008 Avé , beetje laat maar niet minder gemeend. Zelf de zekering nooit kunnen vinden, maar had hetzelfde probleem. Rechts voor het showkapje bij t voeteneind van de passagier loshalen. Zie je een stekkerblok ( en de antenne kabel ) naar je spatbord lopen. Kan je hem daar uitstekkeren / saboteren. Maar, een vrij eenvoudige manier om te checken, zoek een stil plekje en leg je oor tegen het spatbord waar de antenne zit. Hoor je hem brommen, is het de motor van de antenne. Je kan hem ook uitstekkeren bij de antenne, Wielkast-kappen losmaken ( die plastic dingen ) Kan je nét met je hand bij de stekker komen, goeie kans dat je ook een warme antenne motor vastpakt dan. Mvg, Stefan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.