Spring naar bijdragen

Fout code's uitlezen YJ 92


Recommended Posts

Hallo allemaal

Ik lees al een tijdje over fout code's, nu ben ik opzoek waar ik die kan

uitlezen en hoe ? heb onder de kap gekeken en vind wel de computer

maar kan verder niks vinden ook niet onder het dashbord.

Is er wel een uitlezing bij een YJ van 92 met een 4 pitter.

groete ED

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk hier eens :

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=7735

Kortweg:

Met de contactsleutel van UIT ( eerste stand na stuurvergrendeling ) naar AAN ( als je dashboard-lampjes gaan branden ; niet starten )

AAN-UIT-AAN-UIT-AAN ( binnen 5 seconden ) dan een paar seconden wachten.

Daarna zou je check engine lampje moeten gaan knipperen.

Elke reeks knippers is een getal. Elke twee getallen zijn een code.

Het begint vaak met 12 ( accu losgeweest ) en eindigt met 55 ( end of codes )

Het heeft mij heel wat pogingen gekost, voordat het lukte, vooral omdat ik niet lang genoeg wachtte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk hier eens :

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=7735

Kortweg:

Met de contactsleutel van UIT ( eerste stand na stuurvergrendeling ) naar AAN ( als je dashboard-lampjes gaan branden ; niet starten )

AAN-UIT-AAN-UIT-AAN ( binnen 5 seconden ) dan een paar seconden wachten.

Daarna zou je check engine lampje moeten gaan knipperen.

Elke reeks knippers is een getal. Elke twee getallen zijn een code.

Het begint vaak met 12 ( accu losgeweest ) en eindigt met 55 ( end of codes )

Het heeft mij heel wat pogingen gekost, voordat het lukte, vooral omdat ik niet lang genoeg wachtte.

Bedankt Raven.

Heb het gevonde, had allen nog nooit check engine gezien.

Dashboard open gemaakt en daar had ik gelijk het probleem er ontbraken

div. lampjes en fitting houders waar onder check engine.

FF een fitting overgestoken en had de volgende code's 26 en 33 moet nog

even kijken wat dit prezies inhoud.

groete Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het check engine lampje is wel vaker niet aanwezig. Kollee kan er ook over meepraten! Waarom het lampje (af fabriek!) ontbreekt, weet niemand....

Code 33 is trouwens normaal... als je geen airco hebt tenminste.

Code 26: Injector circuit resistance. -> Peak injector current has not been reached or injector circuits have resistance

Loopt 'ie op LPG? Daar kan 26 vandaan komen.

bewerkt door 87wrangler
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het check engine lampje is wel vaker niet aanwezig. Kollee kan er ook over meepraten! Waarom het lampje (af fabriek!) ontbreekt, weet niemand....

Code 33 is trouwens normaal... als je geen airco hebt tenminste.

Code 26: Injector circuit resistance. -> Peak injector current has not been reached or injector circuits have resistance

Loopt 'ie op LPG? Daar kan 26 vandaan komen.

Morge

Nee gewoon op benzine.

code 33 was ik al achter dat dat niks was.

code 26 moet ik ff kijke of ik het kan op lossen, weet iemand wat het meeste voorkomt bij deze melding ???

groete ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slechte massa of slechte verbinding stekkers (oxidatie)

Probeer de computer eerst nog eens te resetten. Mogelijk is de melding dan weg en komt nooit meer terug...

K zal alle stekkers schoon maken en in spuiten en de verbindingen controleren.

Hoe kan ik de computer resetten ??

groete ed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...