Spring naar bijdragen

airbag


Recommended Posts

Volgens mij is er een optie om de airbag uit te schakelen ivm een kinderzitje voorin. Dan gaat dat lampje ook branden. In het andere geval zal er ergens een defect in het electriek zitten.

Zou ik dan zeker na laten kijken voordat de plofzak spontaan naar binnen komt en je dashboard verwoest.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Hoi theo,

Ik heb ook prijs. sinds gisteren brand mijn lampje bij mijn WJ ook af en toe.

Als ik het contact opzet, gaat het na 7 seconden uit, nadat de software alles getest heeft. Dus volgens de ACM (airbag control module) is alles ok.

Na ongeveer 5 km gaat de gong 'ping ! ' en brandt het lampje eventjes (3 seconden) en dan gaat het weer uit en kan het voor uren uit blijven.

't was te mooi, de WJ heeft een aantal maanden zonder problemen gereden, nu moet hij toch terug wat aandacht vragen...;)

En ? hoe zit het nu bij jou ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi theo,

Ik heb ook prijs. sinds gisteren brand mijn lampje bij mijn WJ ook af en toe.

Als ik het contact opzet, gaat het na 7 seconden uit, nadat de software alles getest heeft. Dus volgens de ACM (airbag control module) is alles ok.

Na ongeveer 5 km gaat de gong 'ping ! ' en brandt het lampje eventjes (3 seconden) en dan gaat het weer uit en kan het voor uren uit blijven.

't was te mooi, de WJ heeft een aantal maanden zonder problemen gereden, nu moet hij toch terug wat aandacht vragen...:D

En ? hoe zit het nu bij jou ?

Ik heb hetzelfde meegemaakt de dealer kan de foutmelding (soms) uitlezen

Bij mij stonden er geen foutmeldingen in het syteem ;)

De oorzaak kwam naar boven toen ook de claxon af en toe niet functioneerde.

De clockspring, een soort sleepcontact achter het stuur waarover de kontakten in het stuur zoals airback, claxon, cruiscontrol ed lopen maakte af en toe slecht kontakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een soort sleepcontact achter het stuur waarover de kontakten in het stuur zoals airback, claxon, cruiscontrol ed lopen maakte af en toe slecht kontakt.

Dat zou me inderdaad de oorzaak kunnen zijn, want het euvel doet zich meestal voor als ik in een bocht kom of zo... (dan draai ik meestal aan het stuur... ;))

nu ja, mijn vrouw wil er niet meer inzitten omdat ze denkt dat die airbag in haar gezicht gaat ontploffen terwijl ze aan het rijden is...

tja... leg dat dan maar uit dat het niet zo is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frans,

Bij mijn WJ blijkt het aan het rechter airbag gordijn te liggen. Is uitgelezen in de garage, dus kan niet echt kwaad bij mij. Ik rij nog altijd met het brandend lampje. Het kan, volgens de garage een slecht contact zijn of in het ergste geval is het gordijn stuk. Ik moet er nog naar (laten) kijken, maar dan moet de hemel los, en voorlopig heb ik daar zelf geen tijd voor. Maar nu ik weet wat het is, kan ik ermee leven (voorlopig).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Heeft er al iemand ervaring met het reinigen van die sleepring tussen het stuur ?

Ik dacht zo aan eens goed inspuiten met contactspray...

Of zou dit niet goed aflopen ?

Heb niet echt zin om gans die stuurkolom te demonteren...:whistle:

Die "sleepring" is een soort kunstof lint met opgedampte (koper?)sporen en zit opgevouwen in een cassette.

Als je het stuur draait trek je lint uit aan 1 zijde en andere zijde wordt meer opgevouwen.

Dito als het stuur naar andere kant wordt gedraaid.

Denk niet dat contactspray gaat helpen :ohmy:

Als het geen stekker probleem is zoals Charlie had mag het stuur er in de middenstand af en kan je de cassette (= clockspring )vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die "sleepring" is een soort kunstof lint met opgedampte (koper?)sporen en zit opgevouwen in een cassette

Hmm, dat zegt al veel.

Dacht eerst dat het een cirkelvormig contactsysteem was tussen stuur en stuurkolom. Maar zo'n cassetteding zal wel vragen om zooi natuurlijk.

Ik merk ook op dat het euvel vaak optreedt als de jeep lange tijd stil heeft gestaan in vochtig weer, zoals nu. Waarschijnlijk is er ergens vochtige lucht oorzaak van oxidatie in de contacten. Soms doet hij het soms niet.

Heb al vaker gemerkt dat in deze koudere tijden, met veel regen en vocht de jeep rare kuren heeft. Slechter starten, piepen, kraken, lichtschakelaars die dom doen, enz... Van zodra ik eens flink heb doorgereden verdwijnen al deze euvels...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb ik ook eens gehad bij mijn ZJ. volgens de dealer is het niet mogelijk dat hij spontaan in je gezicht vliegt. als het systeem namelijk aangeeft dat er iets aan de hand is (airbag lampje) werkt het niet meer. dus niet als het nodig is maar ook niet zomaar.

bij mij is er een nieuwe airbagmodule ingegaan, die zit onder de middenconsole. als je hem uitleest en je krijgt geen communicatie met de airbagmodule dan is ie overleden.

ik zou hem de volgende keer 2e hands kopen want bij de dealer was het 240,00 euri.

succes ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...