Spring naar bijdragen

CJ-7 koplampen/gril in YJ


hkrant
 Share

Recommended Posts

Er zijn wel YJ's met een CJ neus erop.

Zou betekenen dat je het Front (grill) de motorkap en de beide spatborden nodig hebt.

Kijk hier maar eens, staat er een te koop op MP

http://link.marktplaats.nl/176147677

Of het mogelijk is om de openingen in een YJ grill aan te passen weet ik niet, lijkt me i.i.g. wel lastig i.v.m. het verstel mechanisme enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CJ is gebouwd tot '86 daarna is de YJ gekomen en die is in de eerste jaren nog gewoon met de 4.2 geleverd. Volgens mij is de 4.0 pas van 1990 geleverd? Maar dat weten de YJ kenners hier wel te vertellen. De 88' Wrangler uit de advertentie zal ook nog gewoon de 4.2 hebben. Dit staat er ook bij maar door de toevoeging van "High Output" lijkt het een andere motor te zijn. De toevoeging is nooit van toepassing geweest op de 4.2 Ltr motoren.

Op de Yj op de foto zijn inderdaad ook de spatbordverbreders aangepast aan de CJ look.

Aan het Dashboard kun wel duidelijk zien dat dit een YJ is.

bewerkt door Shark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De toevoeging is nooit van toepassing geweest op de 4.2 Ltr motoren.

Tenzij....

Een HO kop is relatief eenvoudig op een 4.2 blok te monteren. Je bouwt dan zelf een 4.2HO, zou je kunnen zeggen.

Ook wordt er nog wel eens een komplete kop mét injectiesysteem gebruikt. Dan heb je echt een 4.2i HO!

Maar 'k weet natuurlijk niet wat er in dit geval gedaan is... In advertentie's lees je wel gekkere dingen: V6, electriche ramen, enz...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tenzij....

Een HO kop is relatief eenvoudig op een 4.2 blok te monteren. Je bouwt dan zelf een 4.2HO, zou je kunnen zeggen.

Ook wordt er nog wel eens een komplete kop mét injectiesysteem gebruikt. Dan heb je echt een 4.2i HO!

Maar 'k weet natuurlijk niet wat er in dit geval gedaan is... In advertentie's lees je wel gekkere dingen: V6, electriche ramen, enz...;)

Klopt,

Echter staat ook in deze adv. dat de auto proffesioneel maximaal verhoogd en verbreed is. Ik heb toch wel een hogere gezien;)

Als het daadwerkelijk en HO Head conversion was dan zou ik dit er toch duidelijk bij vermelden in de Adv.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en heb je met met zo'n kop omgebouwd, zo'n beetje de zelfde prestatie als de gewone 4.0 ?

Het gaat mij om op de weg lekker snel op te kunnen trekken (heb nu een ZJ 5.2) en in het veld een flink koppel te hebben.

Zijn dus de nadelen van onregelmatig lopen/afslaan op een sterke helling in het veld dus min of meer ondervangen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ombouw naar een 4.0HO kop levert een krachtigere motor op, met het voordeel van een hoog koppel in een lager toerenbereik.

De 4.0 is krachtiger dan een 4.2 maar levert z'n max koppel pas bij een relatief hoog toerental.

Indien het injectiesyteem overgezet wordt vanaf de 4.0 dan is het afslaan/onregelmatig lopen op een steile helling ook opgelost. Indien de carburateur gehandhaafd blijft niet.

Volgens velen een ideale 6 lijn motor is dus de 4.2 Ltr AMC 258 met een kop + injectiesysteem van een 4.0 HO.

Of zo'n auto "snel" optrekt ligt niet alleen aan het motorvermogen, de bandenmaat en eventuele R&P aanpassingen zijn hier ook een grote factor in.

De vraag blijft of de CJ's en YJ's auto's zijn om stoplichtsprintjes mee te houden, mijns inziens i.i.g. niet.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het mogelijk om een YJ te converteren naar de CJ-7 look ?

Ik vind de ronde koplampen / gril van de CJ-7 erg mooi.

Aan de andere kant zou ik graag gaan voor de 4.0 met automaat.

Hier eentje die het gedaan heeft, komt regelmatig op JCN evenementen.

l4.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het mogelijk om een YJ te converteren naar de CJ-7 look ?

Ik vind de ronde koplampen / gril van de CJ-7 erg mooi.

Aan de andere kant zou ik graag gaan voor de 4.0 met automaat.

Ben het helemaal met je eens (rond mooier dan vierkant) Vandaar ook mijn ombouw naar CJ neus. Heb de YJ spatborden iets aangepast om zo de grille te doen passen. Motorkap van een CJ erop en klaar!

Kan je altijd wat foto's sturen als je wilt. Ik kom regelmatig op de JCN evenementen dus kijk de kunst gerust af.

Mvg Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...