Spring naar bijdragen

voorraam kantelen.


ruward
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag

ff een vraagje, ik wou vanmiddag mn voorraam naar beneden klappen,teneinde de volle vrijheid te genieten, lukte niet, wat zijn de handelingen die ik moet verrichten.

Torxs boven de luidsprekers had ik al losgedraaid, en er kwam een beetje beweging in, maar kon hem niet neerklappen.

het betreft hier een yj uit 89.

ps. iemand nog een einddemper voor de uitlaat liggen voor weinig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb nog altijd een piemel

:D mooi , is dat ook weer opgehelderd....

Scharnieren inspuiten en nachtje laten weken.

Met 2 man rustig proberen te kantelen of kijken of er beweging in zit.

Kan ook alleen, maar probeer dan in het midden de kracht te zetten. Niet aan 1 kant gaan duwen/trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga voor wat ruward zegt,ik heb zelf deze week mijn raam proberen te kantelen omdat ik rvs scharnieren erop wilde zetten en inderdaad de scharnieren zaten muurvast.ik had ze al ingespoten met kruipolie drie weken van ter voren maar de scharnier aan de passagierszijde is gebroken omdat deze niet helemaal los was door de olie.

gelukkig voor mij dat ik rvs scharnieren wilde zetten anders had ik nu mooi een kapotte scharnier gehad.

let op want eens dat de scharnier buigt doordat ze nog vast zit dan krijg je het raam niet meer helemaal op de plek terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoef m'n voorruit niet omlaag te doen om wind te vangen :P Deuren er uit is voldoende, zeker de afgelopen paar dagen.

De verhalen die ik tot nu toe heb gehoord waren niet echt positief. Allemaal lui die het één keer hebben gedaan en daarna nooit meer. Vol in de wind, vliegen happen, hommel koppen, etc...

Aan de andere kant, ben ik eigenwijs en ga het zelf ook nog eens proberen.

Dus... Laat weten hoe het beviel en een foto is ook altijd leuk! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mis je niet een stuk stevigheid/rolkooi en dus veiligheid als de ruit omlaag is?

Of valt dat best mee?

Ja, maar zit vooral tussen de oren, dus valt best mee. Voor wat extreemer terreinrijden is een "full cage" aan te bevelen, zo stevig is een raamframe nu ook weer niet.

HPIM1499.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...