Spring naar bijdragen

Grand Cherokee, Here I Come!


Recommended Posts

(Ik weet niet of ik in het goeie topic post, maar ik ga er vanuit dat dit geregeld wordt)

Goeiedag,

Alvorens los te bulderen over mijn "wilde" plannen, zal ik mij eerst eens voorstellen;

Ik ben Norbert, 29 jaar en woonachtig in het Westland.

Sinds jaar en dag, ben ik èn gek van Amerika èn gek van Amerikaanse auto's.

Gek genoeg heb ik echter nooit iets van Amerikaanse komaf mogen berijden (nee, ook geen vrouwen) dit is mede te weiten aan het feit dat ik mij al bijna 9 jaar in een lease-bolide verplaats.

Hier gaat echter verandering in komen en op korte termijn ben ik "auto loos". Van deze gelegenheid gebruikmakende wil ik mezelf daarom een leuke Jeep Cherokee cadeau doen.

Gezien het feit dat mijn kennis van een Jeep Cherokee gelijk is aan dat van een kleuter van 5, zal ik jullie hulp hard nodig hebben.

Dat gezegd hebbende, wil ik nog wel benadrukken dat ik die kennis, voor zover als mogelijk heel graag zou willen ontwikkelen.

Uiteraard heb ik internet al flink belast met het zoeken naar mijn toekomstige vierwielaangedrevenbeul.

Genoeg aanbod en vast nog meer dan genoeg zaken waar ik op zou moeten letten bij aanschaf, maar zoals uit bovenstaande vast al begrepen, blink ik uit in onwetenheid.

Het hoge gewicht (dus hoge wegenbelasting), het hoge verbruik en de onderhoudsgevoeligheid neem ik voor lief, maar daarom wil ik de aanschafkosten niet te gek maken.

Een maximum budget heb ik niet echt, het is meer de prijs/kwaliteits/gevoel verhouding wat de doorslag zal geven.

Het mooiste model vind ik trouwens die tussen bouwjaren 1993 en 1999.

Ik wil hem voor het mooie zo origineel mogelijk hebben, dus geen gehobby als in folie op de ramen, alternatieve velgen, andere uitlaat etc.

Ik heb trouwens ook geen idee welke motor aan te bevelen is?

De 4.0 6 cyl, 5.2 V8 of 5.9 V8?

Wat mij betreft de V8, maar scheelt het verbruik veel met de 6 cylinder?

Zo, dat was dat.

Iemand iets leuks in de aanbieding? :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik echter nooit iets van Amerikaanse komaf mogen berijden (nee, ook geen vrouwen

hoi norbert,

Ik ben frans uit Brugge, en wat bovenstaande quote betreft, blijf ik voor je duimen, want ik ben zopas terug uit de USA/Canada en er is daar wel mooi gerief om eens nader kennis te maken.

Wat betreft je Grand cherokee droom, die had ik ook. Vorig jaar heb ik dan mijn jarenlange mercedes bezit ingeruild voor een 4.0 grand.

Hoe dat allemaal verlopen is, kun je makkelijk lezen als je via de zoekfunctie eens mijn topics oproept van vorig jaar.

Mijn korte ervaring (1 jaar) met deze wagen is dat je er heel veel plezier aan hebt, vooral sleutelplezier...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kun je hier eens een kijkje nemen: http://www.egcars.nl

Onze GC komt hier vandaan, groot aanbod, goede ervaringen mee en een geweldige auto 'uitgezocht'. We gingen vanuit het aanbod voor een Limited van 1999, maar het is toch de Overland uit 2002 (4.7 V8 met G3, anders ook niet te doen qua kosten!) geworden... ;) Ik zag er al een paar plaatjes bijstaan!

Wij komen ook vanuit 6 jaar leasen en het bevalt erg goed, al vind ik het wel erg naar als er met mooi weer cabrio's langskomen (met het dak DICHT!! grrr)... De 2e auto wordt dan ook een leuk dakloos dingetje!

Veel plezier met zoeken!

P.S: ik ben ook nog nieuw hier, maar gezien je voorkeur voor het bouwjaar had je topic in de andere thread moeten komen geloof ik. :wub:

bewerkt door Andrea
PS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de 5.9 is master,

je bent de koning op de weg,

alle luxe die er maar te vinden is,

een beest van een motor en tegelijkertijd soepel en stil als een limo.

je hebt echter 1 probleem..

eenmaal zo'n bak heb je niets meer te wensen :wub:

ps koop er bij voorkeur in op in ieder geval lpg, liefst g3 uiteraard dan blijft het tenminste ook leuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

halo norbert ik ben ricardo en kom toevallig ook uit het westland

[wateringen]

en ik heb zelf een grand cherokee 5.2 v8 uit 1998

en hij bevalt super .

sinds ik voor de eerste keer de sleutel omdraaide was ik verliefd op deze auto

wat een koppel ,wat een geluid ,en wat acceleratie ,werkelijk een beest van een wagen .

en ik neem het hoge verbruik maar voor lief, je krijgt er een hoop voor terug

werkelijk nog geen moment spijt van gehad

en ja je hebt wel eens een reparatie maar vaak kun je zelf met behulp van dit forum een hele hoop zelf repareren, aangezien de prijzen bij de dealer

vrij hoog zijn.

veel succes in je zoektocht ,als jou was zou ik wel voor de 5.2 of 5.9 v8 gaan

het verbruik is bijna het zelfde als de 4.0 en het geluid is gewoon veel

mooier.

oh ja waar uit het westland kom je vandaan..

groeten ricardo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de enthousiaste berichten!

Er valt een hoop te vinden op het forum en ik leer per dag weer een hoop bij over de GC.

Ik ben lekker 't net aan het afstruinen en ik merk dat ik steeds kritischer wordt over hoe "mijn" perfecte GC er uit moet komen te zien :P

Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...